En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cirkus Vad tror du om Mammas då? Henne har ju jag varit fundersam kring, även om jag inte hunnit kolla närmare på det (står på listan härnäst). Och vad mer konkret är det som du reagerar på med Hedinn?

@cirkus Vad tror du om Mammas då? Henne har ju jag varit fundersam kring, även om jag inte hunnit kolla närmare på det (står på listan härnäst). Och vad mer konkret är det som du reagerar på med Hedinn?

Nu frågade du ju inte mig men jag tycker @Mammas röstningar talar till hennes fördel och kanske framförallt att hon var så drivande mot snurrrfian.

Ahhh, den där jävla Mammas - jag vet inte. Jag har inte gått igenom henne heller. Och jag har inte hunnit igenom Hedinn heller- så inget mer konkret än det om hennes röster på Dentaku - jag är ju osäker på Dentakus roll, men oavsett hennes roll så passar i allafall en ond Hedinn in på att rösta på henne.

Nu frågade du ju inte mig men jag tycker @Mammas röstningar talar till hennes fördel och kanske framförallt att hon var så drivande mot snurrrfian.

Fast säger dt verkligen nånting om Mammas eventuella godhet? Eller tänker du att Mammas kunde veta något särskilt?
För en ulv kunde ju Snurris lika gärna varit en god iom att hon var utanför lyan?

Alltså jag tolkade poängen i Sednas teori som att det var goda som röstat tidigt?
Vänta, vem svarar du nu? Jag tänkte att det var ett likhetstecken mellan goda röstat tidigt = onda har röstat sent? Men det behöver det kanske inte vara. Jag vet inte riktigt om jag tror på själva teorin - många röster har ju kommit i klump på slutet och det tar tid att skriva röstinlägg, + att exempelvis min tidiga röst igår inte hade något med min roll att göra utan bara handlade om att jag skulle med ett tåg. Däremot så kan det ju finnas info bakom, dock så har jag svårt att utröna vilka hon har info om i så fall eftersom jag har svårt att tro att det rör sig om alla.

Vill gärna ha svar av dig också, förstås! Tänker du då att det är osannolikt att en ulv-Mammas skulle driva hårt mot någon spelare öht, eller menar du att du tror att lyan förstod att Snurrfian var Diamanda?

Det är Sednas inlägg #1658 som i allafall jag filosoferar runt och hennes lista i den. Hela sidan 83 och 84 i tråden har en massa nyttig info tycker jag

Ja jag fick den känslan att hon kunde vetat något, men det kan ju vara fel förstås.

Jag fattar - och då tänker jag direkt på paket - kan hon ha fått en sia i ett paket och siat Snurrfian som ond?

Vet vi hur de onda utanför lyan ser ut i sior? Ibland är det ju så jävligt att de ser ut som goda.

Vill gärna ha svar av dig också, förstås! Tänker du då att det är osannolikt att en ulv-Mammas skulle driva hårt mot någon spelare öht, eller menar du att du tror att lyan förstod att Snurrfian var Diamanda?

Jag tror att ulv Mammas skulle kunna driva hårt mot någon men ser inte varför en ulv-Mammas skulle göra det i det läget. Möjligtvis om ulvarna trodde snurris hade någon viktig god specialroll men jag finner det mycket mer sannolikt att de isåfall misstänkte att snurris var diamanda eftersom Q redan lyft möjligheten i tråden borde de funderat kring det.

Men som jag skrev till cirkus fick jag känslan av extrainfo

Eftersom det inte står något om falska sior så utgår jag från att siorna fungerat som vanligt.

@Monstermom ?

@cirkus

Jag vet inte alls vilken typ av extrainfo det skulle vara. Jag fick känslan av att hon vär väldigt trygg i sin teori och bara fortsatte när snurrfian försökte förklara/försvara sig. Det är det jag bygger det på. Det säger ju inget om Mammas roll men men en ond som visste om snurrfians roll borde ju inte agerat så:p

Den här spioninfon har den funnits med förut i någon lek?

Någon form av spioninfo finns alltid med. Det vanligaste är att det är en "fast spion" som får all information. I den här leken är det lite annorlunda då infon lottas ut bland byborna.

Spion infon kan vara till exempel

Siaren siar cirkus
Extrarösten från Röstfifflaren läggs på cirkus
Ängeln skyddar cirkus
Ulvarna käkar cirkus
Brevbäraren ger ett paket till cirkus

@cirkus

Jag vet inte alls vilken typ av extrainfo det skulle vara. Jag fick känslan av att hon vär väldigt trygg i sin teori och bara fortsatte när snurrfian försökte förklara/försvara sig. Det är det jag bygger det på. Det säger ju inget om Mammas roll men men en ond som visste om snurrfians roll borde ju inte agerat så:p
Jag fick också känslan av att hon var väldigt trygg i sin teori, vilket var det som fick mig att bli misstänksam - det enda jag har haft att gå på med Mammas i tidigare leker och som faktiskt har stämt ett par gånger är att hon går på lite för mycket när hon är ond, och inte lyssnar på förklaringar riktigt lika mycket som när hon är god. Men om det fanns extrainfo bakom (som i så fall bör ha bestått av ett paket, om Tora som tvilling stämmer), så kan det ju precis lika gärna ha varit så och i så fall är jag inte klokare på Mammas än jag var dag 1 :meh:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 411
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 926
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 055
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka