En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ber om ursäkt till @Monstermom och alla ni andra för min dåliga aktivitet och missade röst. Jag är sjuk, har haft maginfluensa och har inte ätit något på två dagar. Och hög feber på det. Jag har knappt kraft att hålla i mobilen, än mindre skriva inlägg. Hoppas må lite bättre imorgon.

Nu är jag tillbaks. Resultatet blev onekligen bättre än väntat, jag får erkänna att jag inte var direkt säker på Snurris men det var det mest skumma jag kunde hitta i hastigheten. I morgon lovar jag att vara mer aktiv men just nu orkar jag inte.

Natti

Jag går på en tanke jag haft tidigare idag och där misstanken växt under kvällen.

Sedna röstar på Tora

För att Tora verkar vilja styra misstankarna mot Cirkus och också antyder att hon vet att Q4 fått bevittnande, i kombination med hennes inkonsekventa resonemang tidigare i tråden.
På vilket sätt menar du att jag har jag varit inkonsekvent?

Meddelande från LL!

@quarter4ever diskvalificeras för regelbrott. Inte någon särskilt munter uppdatering, men vi kan inte ha roligt hela tiden heller...

quarter4ever innehade en god roll och om den hade någon specialförmåga kommer någon annan att få det jobbet, det är den enda info ni kan hoppas på för tillfället. Live it, learn it, love it. ;)

quarter4ever har brutit mot en regel som gör att det inte funkar att ha henne kvar i leken av rent praktiska skäl, det är alltså inte så mycket frågan om ett straff som det handlar om hur leken ska gå vidare. Monstermomsingen är inte arg, seså, krama varandra nu! :love:

Tråkig uppdatering men även sånt kan ju råka hända.

Kramar till alla!
t4624.gif

På vilket sätt menar du att jag har jag varit inkonsekvent?

Syftade på de funderingar jag hade i detta inlägg.

Det är något med Tora som inte känns rätt. Tora har hamnat i trassliga diskussioner och det är inte enkelt att vara ny, men resonemangen slår knut på sig själv kan jag tycka.
Tora röstar på Hedinn för att Hedinn var för säker, och hon menar att hon trodde på teorin är hon skrev den. Men hur kan man vara så säker att man faktiskt tror på sin egen teori första DL, det finns ju inget att gå på? Och det samtidigt som Hedinn är för säker?

Och trodde Tora att Koppen var ond eller god? Jag hänger inte med i resonemangen.

Och som sagt, jag vet att Tora är ny, men det skaver ändå. Tora refererar gång på gång till att hon inte har erfarenhet.

Och det är mycket möjligt att det är därför Tora trasslar ihop det, men jag har ändå en tanke om att Tora kan vara ond, det är då tacksamt att skylla trasslet på att allt är nytt och svårt.

Jag vill bara förklara varför jag inte fixade att läsa eller skriva något vettigt igår. Jag stukade foten rejält för knappt en vecka sedan och har hoppat på kryckor och igår halkade jag till och drog till samma stukning igen. Så min fot svullna upp och gjorde något så fruktansvärt ont. Efter en natt i högläge börjar den bli normal igen. Så @quarter4ever det var inte någon slags undanflykt utan jag mådde helt enkelt för dåligt för att fixa och läsa igenom vad ni hade skrivit. Jag gjorde mitt bästa för att få in en röst överhuvudtaget.
Kom igen nu onda! ;)

Jag vill bara förklara varför jag inte fixade att läsa eller skriva något vettigt igår. Jag stukade foten rejält för knappt en vecka sedan och har hoppat på kryckor och igår halkade jag till och drog till samma stukning igen. Så min fot svullna upp och gjorde något så fruktansvärt ont. Efter en natt i högläge börjar den bli normal igen. Så @quarter4ever det var inte någon slags undanflykt utan jag mådde helt enkelt för dåligt för att fixa och läsa igenom vad ni hade skrivit. Jag gjorde mitt bästa för att få in en röst överhuvudtaget.
Kom igen nu onda! ;)

Krya på dig och inte ska du känna dig skyldig eller behöva förklara dig. Du har inte varit det minsta inaktiv. Se till att å ordning på fossingen.

Jag är inte riktigt en hugger, men lite cyberkramar kan jag uppoffra mig till! :D

Men för att återgå till leken:
Lilltess/lobelia2
bollen__
Mirtai
cirkus
Mammas
Sasse
Dentaku
LenaH
Artline
Vira
Sedna
Tora
Hedinn
glömmerallt
Gabby_Ossi

Quarter4ever - god kickad natt 3
Snurrfian - diamanda lynchad dag tre
Pilot - bybo käkad natt två
Asko - ulv lynchad dag två
Lobelia1 - enhörning käkad natt ett
Koppen - häxa lynchad dag ett

Vi är alltså femton personer kvar. Någon som har röstlistor nära till hands? :)

Det kom misstankar mot Dentaku igår och jag hade svårt att hänga med i alla diskussioner, men hela grejen fick mig att reagera. Har inte tänkt på Dentaku tidigare.

Har inte haft tid än att göra någon djupdykning i diskussionerna som var, men när jag skummade igen reagerade jag på detta

Personligen tycker jag att det hade varit smartare - om jag varit ulv - om jag lagt min röst på någon av de två som fick alla de andra rösterna, förutom Pilots. Varför riskera att sticka ut för att hoppas på en oerhört långsökt godförklaring? Jag röstade på cirkus för att hon var den som stod högst på min misstänktlista.

Att uttala sig så om vad som är smartast att göra som ulv? Gör man det som god? Som ulv är ju förutsättningarna andra.Jag skulle inte gör det, därför slänger jag ut frågan.

Tora blev plötsligt en het kandidat igår. Jag vet inte hur det ska tolkas. Att det skulle vara en kupp av lyan tror jag inte, inte för att rädda snurrfian i alla fall.

Jag kan tänka mig ett scenario där Dentaku och Tora sitter i lyan ihop, kanske vill de rikta misstankarna mot cirkus. Eller så kanske det är så att cirkus också sitter i lyan. Att de känner att måste offra någon för att det börjar brännas. Varpå de riktar misstankarna mot varandra för att skapa alibin.

Så går mina tankar nu, hoppas jag kan utveckla det hela senare och gå igenom händelseutvecklingen ordentligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 535
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 009
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 835
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 124
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Dressyrhingsten Skyline to B.