En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag måste redogöra lite för lite olika saker. Jag är rädd att jag kanske går åt inatt och då kan det vara bra att i allafall ha luftat sina tankar.

Ett möjligt scenario: OBS inget är skrivet i sten utan bara mina lösa funderingar. Tyvärr saknas en massa bitar men ett möjligt scenario i allafall
q är siarlärling och fick paket med en bevittning.
Hon siade LenaH -god och såg Asko käka. Det var därför som hon kunde uttala sig så tydligt om två spelare. Jag tror att tvillingarna har hittat varandra på något vis. Eftersom q var säker på att ha hittat Diamanda så borde även tvillingen/röstfifflaren veta det - jag tror att röstfifflaren la sin extraröst på Snurrfian och det var därför S åkte.

Det finns andra möjligheter - en är borgmästaren och det kan ju även vara paket med extraröster i omlopp. Eller en kombination.

Jag missade ju svara på det här.

Jag tror också tvillingarna har hittat varandra tre gissnaingar var är ju ganska bra odds. Ska fundera lite på vad jag tror om din övriga teori. Dock skrev ju Q tidigt i tråden att hon trodde Snurris var diamanda, alltså redan före hon kunde fått någon info. Så jag tror just det bara var en teori från Q. Om hon hade info tror jag det var om annat än Snurris.

Eller så vänder vi på kakan. Q var inte siare utan det är tvillingen som var det. Men eftersom de hittat varann så lät de Q fronta som potentiell siare. Fortfarande så kan ju Q ha bevittnat. Edit - eller så är det tvillingen som har bevittnat ......

Jag fortsätter på samma tankar.

Vid bevittning så har det i allafall förut varit så att vittnet är skyddad från käk natten efter. Väldigt retsamt för lyan då de alltså fick veta att Q var siarlärling/tvilling (dock får de inte veta vem den andra tvillingen är). Så då måste de välja annat käk och hoppas på att få ut Q på något annat vis. De väljer att käka Pilot som uttalat starka misstankar mot mig - de VET ju att Q är siarlärling (enligt min tidigare teori) men då kan de listigt nog göra just så att de riktar strålkastaren på mig genom att låtsas tro att Pilot visste nånting och alltså låtsas att de trodde hon var siare. Och uppenbarligen så har ju någon hakat på det spåret.

Mycket intressant teori låter fullt rimligt tycker jag. Tyvärr har jag svårt att dra några ytterligare slutsatser på det spåret.

Eller så vänder vi på kakan. Q var inte siare utan det är tvillingen som var det. Men eftersom de hittat varann så lät de Q fronta som potentiell siare. Fortfarande så kan ju Q ha bevittnat.

Det var verkligen en intressant tanke. Det skulle ju då kunna vara så att de lät Q låtsas vara siare just för att hon bevittnat, dels var hon då skyddad från att ätas och dels ville ulvarna troligtvis ändå vilja bli av med henne.

Får fundera mer på det här, bra ideer cirkus!

Jag missade ju svara på det här.

Jag tror också tvillingarna har hittat varandra tre gissnaingar var är ju ganska bra odds. Ska fundera lite på vad jag tror om din övriga teori. Dock skrev ju Q tidigt i tråden att hon trodde Snurris var diamanda, alltså redan före hon kunde fått någon info. Så jag tror just det bara var en teori från Q. Om hon hade info tror jag det var om annat än Snurris.

Jag tänker inte att hon hade någon info om Snurris, men en stark misstanke om henne som Diamanda och alltså jobbade för att Snurris åkte - antagligen ihop med sin tvilling

Angående varför snurrfian åkte @cirkus så tror jag vi ska vara lite försiktiga med att dra slutsatser kring det såväl som övriga täta röstningarna. Det finns väldigt mycket bakom kulliserna som kan påverka. Extra röster, röster som inte räknas osv.

Det var verkligen en intressant tanke. Det skulle ju då kunna vara så att de lät Q låtsas vara siare just för att hon bevittnat, dels var hon då skyddad från att ätas och dels ville ulvarna troligtvis ändå vilja bli av med henne.

Får fundera mer på det här, bra ideer cirkus!

Det värsta är att jag inte känner mig närmare ulvarna - jo jag tror att de har jobbat på att få ut mig, Tora och LenaH. Vilket dagens röstning vittnar om.....

@cirkus ett förtydligande. Jag är inte 100 att dom vet det men risken finns där att dom vet det.

Och med tanke på hur många röster jag fick igår utan någon egentligt stabil grund (enligt mig i alla fall så var det på väldigt lösa grunder) så misstänker jag att dom vet pga diverse olika omständigheter.

Ja menar titta på idag. Idag hade jag förstått om jag hade fått så många röster men igår?

Men vet de vem som inte är Diamnade så vet de per automatik vem som är det också.
Nej varför skulle dom veta det?
Säg att du har en grupp med människor. En av dom har en egenskap.
Du vet inte vem bara att en har det. Men så får du reda på att en i gruppen inte har den egenskapen.

När du då ska välja bort en så väljer du givetvis bort den du vet inte har den egenskapen. För då vet du att den personen som har egenskapen fortfarande är kvar i gruppen.

Det värsta är att jag inte känner mig närmare ulvarna - jo jag tror att de har jobbat på att få ut mig, Tora och LenaH. Vilket dagens röstning vittnar om.....

Jag har verkligen noll koll på elakingarna känner jag men jag får allteftersom jag läser teoriar och funderar lite hum om några jag tror är goda(vill inte skriva utvarför på alla och kan därför inte heller nämna namnen reglerna kräver ju teorier.)

Jag skulle vilja lägga till Vira på din lista om du är god så tror jag vira också är det. Tror inte end ond vira skulle skriva och teoria så mycket kring dig om du är god.

Är du ond däremot blir pusslet ett helt annat. det är jag dock tveksam till pga att det känns som om många försöker sprida misstankar mot dig. Jag vet inte hur jag ska förklara men min teori är att du och Vira är goda och att ulvarna försöker liksom dra nytta av att ni misstänker varandra och därigenom få folk att tro att någon av er måste vara ond. Jag menar om någon av er dör och skulle vara god så blir nog den andra av er mer misstänkt?

Men det är ju bara gissningar och spekulationer som leder till en rätt luddig teori. :p

Jag har verkligen noll koll på elakingarna känner jag men jag får allteftersom jag läser teoriar och funderar lite hum om några jag tror är goda(vill inte skriva utvarför på alla och kan därför inte heller nämna namnen reglerna kräver ju teorier.)

Jag skulle vilja lägga till Vira på din lista om du är god så tror jag vira också är det. Tror inte end ond vira skulle skriva och teoria så mycket kring dig om du är god.

Är du ond däremot blir pusslet ett helt annat. det är jag dock tveksam till pga att det känns som om många försöker sprida misstankar mot dig. Jag vet inte hur jag ska förklara men min teori är att du och Vira är goda och att ulvarna försöker liksom dra nytta av att ni misstänker varandra och därigenom få folk att tro att någon av er måste vara ond. Jag menar om någon av er dör och skulle vara god så blir nog den andra av er mer misstänkt?

Men det är ju bara gissningar och spekulationer som leder till en rätt luddig teori. :p

Ja möjligeheten att Vira är god har jag ju inte förkastat. Och det är klart att det spelar ulvarna i händerna om vi misstänker varann och går på.

Jag är ärligt lite rädd att ulvarna inte behöver jobba så hårt på att få ut goda - de behöver bara bevaka röstningarna i princip. Då är vi i det där med att hamna under radarn - och det är ju en massa som gör. Det är jättemånga som jag inte har nån särskild uppfattning om, som kommer med lite lagom mellanmjölkiga teorier utan att sticka ut.

Jag är ärligt lite rädd att ulvarna inte behöver jobba så hårt på att få ut goda - de behöver bara bevaka röstningarna i princip. Då är vi i det där med att hamna under radarn - och det är ju en massa som gör. Det är jättemånga som jag inte har nån särskild uppfattning om, som kommer med lite lagom mellanmjölkiga teorier utan att sticka ut.

Här har det gått upp ett ljus, näe inte bara ett ljus, en hel ljuskrona har tänts.
Jag borde sova, men här ska teorias. :D

Ja möjligeheten att Vira är god har jag ju inte förkastat. Och det är klart att det spelar ulvarna i händerna om vi misstänker varann och går på.

Om jag har rätt i mina teorier så behövde de inte jobba så hårt i den här röstningen men rent allmänt så tror jag det är svårt för dem att bara glida med om de tycker det är viktigt hur röstningen går.

Har fortfarande inte hunnit gå tillbaka och kika ordentligt på de här teorierna mot tora. Men om Tora är god och ulvarna har något särskilt skäl att vilja ha ut henne alternativt velat ha kvar snurris så tror jag inte att de kunde luta sig tillbaka där. Det finns som jag varit i nne på flera gånger så många olika saker som kan påverka bakom kulliserna så det är ju inte så attv vi kan räkna med att läget bland rösterna är som det verkar i tråden. Får ta och kolla närmare på de som röstade på tora där tror jag.

Nej varför skulle dom veta det?
Säg att du har en grupp med människor. En av dom har en egenskap.
Du vet inte vem bara att en har det. Men så får du reda på att en i gruppen inte har den egenskapen.

När du då ska välja bort en så väljer du givetvis bort den du vet inte har den egenskapen. För då vet du att den personen som har egenskapen fortfarande är kvar i gruppen.
Alla dina exempel utgår från att ulvarna har kunskap om de två som står mot varandra. Jag är bara inte så säker på att de haft info om varken dig eller snurris, det som stör mig är att du tycks veta att de haft infon och då undrar jag hur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 416
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 928
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka