En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte för att jag vill att du ska misstänka mig men jag tror inte jag heller har röstat tidigt någon dag?

Man kan ha invändningar mot min teori, men nu tror jag att ett par, kanske flera, av dessa kan sitta i lyan, och då måste man väl ha teorier för att lägga fram det, eller hur?! :D

@Sedna , det känns som att du var den som kanske drog igång misstankarna mot tora? Minns jag fel får du säga tilll har fortfarande inte kollat upp det där. Har du ändrat uppfattning om Tora sedan? Om ja, varför? Du kanske har skrivit det redan, då får du gärna tala om var.

Man kan ha invändningar mot min teori, men nu tror jag att ett par, kanske flera, av dessa kan sitta i lyan, och då måste man väl ha teorier för att lägga fram det, eller hur?! :D

Ja absolut jag tänkte mest om det fanns ytterligare misstankar mot dem som du ville dela med dig av eftersom du inte nämnde mig som också röstat sent eller om du bara glömt mig och misstänker mig också. Eller om du tror att ag är god pga något annat och därför inte tog med mig?

@Sedna , det känns som att du var den som kanske drog igång misstankarna mot tora? Minns jag fel får du säga tilll har fortfarande inte kollat upp det där. Har du ändrat uppfattning om Tora sedan? Om ja, varför? Du kanske har skrivit det redan, då får du gärna tala om var.

Jag lyfte misstankar mot Tora, om jag drog igång det vet jag inte men det spelar nog mindre roll.
När poletten trillade ner så så inser jag att jag nog har gjort en rejäl tankevurpa angående Tora.

Jag lyfte misstankar mot Tora, om jag drog igång det vet jag inte men det spelar nog mindre roll.
När poletten trillade ner så så inser jag att jag nog har gjort en rejäl tankevurpa angående Tora.

Det kan vara för mig det eftersom något/några av dina inlägg om tora tillhörde de enda jag begrepp av teorierna mot henne.

@Sedna

Jag kanske ska utveckla lite jag funderar alltså lite på om ulvarna kan ha använt dina teorier och misstankar mot tora för att få rösterna att hamna där. Du kan ju också vara ulv men jag misstänker dig inte pga teorierna mot tora eftersom jag fann just teorier från dig begripliga.

Tora kan ju vara ond också men just nu funderar jag kring hypotesen att hon är god.

Ja absolut jag tänkte mest om det fanns ytterligare misstankar mot dem som du ville dela med dig av eftersom du inte nämnde mig som också röstat sent eller om du bara glömt mig och misstänker mig också. Eller om du tror att ag är god pga något annat och därför inte tog med mig?

Ytterliggare misstankar kan man kanske hitta om man letar, jag har inga konkreta misstankar.
Jag gör inte anspråk på att min lista skulle vara ett facit. Men jag ser ingen anleding att stoppa in dig där.
Jag håller även cirkus för god. Jag köper inte teorin att Pilot åts för att ulvarna trodde pilot var siare. Ulvarna ville rikta misstankarna mot cirkus. Det spåret med Vira DL4 tycker jag har kallnat avsevärt. Ulvarna ville rikta misstankarna Cirkus i första hand och mot de som misstänkte Cirkus i andra hand.

@Sedna

Jag kanske ska utveckla lite jag funderar alltså lite på om ulvarna kan ha använt dina teorier och misstankar mot tora för att få rösterna att hamna där. Du kan ju också vara ulv men jag misstänker dig inte pga teorierna mot tora eftersom jag fann just teorier från dig begripliga.

Tora kan ju vara ond också men just nu funderar jag kring hypotesen att hon är god.

Jag tror inte att ulvarna styrt röstningen mot Tora.
LenaH var ju bevislingen god, jag vet min roll och så var det Cirkus, Mirtai och Bollen.
Var ulvar med på ett hörn har de inte styrt.
Om jag minns rätt var Hedinn med på ett hörn och bekräftade våra tankar, utan att rösta på Tora.

@Sedna Vad tror du om mirtai? du hade ju en rätt vettig förstadagsteori mot henne som jag höll med om(jag var tillbaka och läste och såg att jag gillat ditt inlägg). Hon fick ju flera röster då men hon har inte disskuterats så mycket sedan. För mig har hon glidit helt obemärkt förbi.

Jag tror inte att ulvarna styrt röstningen mot Tora.
LenaH var ju bevislingen god, jag vet min roll och så var det Cirkus, Mirtai och Bollen.
Var ulvar med på ett hörn har de inte styrt.
Om jag minns rätt var Hedinn med på ett hörn och bekräftade våra tankar, utan att rösta på Tora.

Jag menade inte att det skulle vara just de som röstat på Tora, snarare kanske tvärtom om någon kanske försökt underblåsa misstankarna så att fler goda började misstänka henne. Så det du nämnde om Hedinn var ju intressant.

Jag menade inte att det skulle vara just de som röstat på Tora, snarare kanske tvärtom om någon kanske försökt underblåsa misstankarna så att fler goda började misstänka henne. Så det du nämnde om Hedinn var ju intressant.

Såg dock nu att hedinn röstade på Tora dag ett så hon har ju röstat på Tora även om hon inte gjorde det samtidigt som övriga.

@Sedna Vad tror du om mirtai? du hade ju en rätt vettig förstadagsteori mot henne som jag höll med om(jag var tillbaka och läste och såg att jag gillat ditt inlägg). Hon fick ju flera röster då men hon har inte disskuterats så mycket sedan. För mig har hon glidit helt obemärkt förbi.

Den teorin har jag skrotat. Som sagt, jag tror att ulvarna till stor del hållt sig i bakgrunden. Jag ser ingen direkt anledning att stoppa in Mirtai på min lista över potentiall ulvar, men hon kan ju vara lurig, så säker ska man väl aldrig vara.

Eller så vänder vi på kakan. Q var inte siare utan det är tvillingen som var det. Men eftersom de hittat varann så lät de Q fronta som potentiell siare. Fortfarande så kan ju Q ha bevittnat. Edit - eller så är det tvillingen som har bevittnat ......
Hur tänker du när du menar att tvillingen kan bevittnat, menar du att tvillingarna hittat varandra vid första gissningen och sedan beslutat sig för att Q ska låtsas ha siat och bevittnat?

Det är i och för sig möjligt men oddsen talar emot. Vem skulle då vara tvillingen? Det borde vara någon av de som stödde Q tidigt, eller i vart fall inte menade på att Q skulle sitta i med Asko.

Ja möjligeheten att Vira är god har jag ju inte förkastat. Och det är klart att det spelar ulvarna i händerna om vi misstänker varann och går på.

Jag är ärligt lite rädd att ulvarna inte behöver jobba så hårt på att få ut goda - de behöver bara bevaka röstningarna i princip. Då är vi i det där med att hamna under radarn - och det är ju en massa som gör. Det är jättemånga som jag inte har nån särskild uppfattning om, som kommer med lite lagom mellanmjölkiga teorier utan att sticka ut.
Jag tror du har rätt här, men med tanke på många sena röster i snabb följd så är det inte lätt att bara bevaka. Det är inte lätt att hänga med i svängarna och hinna ändra sig. Fast om det bara varit goda som stått mot goda så är det bara att vara passiv och flyta med.

Jag velar om Tora, det kan vara ett felaktigt spå att hon snurrar till det om Diamanda. Frågorna efter med funderingar om onda när hon missuppfattat antalet onda kan vara ett sätt att få oss att tro det och ren taktik. Det är också troligt att det är rena missar.

Jag velar om Tora, det kan vara ett felaktigt spå att hon snurrar till det om Diamanda. Frågorna efter med funderingar om onda när hon missuppfattat antalet onda kan vara ett sätt att få oss att tro det och ren taktik. Det är också troligt att det är rena missar.

Jag har sagt det förr och säger det igen, Tora är obegriplig. Jag vill ha henne till god, men ändå gnager en tanke att jag är förd bakom ljuset. Vill syna henne, men vet inte om jag vågar. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 416
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 928
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 056
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka