En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en möjlighet som jag också tagit i beaktande. Jag tycker dock att det förefaller rätt osannolikt av flera skäl
Är det skäl som det är vettigt att dela, och vilka är de i så fall? För det finns som jag kan se det en uppsjö av sätt som såväl goda som onda kan få info på i den här leken.

Det vet jag om men tack för tipset. :)

Jag har för övrigt varit tillbaka och läst och förstår tyvärr fortfarande inte.

Om vi nu hypotetiskt skulle förutsätta att Q är god, varför skulle då ulvarna hellre velat ha ut henne än exempelvis koppen(som vi vet var god)?
Men heller? Jag funderade bara över att det inte var fler röster på Q då hon är relativt lätt att lägga en första DLs röst på med alla sina teorier och undrade om det var så att hon satt i lyan eller om lyan var "nöjda" med att rösta ut koppen. Längre fram kom jag även på att det inte var riktigt så lätt för lyan att veta vilka som är goda i och med att det fanns även två onda utanför lyan, vilket visade sig i käket när lyan passade på att käka en ond.

Just den biten fattar åtminstone jag, Q (i likhet med några till) är ganska lätt att många reagerar på och därigenom drar på sig röster. Till fördel för lyan då om nu Q är god.
Vilket jag är tveksam till.

Dessutom menade du 14 goda väl?
Jag är alltid ambivalent till Q, tror hon är ond alltid så därmed svår att läsa, någon gång måste hon vara god. Det har hon bevisligen varit. Just detta är ju också en anledning för lyan att inte styra rösterna, det klarar Q och de goda av bra själv. Förutom då när folk tvekar för det är för tokigt.

Var har hon skrivit det?

Jag har reflekterat över att hon tyckte sig ha tid inledningsvis, så ja, jag vet inte vad jag ska tro.

Här:

Vilket i sig är lite underligt, jag är ytterst medveten om att jag haft dålig närvaro i leken men att finna mig "väldigt misstänkt" pga det?? :cautious:

Och så ni vet så prioriterar jag inte leken allra högst upp IRL, det finns andra saker som är viktigare. Jag hade funderat innan leken började stryka mig från listan, kanske borde ha gjort det men nu när jag ändå är här så ska jag försöka fokusera mera :)

Det är den här kommentaren det gäller och det är orden "annan god" som vi reagerar på.

Jo- jag hann förstå det när jag läste mera.
Jag tror att jag kanske läste det på annat sätt. Jag läste det som att "en eller annan god" typ. Alltså att för lyan spelar det nog ingen roll vilken som åker så länge personen är god.
Men hur tänker ni att Snurrfian menar, eftersom ni reagerar på ordet? Att det var en god istället för en ond som åkte?

Jag håller med om att quarter4evers röst på Asko känns lite märklig. Noterar att en teori är att de sitter i lyan ihop, och det låter som att det skulle kunna vara möjligt. Men typ precis alla andra scenarion känns lika möjliga så jag känner inte att jag vill haka på det spåret just nu. I och för sig har jag ingen annan bättre teori själv och någon måste man ju rösta på så jag börjar känna mig något stressad just nu :arghh:

Är det bara jag som inte riktigt förstår vari Snurrfians tabbe består? :confused:

Det jag ser är någon som om hon vore god sett en god stå mot en okänd medan en ond tänker god står mot en god, och här består tabben: Att som ond försäga sig att man ser två goda. Hänger du med i hur jag menar? :)

Oavsett så tänker jag att om man ska rösta på Asko eller Q4 enbart på teorin att de sitter i lyan tillsammans och planerar att offra Asko, så är det vettigare att rösta på Asko än på Q4.
Hur tänker du då? Alltså varför skulle den ena vara vettigare än den andra?

Men heller? Jag funderade bara över att det inte var fler röster på Q då hon är relativt lätt att lägga en första DLs röst på med alla sina teorier och undrade om det var så att hon satt i lyan eller om lyan var "nöjda" med att rösta ut koppen. Längre fram kom jag även på att det inte var riktigt så lätt för lyan att veta vilka som är goda i och med att det fanns även två onda utanför lyan, vilket visade sig i käket när lyan passade på att käka en ond.

Ja jag tolkade dina inlägg som att du undrade över att Q inte fick fler röster? Och jag undrar varför ulvarna skulle annstränga sig att få rösterna att gå mot just Q. Koppen som vi ju vet var god och fick ju röster på sig tidigt så varför skulle ulvarna vilja att rösterna hamnade på Q istället? Det är det jag inte förstår.

Oavsett så tänker jag att om man ska rösta på Asko eller Q4 enbart på teorin att de sitter i lyan tillsammans och planerar att offra Asko, så är det vettigare att rösta på Asko än på Q4.
Så tänkte jag också för möjligheten finns ju att @quarter4ever är god.

Naturligtvis finns även möjligheten att även @Asko är god men min teori bygger ju just nu på att hon inte är det.

Ju mer jag tänker på @Asko och @quarter4ever så får jag uppfattningen att de kan sitta i lyan tillsammans och att Q försöker verka stensäker på Asko (som har dåligt med tid) och därigenom om Asko blir lynchad blir godförklarad.
Är jag helt ute och cyklar nu?

Nja, det känns långsökt för mig. Möjligtvis om det är en lya bestående av enbart nya personer, har inte koll på Q men asko har väl varit med ett tag? Det känns lite overdone och därmed nybörjaraktigt för mig.

.....Eller så är det just därför? :paranoid:

Ju mer jag tänker på @Asko och @quarter4ever så får jag uppfattningen att de kan sitta i lyan tillsammans och att Q försöker verka stensäker på Asko (som har dåligt med tid) och därigenom om Asko blir lynchad blir godförklarad.
Är jag helt ute och cyklar nu?
Du kan ha en poäng där, intressant teori, men jag vet inte riktigt. Att Q vill ha ut Asko är uppenbart, men vad för roll hon har vet jag inte. Och än mindre Asko. Lite tyst men vi vet varför. hoppas hon får mer tid.

Det jag ser är någon som om hon vore god sett en god stå mot en okänd medan en ond tänker god står mot en god, och här består tabben: Att som ond försäga sig att man ser två goda. Hänger du med i hur jag menar? :)

Jag förstår hur du menar nu men jag tolkar hennes inlägg annorlunda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka