En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med detta försvarstal för en lite slarvig röst ska sägas att jag inte avskrivit @Tora från misstankar, men jag ska också tillägga att jag inte håller @cirkus för god heller. Jag tror det kan dölja sig ondska hos den ena eller den andra men faktiskt också hos båda.

Har kollat tillbaka lite: @cirkus är den som först tar upp det @Tora säger om Q's extrainfo (att tora säger att hon HAR fått extrainfo alltså), vilket gör att jag tror att de kan vara goda bägge två eller en ond och en god, men jag tror inte att de är ulvar båda två.

Läser om och den här kommentaren sticker ut för mig. Varför borde de gjort det? Varför är Q ett större hot än alla andra goda? Hon har listat ut en, det betyder inte att hon kommer att lista ut resten, och dessutom är det en överhängande risk att hon blir skyddad, varför ta henne? Och sedan det vanliga, varför dra upp hur ulvarna resonerar? Min erfarenhet är att det ofta är ulvar som gör det, och det skaver lite för mig.
Det har jag iofs redan redogjort för, vilket du kommer se om du läser vidare.
Ponera att Q var siare, då hade iaf jag som ulv velat ha ut henne.
Eftersom jag var högst tveksam till att hon var god så tyckte jag att det var en indikation på det att hon inte blev käk. Sedan slog ju @cirkus hål på den tanken fast eg vet vi ju inte om ett paketvittne är skyddat natten efter.

Nu blir det för hypotetiskt ändå eftersom vi nu vet att Q var god.

Har kollat tillbaka lite: @cirkus är den som först tar upp det @Tora säger om Q's extrainfo (att tora säger att hon HAR fått extrainfo alltså), vilket gör att jag tror att de kan vara goda bägge två eller en ond och en god, men jag tror inte att de är ulvar båda två.
Nej, att de är ulvar båda två känns inte som det mest sannolika men jag är inte säker på någonting just nu så jag avskriver inga möjligheter.

Det har jag iofs redan redogjort för, vilket du kommer se om du läser vidare.
Ponera att Q var siare, då hade iaf jag som ulv velat ha ut henne.
Eftersom jag var högst tveksam till att hon var god så tyckte jag att det var en indikation på det att hon inte blev käk. Sedan slog ju @cirkus hål på den tanken fast eg vet vi ju inte om ett paketvittne är skyddat natten efter.

Nu blir det för hypotetiskt ändå eftersom vi nu vet att Q var god.

Efter morgonuppdateringen så pekade Q snabbt ut 2 personer. GA som god och Asko som ond. Om vi nu utgår från att Q faktiskt hade info om 2 personer (lite osäkert här Q har varit mycket snabb att både godförklara och ondförklara på lösa grunder) så måste infon kommit någonstans ifrån.

Var Q morrisdansare så kan hon ha fått ett paket och spioninfo
Var Q siare så är det sia+paket.

Alla andra roller torde ge max ett paket när det gäller information och i så fall är jag böjd att det var rena gissningar. Många andra skulle jag uteslutit gissningar för att många är betydligt mer försiktiga i utalanden då

Som vanligt mynnar det ut i flera scenarier.

Mina tankar om gårdagens röstning:

Jag tycker också det är konstigt att det drog iväg så snabbt mot Tora. Jag kan hålla med om att Tora har varit lite rörig och haft lite "konstiga" teorier, men jag som också är ny försöker tänka mig in lite i Toras situation och det stämmer inte riktigt för min del att hon skulle sitta i lyan. För då hade hon haft en massa lyakompisar att fråga om vissa konstiga funderingar, istället för att göra det i tråden och riskera att bli misstänkt.

Men det skulle såklart också kunna vara så att lyan utnyttjar att hon är ny och hoppas på att hon ska komma undan med lite "vadsomhelst" på grund av det. Eller försökte offra henne för att ge andra alibi om hon hade åkt ut.

Eller så funkar Tora inte alls som jag och hela min tankebubbla spricker :p

Angående Tora så går mina tankar mer i still med att "vad hände är" en ganska svag sen teroi och så helt plötligt hoppar många på tåget. Min känsla är att av de som hoppade på är det en eller flera som vet något.

Eller hade folk så svårt att hitta på teorier att de bara följer så fort de ser chansen, glada att få stanna kvar ett tag till? Det är lite farligt om någon som är ond nyttjar det med en teori lite lagom sent i leken i syfte att leda folk fel. Många röstar ju sent och jag har sett mönstret tidigare, om det är avsiktligt eller inte vet jag inte.

Skumt är det att någon går från noll misstankar (nästan) till att nästan bli utröstad bara på en kort stund.

Jag tycker också det är konstigt att det drog iväg så snabbt mot Tora. Jag kan hålla med om att Tora har varit lite rörig och haft lite "konstiga" teorier, men jag som också är ny försöker tänka mig in lite i Toras situation och det stämmer inte riktigt för min del att hon skulle sitta i lyan. För då hade hon haft en massa lyakompisar att fråga om vissa konstiga funderingar, istället för att göra det i tråden och riskera att bli misstänkt.

Men det skulle såklart också kunna vara så att lyan utnyttjar att hon är ny och hoppas på att hon ska komma undan med lite "vadsomhelst" på grund av det. Eller försökte offra henne för att ge andra alibi om hon hade åkt ut.

Varför tror du att lyakompisarna skulle hjälpa henne på det viset?
Och vilka frågor (som hon sedan får misstankar på sig för) tänker du att hon borde fått hjälp med i lyan?

Så tänkte jag också i min första lek, att en ny i lyan skulle få hjälp av sina lyakompisar. Men det blev jag snarare misstänkt för att jag trodde. För tydligen brukar man inte spela direkt på det viset i lyan.
Säger ju egentligen inget om Tora.
Men hur tänker du kring att de skulle hjälpa henne, de kan ju då dra på sig misstankar själva?
Vilka frågor som Tora ställt är det du tänker på?

Edit: ser att @cirkus redan hunnit fråga detta.

Kan du uveckla detta?
Det finns inte så mycket att utveckla, det är mer en känsla och det är svårt att sätt fingert på det.

Jag har sett en tendens till konstiga strömröster när folk inte har en aning och söker med ljus och lyckta efter en teori och är någon kommer med en passande så vips blir det en ström med röster och då gärna om teorin kommer nära DL

Sedan tror jag mig ha sett samma fenomen när någon (som jag tror medvetet) utnyttjar detta fenomen och det inte bara blivit så. Det är svårt att påvisa. Den/de som startade strömmen kan i mina ögon alltså ha ett syfte eller i vart fall en förhoppning med det, men det är svårt att avgöra förrän i efterhand.

Det finns inte så mycket att utveckla, det är mer en känsla och det är svårt att sätt fingert på det.

Jag har sett en tendens till konstiga strömröster när folk inte har en aning och söker med ljus och lyckta efter en teori och är någon kommer med en passande så vips blir det en ström med röster och då gärna om teorin kommer nära DL

Sedan tror jag mig ha sett samma fenomen när någon (som jag tror medvetet) utnyttjar detta fenomen och det inte bara blivit så. Det är svårt att påvisa. Den/de som startade strömmen kan i mina ögon alltså ha ett syfte eller i vart fall en förhoppning med det, men det är svårt att avgöra förrän i efterhand.

Jag har lite samma känsla men jag tror också att det är rätt vanligt att den/de som startade strömmen kan ha gott syfte men det utnyttjas av personer med ont uppsåt som kan elda på och/eller följa med utan att dra till sig särskilt mycket uppmärksamhet.

Att uttala sig så om vad som är smartast att göra som ulv? Gör man det som god? Som ulv är ju förutsättningarna andra.Jag skulle inte gör det, därför slänger jag ut frågan.
Alltså, till skillnad från Mammas och cirkus, så tycker jag att det är vanligt både som god och ond. Jag har nog gjort det ett antal gånger, så för mig är det i sig inte misstänkt, mer kanske hur man väljer att uttrycka sig.

Förövrigt mår jag lite bättre idag, så jag tänkte dra igång min aktivitet någon gång i em (tills dess måste jag återhämta mig från att ha varit o handlat).

Jag har lite samma känsla men jag tror också att det är rätt vanligt att den/de som startade strömmen kan ha gott syfte men det utnyttjas av personer med ont uppsåt som kan elda på och/eller följa med utan att dra till sig särskilt mycket uppmärksamhet.
Så ser jag det också, vilket är en av anledningarna till att jag funderar kring din röst på cirkus dag två. Det blir ju inte mindre när du skriver det där, för det går ju emot den teorin du hade då?

Så ser jag det också, vilket är en av anledningarna till att jag funderar kring din röst på cirkus dag två. Det blir ju inte mindre när du skriver det där, för det går ju emot den teorin du hade då?

Jag förstår inte riktigt hur du menar? Bara för att jag tror att det är vanligt att ulvar utnyttjar felaktiga teorier så betyder väl inte det att jag menar att de aldrig lanserar teorier mot goda själva?

Som fler redan har sagt så brukar man oftast inte diskutera taktik och spelsätt i lyan på det sättet, utan bästa brukar vara att försöka spela som att man är god. Sen blir ju det säkert svårare om man hamnar i lyan sin första lek.

Men oavsett så finns det de som blivit lynchade för att de spelat "för bra" första leken, så folk bestämt trott att de suttit i lyan, så det är nog inget smart drag att få för mycket hjälp heller. Helt och hållet går det ju inte oavsett, så risken då är bara att det blir helt fel.

Så jag tror inte att "nybörjarspelstilen" säger någonting om Toras roll.

Jag förstår inte riktigt hur du menar? Bara för att jag tror att det är vanligt att ulvar utnyttjar felaktiga teorier så betyder väl inte det att jag menar att de aldrig lanserar teorier mot goda själva?
Men varför just cirkus? På en förstadagsröst dessutom? Jag förstår helt enkelt inte. :) Eller har du ändrat uppfattning?

Men varför just cirkus? På en förstadagsröst dessutom? Jag förstår helt enkelt inte. :) Eller har du ändrat uppfattning?

Jag skulle naturligtvis inte rösta på henne nu baserat på en förstadagsröst! DL2 kände jag inte att jag hade så mycket att gå på, nu har jag mer. Jag tycker att det är minst lika märkligt att haka upp sig på min motivering vid DL2 när man kommit till dag fyra i spelet som det är att basera sin röst på vad som hänt vid DL1 när det inte gått mer än ett dygn och inte särskilt mycket mer info är i omlopp.

Jag skulle naturligtvis inte rösta på henne nu baserat på en förstadagsröst! DL2 kände jag inte att jag hade så mycket att gå på, nu har jag mer. Jag tycker att det är minst lika märkligt att haka upp sig på min motivering vid DL2 när man kommit till dag fyra i spelet som det är att basera sin röst på vad som hänt vid DL1 när det inte gått mer än ett dygn och inte särskilt mycket mer info är i omlopp.
Jag hakar inte upp mig, jag ifrågasätter det jag inte förstår. Jag har inte heller sagt att du är ond, men jag vill ha svar från dig på saker för att kunna få ut något av det hela.

I mina ögon hade det kommit ganska mycket information till DL 2, så att då basera en röst på en väldigt tidig förstadagsröst, med teorin att det var medvetet att starta drev för att offret var god tycker jag är extremt svagt även för dag två. När du nu dessutom skriver att du tror det är vanligt att de som röstar först på det sättet har gott syfte så får jag inte ihop det alls.

Jag hakar inte upp mig, jag ifrågasätter det jag inte förstår. Jag har inte heller sagt att du är ond, men jag vill ha svar från dig på saker för att kunna få ut något av det hela.

I mina ögon hade det kommit ganska mycket information till DL 2, så att då basera en röst på en väldigt tidig förstadagsröst, med teorin att det var medvetet att starta drev för att offret var god tycker jag är extremt svagt även för dag två. När du nu dessutom skriver att du tror det är vanligt att de som röstar först på det sättet har gott syfte så får jag inte ihop det alls.

Som sagt, att något är vanligt betyder ju inte att det alltid är så - ulvar är ju inte så korkade att de alltid spelar på samma sätt. Menar du att man ska rösta på någon man finner mindre misstänkt bara för att ens motivering är svag? Just DL2 fanns det en hel del svaga motiveringar men tack vare dem så lynchades en ond.

Vad är det mer du vill ha svar på? Själv tycker jag inte att det hade kommit så mycket info dag 2 annat än att Koppen var god och Lobelia1 ond utanför lyan.

Information från LL!

Vi har fått ett avhopp i leken, @Artline är inte längre med. Just nu lutar det åt att rollen inte ersätts så här långt in i leken, men jag återkommer med mer info när jag konfererat i LL-lyan. ;)

Så länge så får ni nöja er med att veta att Artline inte längre spelar, så ni kan släppa henne från eventuella teorier. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 535
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 009
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 835
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 124
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Dressyrhingsten Skyline to B.