Alltså, jag tycker det är jättesvårt att analysera allt som alla skriver, så jag försöker börja med det jag vet säkert och utgå ifrån det. Har en teori som legat och gnagt lite hela dagen, men har inte varit säker på om jag borde skriva ut den eller inte. Både för att jag kanske blir jättemisstänkt, och för att jag inte vet om det är dumt att avslöja för lyan hur jag tänker, men kanske framför allt egentligen för att jag inte vet om det öht ger något. Men nu orkar jag inte nojja längre
Jag tyckte det var lite konstigt att lyan valde att käka Pilot. Sedan finns ju kopplingen till Asko genom att Pilot röstade på henne i första röstningen, och det känns inte som en rent sammanträffande.
Det skulle såklart kunna ha tagit Pilot bara för att de såg henne som ett säkert käk, men sedan tänkte jag att de kanske trodde/hoppades på att hon hade en viktigare roll?
Lyan kanske trodde att Pilot var siare som hade siat Asko, och att q4 sedan fått info genom en spionrad. Vi sa ju att det verkade som ett konstigt drag att sia Asko eftersom hon knappt varit aktiv, men i och med att Pilot röstade på henne så har hon ju ändå haft någon slags misstanke så det hade kanske inte varit så långsökt att tro att Pilot hade velat få koll på henne, även om hon inte hade mycket till motivering att gå på.
Jag vet inte riktigt vad det skulle betyda om jag har rätt eller hur jag ska resonera vidare, men det är det enda jag har kommit fram till idag så nu skriver jag det i alla fall...