En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo- jag hann förstå det när jag läste mera.
Jag tror att jag kanske läste det på annat sätt. Jag läste det som att "en eller annan god" typ. Alltså att för lyan spelar det nog ingen roll vilken som åker så länge personen är god.
Men hur tänker ni att Snurrfian menar, eftersom ni reagerar på ordet? Att det var en god istället för en ond som åkte?

Poängen är ju att en ond kan "veta" att Q är god och därmed försäga sig (eller göra en tabbe ;)) när hon talar om någon som att den är god, när den om den inte varit ulv inte vetat det.

Jag orkar inte riktigt sätta mig in i @Snurrfian s eventuella tabbar idag, utan jag håller mig till vad jag skrivit tidigare.
Jag misstänker att Q4s tidiga röst beror på att hon är en ond som vill verka som om hon sitter på specialinfo och att hon därför lägger en röst på sin kollega Asko för att sedan bli godförklarad.
Eftersom möjligheten finns att hon inte alls fejkar så väljer jag därför:

LenaH röstar på Asko

Nu tänker i allafall jag rösta.
Igen så ligger q pyrt till hos mig. Det känns skitkonstigt att hon som brukar vara så himla på och vrida och vända på varenda sten ända in i slutet på röstningen lägger en tidig röst på Asko. Det skaver, Men just nu så känns ändå Snurrfian skummare.

cirkus röstar på Snurrfian - dels pga hennes märkliga spår med att lyan "borde" lagt röster på q4, sen bloopern där uttrycket känns som om hon vet att bägge två q4 och Koppen var goda. Och sen nu sist inlägg 822 där jag ser ännu ett uttryck som jag reagerar på och också noterar med min fråga i inlägg 825. Det känns helt enkelt som att snurrfian vet vilka som är goda ergo hon är ond

Poängen är ju att en ond kan "veta" att Q är god och därmed försäga sig (eller göra en tabbe ;)) när hon talar om någon som att den är god, när den om den inte varit ulv inte vetat det.

Nu gick det upp ett liljeholmens här:idea: så långt har jag faktiskt inte tänkt. Tack för förtydligandet :)

Den som har stått ut mest sedan den senaste dag DL är cirkus. Har lite misstankar mot henne med.
Men jag tycker det är tvivelaktigt att som jag tidigare skrivit, att tre röster faller på Koppen efter att cirkus har fått två röster på sig.
Kan vara att jag hakar upp mig på ingenting, men samtidigt så har den responsen jag fått gjort mig otroligt nyfiken på om jag har rätt eller fel?

(Det här var inte den lättaste leken att börja med när man är ringrostig.)
Jag frågade dig tidigare vad du grundar dina misstankar om @cirkus på? Att Koppen fick tre röster senare?

Jag har ju skrivit att det kan vara en tabbe eller en god som funderar över scenariot med en hypotetisk god, men jag ser inte att det är så "grovt" att kalla det tabbe, när det är det det är om hon är ond och försagt sig? Då ÄR det ju en tabbe? :)

ÄR det det det är då? (Vilken jäkla mening...) Och jag tycker inte att jag behandlar det som så "grovt" genom att låta dig segla upp som bubblare på min misstänktlista, där har många eminenta människor befunnit sig. :D

Nu, t ex, har Snurrfian kravlat sig upp där också för det senaste känns mer som en tabbe än det som diskuteras här.

19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian

Hjälp vad ni skriver!

Funderar på Snurrfian som i mitt tycke nu gjort flera lite märkliga kommentarer om hur lyan tänker. Vet inte vad jag ska tolka in i det?

Sedan är det ju Q4 som jag tycker lägger en jättemärklig röst baserat på att någon inte är så aktiv när denna har en sjuk mormor? Att skriva att man sovit och ska läsa men sen inte göra det är väl inte så konstigt?

Absolut, jag har bara varit med om flera gånger att inlägg blivit stämplade som att någon försagt sig eller att det skulle skrivits i lyan när det egentligen bara varit en god som formulerat sig otydligt - och sedan lynchats helt i onödan.

Ja, det håller jag med om. Dock tycker jag att Snurrfians bemötande i diskussionerna inte får mig att tänka god i vilket fall.

Så här svarade jag tidigare ikväll! :)

Fel av mig! Jag menade att Mirtai var en av de som hjälpte till så att Koppen kom till lottning. Även om du (Cirkus) röstade först, så följde det med två röster på dig och därefter två röster på Koppen.
För mig kan det vara ett sätt att rädda en ulvkompis.
Det var det som gjorde mig misstänksam på Mirtai.

@Hedinn Anledningen till att LenaH sitter säkert till jag ser något som sticker ut är för att hon tillsammans med Koppen röstade på Cirkus. Eftersom Koppen var en av de goda som åkte ut, så känns det som om LenaH kan även hon vara god. Baserat då endast på min tveksamhet om Cirkus.
Jag frågade dig tidigare vad du grundar dina misstankar om @cirkus på? Att Koppen fick tre röster senare?

Som jag ser det så är Koppen nästan alltid lätt att hitta en anledning till att lägga en röst på, Q är nästan likadan, så min fundering är om en lya inte vill avslöja sig så kanske det vore vettigt att lägga röster på två olika "enkla" om det nu inte är så att en av dem är med i lyan. Så av den anledningen funderade jag på varför lyan inte la någon röst på henne. Ännu mer intressant när någon som vi nu vet är ond la en röst där...

Fast vad spelar det för roll om Lobelia1 la en röst där? Hon visste välmenta mer än någon annan utanför lyan?

Tiden rinner iväg och jag måste rösta. Nu har jag fastnat lite i försvarsläge vilket gör att jag inte riktigt har hunnit med att gå igenom som jag vill. Det är lite märkligt att @glömmerallt verkar vilja försvara Q ett par gånger, dels genom att gå på mig, dels försvara att hon röstar tidigt och verkar rent allmänt vilja ha kvar Q.
Vad det sen betyder vet jag ärligt talat inte.
@LenaH s teori om Asko och Q känner jag mycket väl kan stämma och det känns som om Asko har väldigt dåligt med tid. Så jag röstar med samma teori som LenaH att Q försöker skapa sig ett alibi genom att gå hårt på Asko.
Snurrfian röstar på Asko

Nja, det känns långsökt för mig. Möjligtvis om det är en lya bestående av enbart nya personer, har inte koll på Q men asko har väl varit med ett tag? Det känns lite overdone och därmed nybörjaraktigt för mig.

.....Eller så är det just därför? :paranoid:

Q har väl lekt typ 3 lekar och även asko är orutinerad. att det kommer upp är väl för att koppen röstade tididgt verkade lite säker mot asko i förra leken(de var onda båda två).

Jag tycker inte det känns så troligt att det skulle ske igen nu just därför, det har hänt så nyligen att folk blir väldigt observanta på just det.

ÄR det det det är då? (Vilken jäkla mening...) Och jag tycker inte att jag behandlar det som så "grovt" genom att låta dig segla upp som bubblare på min misstänktlista, där har många eminenta människor befunnit sig. :D

Nu, t ex, har Snurrfian kravlat sig upp där också för det senaste känns mer som en tabbe än det som diskuteras här.

Nej jag menade grovt som i att du inte ville att det skulle kallas tabbe i något inlägg tidigare. :)

Men ja, om det verkligen ÄR en tabbe? Jag vet inte. Men jag misstänker det, och misstankarna förminskas inte av de senaste diskussionerna. :)

Jag tycker Qs teorier är lite märkliga men att du inte ser anledningar till att Q röstar tidigt är ändå märkligare.

Aha.
Anledningar kan det ju finnas, men det är bara så troligt olikt Q.
Dessutom när vi är flera som påtalat hennes goda egenskap att vrida och vända på många saker och därför tycker hon so god är värdefull i leken. DÅ känns det konstigt. Jag tycker det är märkligt och olikt. Men inte tillräckligt för att lägga min röst där

Dags att rösta känner jag, och eftersom det som sticker ut mest är Q4:s märkliga röst på Asko väljer jag att gå på det spåret. Oavsett om det föreligger extra info eller om det är en ulv-bluff så kan Asko vara ulv, och om Asko är god så ger det i alla fall info om att Q4 inte hade en bra anledning. Inte vattentätt, men tillräckligt för DL2 och det bästa jag har att gå på.

Vira röstar på Asko

19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 505
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 822
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 106
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka