Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inne på dag 3 av 5 på min letrozol behandling. På måndag blir det ultraljud och stickorna ska börjas användas på söndag.


Vet inte vad jag ska göra om det inte går den här gången. Om jag ska fortsätta på 2 vanliga ineminationer eller om jag ska göra ett IVF. Det är stressande att vara beroende av visst antal försök... ☹️ Visst kan man stå för kostnaden själv men det är inte varje månad man kan försöka precis..
 
Jag är inne på dag 3 av 5 på min letrozol behandling. På måndag blir det ultraljud och stickorna ska börjas användas på söndag.


Vet inte vad jag ska göra om det inte går den här gången. Om jag ska fortsätta på 2 vanliga ineminationer eller om jag ska göra ett IVF. Det är stressande att vara beroende av visst antal försök... ☹️ Visst kan man stå för kostnaden själv men det är inte varje månad man kan försöka precis..

Håller tummarna för att det går vägen då!
Jag känner mig ibland så skyldig så fort jag lägger mycket pengar på något, jag vet ju hur fort det kan dra iväg om det blir så att vi måste bekosta IVF-försök själva. Samtidigt så försöker jag verkligen att leva som vanligt och lägga pengar på det som får mig att må bra och tänka på annat (främst hästen, som kostar en himla massa pengar :heartangel:). Jag har försökt öka sparandet lite till det öronmärkta "barn-konto" vi öppnade för flera år sedan i alla fall, även om jag inser att vi inte kommer särskilt långt på de kronorna när det kommer till IVF-försök känns det bra att göra någonting varje månad.
 
Vi fick f.ö bebis-besök här på jobbet förut, jättegullig pytteliten sak. Jag pendlar mellan att gärna vilja hålla och gosa med varenda bebis jag ser till att helst vilja gömma mig under skrivbordet på kontoret och grina. Stabilt läge...
 
Jag var och tog första blodprovet i måndags och kunde läsa nu i journalen:
Negativt hCG men avvaktar vidare provtagning enligt PM för trofoblastsjukdomar.
Det var ju skönt iaf. Hoppas de inte hittar nått annat heller. Längtar till den 31:e nu så jag får svar om det är några konstigheter eller inte.
 
- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Klura- ÄL ca 10/7, BIM ca 24/7. Fjörde försöket, inga barn sedan innan
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Lilleknodd - ÄL ca 16/7, BIM ca 30/7. Ett barn sen innan samt ett MF i v 17.
- Hedblomster - ÄL 23/7, BIM 7/8. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - BIM ca 19/8. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 9/8, BIM ca 23/8. Fjärde försöket, inga barn.
- Lönn - ÄL ca 16/8, BIM ca 30/8, Femte försöket, inga barn
- Ingela_S - ÄL ca 14/8, BIM ca 28/8. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Winifred - ÄL ca 12/8, BIM ca 27/8. Försök 3, inga barn sen tidigare

Justerade lite datum. Nu är det bara att vänta och se om det blev något denna gång. Vi har iaf försökt!

Köpte ett digitalt ägglossningstest och fick en glad gubbe på morgonen den 15 augusti :-) Har haft en öm uppblåst känsla vid framförallt vänster äggstock den dagen och några dagar innan dess. Tycker ägglossningssymtomen helt klart har blivit värre med åldern, hoppas det inte betyder att det är något fel.
 
"Svar på serum-hCG vävnadsmarkör har inkommit med ett värde på 1,2. Enligt tidigare plan fortsatt provtagning enligt PM tropoblastsjukdomar. Ingen åtgärd i nuläget utan avvaktar vidare provsvar"

Senaste kommentaren i journalen. Vad ska värdet ligga på kan man undra? Är det posetivt för mig eller negativt funderar jag på? :confused:
Ibland är det nog inte så bra att kunna kolla i sin journal online.
 
"Svar på serum-hCG vävnadsmarkör har inkommit med ett värde på 1,2. Enligt tidigare plan fortsatt provtagning enligt PM tropoblastsjukdomar. Ingen åtgärd i nuläget utan avvaktar vidare provsvar"

Senaste kommentaren i journalen. Vad ska värdet ligga på kan man undra? Är det posetivt för mig eller negativt funderar jag på? :confused:
Ibland är det nog inte så bra att kunna kolla i sin journal online.


Ring och fråga på måndag? Att läsa sin egen journal är som att klämma en finne, man vet att man inte borde men det är så gott som stört omöjligt att låta bli
 
Jag har ingen koll alls denna månad då jag verkligen inte har orkat psykiskt.
Vet att mensen bör komma i slutet av augusti men det är det enda
 
- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Lilleknodd - ÄL ca 16/7, BIM ca 30/7. Ett barn sen innan samt ett MF i v 17.
- Hedblomster - ÄL 23/7, BIM 7/8. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
- Zvinto - BIM ca 19/8. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 9/8, BIM ca 23/8. Fjärde försöket, inga barn.
- Lönn - ÄL ca 16/8, BIM ca 30/8, Femte försöket, inga barn
- Ingela_S - ÄL ca 14/8, BIM ca 28/8. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Winifred - ÄL ca 12/8, BIM ca 27/8. Försök 3, inga barn sen tidigare
- Klura - ÄL ca 15/8, BIM ca 29/8. Femte försöket, inga barn

Uppdaterat listan. Kör utan ägglossningstest denna månad.
 
Var på vul idag dag 12. Hade 3 st äggblåsor två på 12 och en på 14 så risken är stor att vi måste avbryta behandlingen, men jag ska börja med Ä-stickor och sen eventuellt ett till Ultraljud innan för att se om någon stannar upp.
 
- Nejlica, första barnet
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- Tussilagon ÄL ca 13/6, första försöket med insemination, andra barnet.
- Lilleknodd - ÄL ca 16/7, BIM ca 30/7. Ett barn sen innan samt ett MF i v 17.
- Zvinto - BIM ca 19/8. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Skuggviol - ÄL ca 9/8, BIM ca 23/8. Fjärde försöket, inga barn.
- Lönn - ÄL ca 16/8, BIM ca 30/8, Femte försöket, inga barn
- Ingela_S - ÄL ca 14/8, BIM ca 28/8. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Winifred - ÄL ca 12/8, BIM ca 27/8. Försök 3, inga barn sen tidigare
- Klura - ÄL ca 15/8, BIM ca 29/8. Femte försöket, inga barn
- Hedblomster - ÄL 22/8, BIM 6/8. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
 
Jag tror att jag kan ha plussat idag.
Extremt tidigt och isåfall är jag bara på 3+3.
Tror inte att det syns på bilden men var väldigt tydligt IRL.
Om så är fallet så hoppas jag att mini stannar den här gången...

F506187E-9ED6-4E64-8BC7-C1A150C77089.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 895
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
189 563
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 486
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 855
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp