En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag såg det nu när jag kollade...

Ett inlägg som jag läste snabbt för att jag inte hade tid och som jag trodde inte skulle stå något nytt (ingen kritik mot monster)

Reglerna försöker jag att läsa noga för de skiljer sig ofta lite från lek till lek. Bara ett tips inför kommande lekar. :)

Nu bör i alla ha kol på det inför resten av den här leken och det är ju bra. :)

Diamanda satt och bättrade på sitt läskiga, svarta nagellack, men det gick lite sisådär - det var svårt att se ordentligt med det myyyyyyyyystiska floret hon draperat över sin svarta hatt. Men inget pris är för högt för att se cool ut, såklart! :cool:

Det största problemet med att få lacket jämnt var dock kanske främst att hon hade en del att fundera på... Saker gick inte riktigt som hon tänkt sig. Tydligen hade Drottningen tagit sig igenom ringen - utan att Diamanda ens var där, hur nu det gått till - och hade varit i världen i flera timmar nu. Ändå hade hon inte sökt upp Diamanda för att ge henne den belöning hon stenhårt förtjänat, typ! Och ingen lyssnade på henne (precis som vanligt... :wtf:) när hon försökte säga att de där Älvorna det skvallrades om inte alls var så illa - folk borde faktiskt vara glada att det hände något spännande i den här hålan för en gångs skull! Istället ojade de sig och pratade om Granny och Nanny och allt det där kärringpacket, som om de skulle kunna göra något! :banghead:

Nej, Diamanda hade faktiskt fått nog! Det var dags att kräva att bli tagen på allvar! Visserligen hade hon inte fått sin belöning från Drottningen än, men den skulle garanterat komma - och hon hade fått krafter tidigare, fullt tillräckliga krafter för att skrämma några lantisar till lydnad! Dessutom hade hon egna krafter också, sådetså! :cool:

Diamanda stegade mot byns centrum (med viftande händer och diskreta försök att pffft-a floret ur ögonen så hon kunde se var hon gick) för att reda ut vem som var boss häromkring en gång för alla. Hon blev nöjd när hon upptäckte att hon för en gångs skull gavs all den uppmärksamhet hon faktiskt förtjänade, när blick efter blick vändes mot henne där hon svepte fram (dramatiskt! :cool:).
- Där är hon! Den där Tockley-flickan som pratade om att locka hit älvorna!

Uh-oh... Det fanns en möjlighet att det här var fel sorts uppmärksamhet, eventuellt...? :eek:

Diamanda snodde på klacken och vände riktningen mot skogen - det var faktiskt dit hon varit på väg hela tiden, så det så! Lättad nådde hon trädlinjen innan de tungarslade lantisarna bakom henne så mycket som tagit ett steg i hennes riktning. Sådärja! Fast vad skulle hon göra nu då? Nu hade allting gått fel - igen! Bara för att alla andra var så dumma!
Ilsket tjurande rundade hon en gammal murken trädstam, men blev genast på bättre humör när hon upptäckte en grupp Älvor på andra sidan! Äntligen, här hade hon några allierade! :)

Så fick Diamanda lära sig varför ingen lyssnade på hennes briljanta idéer... Men Älvorna höll henne vid liv länge nog för att hon skulle hinna använda sina välförtjänta krafter till att kasta en förhäxning över de svikande as som inte insett hennes storhet! :rage:

Snurrfian var Diamanda (beskyddtjuv)

Natt-DL kl 10!

Väldigt skönt för jag fick lite ångest när det trillade in så många röster på Tora i ett svep. Så stark var inte min teori men jag hade ingen bättre om någon annan (förutom om Q men där vill jag avvakta) så jag fick stå mitt kast.

Förlååååt, kom precis hem :arghh: Vi skulle visst hem till min syster och fika efter restaurangen också, det hade ingen berättat för mig :banghead::banghead: och telefonens batteri dog såklart innan jag hunnit skriva klart :(.

Det var som fasen! Och riktigt bra. Även om det varit ännu bättre om en ulv(älva) åkt.
Då var jag i allafall inte fel ute med gårdagens röst.

Jag tycker Q:s uttalande om Tora är jättemärkligt! Det känns som att hon vet att Tora är god och vill få det sagt innan resultatet är klart så att alla ska se att hon faktiskt inte höll med om misstankarna mot en god!

Det var som fasen! Och riktigt bra. Även om det varit ännu bättre om en ulv(älva) åkt.
Då var jag i allafall inte fel ute med gårdagens röst.

Det vet jag inte om jag håller med om. Ulvar utanför lyan kan vara svåra att hitta och så tycker jag det är rätt skönt att skyddet inte kan snattas längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 547
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 840
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 129
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V