En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inga problem med din frånvaro igår, det är det du skrev efter din missade röstning som jag har problem med.
Absolut att mormor ska gå före att delta i en lek,
där valde du rätt.
Vill bara tala om att jag svarar när jag kommer till det inlägget, är på sida 25 än så länge som sagt.

Är på sidan 24 just nu och passar på att lägga in de citat som jag anmärkt något litet på.

Vill påminna om att i förra leken så hamnade jag och koppen högst upp på röstningslistan under en lynchning och vi båda var onda, så visst kan man ta risken då det visade sig vara värt det! Det slutade med att jag överlevde till slutet pga en liten godförklaring när koppen lynchades och visade sig vara ond.
Kanske lite konstigt om det skulle hända så tätt efter den förra leken ... å andra sidan så kan det vara just därför de gjorde så..

Vilka menar du skulle ha kunnat göra så? Lobelia och Q4, som det hänvisas till i inlägget du citerar? Det faller ju på sin egen orimlighet då Lobelia var ond utanför lyan.

Jag kommer nog tyvärr inte ha tid att svara på alla inlägg riktade till mig. Just nu. Jag måste kolla upp lite saker innan jag röstar och jag måste natta den sista miniulven. Dessutom skriver jag från mobilen och det är lite segt.

Skriver detta bara för att inte någon skall ta illa upp och tro att jag struntar i dom. Jag hinner inte bara inte :arghh:. Jag skall försöka svara på era frågor när det lugnat sig lite :)

Ja, men jag tycker inte att det bortförklarar det jag ser som din tabbe riktigt ändå.
Jag förstår inte vad du anser är en tabbe.. Jag har inte ansett Q god, utan diskuterade med @Mirtai vilka anledning som kunde finnas om hon nu inte var ond till varför lyan inte röstade ut henne... Så nej jag tror att du har lite för bråttom när du läser igenom leken och ser inte hela sammanhanget, självklart kan ett inlägg se konstigt ut om man inte har läst de före...

@glömmerallt och @Mammas har ni följt hela diskussionen? Jag funderar ju över varför lyan inte såg chansen att rösta ut Q och vad det berodde på.
Nu frågade du inte mig, men jag förstår liksom inte frågan. Det finns ca 14 onda och du undrar varför lyan inte gav sig på en viss person under första DL.

Motfrågan är väl varför de skulle välja just Q över alla andra? Och om det över huvudtaget var lyan som styrde lynschningen? Vet du något jag inte vet här?

Vilka menar du skulle ha kunnat göra så? Lobelia och Q4, som det hänvisas till i inlägget du citerar? Det faller ju på sin egen orimlighet då Lobelia var ond utanför lyan.
Svar till dig och @Vira - ni har ju rätt, glömde att Lobelia åkte ut en gång redan :banghead:

Fast det hade kunnat vara en enhörning som försökt kommunicera med lyan ... men nu börjar det bli lite långsökt :grin:

Nu frågade du inte mig, men jag förstår liksom inte frågan. Det finns ca 14 onda och du undrar varför lyan inte gav sig på en viss person under första DL.

Motfrågan är väl varför de skulle välja just Q över alla andra? Och om det över huvudtaget var lyan som styrde lynschningen? Vet du något jag inte vet här?
Just den biten fattar åtminstone jag, Q (i likhet med några till) är ganska lätt att många reagerar på och därigenom drar på sig röster. Till fördel för lyan då om nu Q är god.
Vilket jag är tveksam till.

Dessutom menade du 14 goda väl?

:banghead: Hela diskussionen utgår från att jag svarar Lobelia 1... Så gå tillbaka och läs är mitt tips... Att ni inte ids läsa alla inlägg är inte mitt problem, men jag gillar inte att du med fler försöker få till att jag har gjort en tabbe.. Jag fattar för övrigt inte ens vad ni tror att jag skulle kunna veta?

Jag kommer nog tyvärr inte ha tid att svara på alla inlägg riktade till mig. Just nu. Jag måste kolla upp lite saker innan jag röstar och jag måste natta den sista miniulven. Dessutom skriver jag från mobilen och det är lite segt.

Skriver detta bara för att inte någon skall ta illa upp och tro att jag struntar i dom. Jag hinner inte bara inte :arghh:. Jag skall försöka svara på era frågor när det lugnat sig lite :)

Att du gång på gång nämner dina miniulvar känns ju inte riktigt tryggt, för det är väl bara ulvar som får ulvbäbisar? ;)

Och jag undrar vad det är som får dig att anse att Hedin är tvärsäker. Jag har vara tankar om henne men kan inte sätta fingret på det, alla tankar är till hjälp att reda ut jättehärvan.

Och ja du hade hälften rätt, fel av mig.
Det är sättet hon skriver på. När andra skrev "antagligen" och "kanske" så skrev hon "så är det". (obs förklarande exempel bara)

Men det kanske är bara så hon skriver. Jag vet inte, jag har ju aldrig varit i en lek med henne förr :p

Jag kan försöka hitta exempel men jag hinner inte bara nu.

Nej nu läste jag bara de inlägg du citerade, får gå tillbaka och läsa senare tror jag. Börjar bli dags och fundera över röstande snart.
Det blev struligt med det citerade eftersom det var citerade svar med också... Så det enklaste är nog att gå tillbaka och läsa... För allt står där...

Det var så min tanke också gick. Varför skulle lyan vilja ha ut just Q?

Jag förstår inte vad du anser är en tabbe.. Jag har inte ansett Q god, utan diskuterade med @Mirtai vilka anledning som kunde finnas om hon nu inte var ond till varför lyan inte röstade ut henne... Så nej jag tror att du har lite för bråttom när du läser igenom leken och ser inte hela sammanhanget, självklart kan ett inlägg se konstigt ut om man inte har läst de före...

Jag ser din förklaring, men jag köper den inte. Jag har läst alla inlägg (iaf tom tabben), och de du citerade nu två gånger. Och jag tycker inte att din förklaring håller. Om du sedan är en god som ställde upp ett hypotetiskt scenario eller en ond som tabbade dig vet jag dock inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 449
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 933
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka