En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet du hur det kommer sig att man inte får det? Sitter privat och offentlig vård ihop på ett annat sätt hos er kanske? Jag tyckte det lät lite surt gnidet :cautious:

Mvh Miks
Nej de sitter inte ihop men de är gnidna... Fast jag fattar ju varför. Det kostar ju sjukt mycket pengar och det är ju rätt fint att man får det finansierat.
 
Väntan är jättejobbig. Jag känner mig jagad av åldern också, fyllde nyss 38.
Vet inte hur lång väntetid det är för operationen, rmc läkaren skulle be dem prioritera. Troligtvis är det ju detta som varit fel så det känns som att det faktiskt finns chanser till graviditet när vi väl får komma till. Har hormonerna utskriva på recept och vill bara sätta igång!


När behöver ni bestämma er om ni ska sätta in ägg från frysen? Är det vintertider privat också?
Hoppas det går så snabbt som möjligt!

Det är inga väntetider på vår klinik så i princip kan vi bestämma oss den dagen jag får positivt ägglossningstest men... Räknade lite på cykeln med sköterskan i telefon och troligtvis hamnar vi mitt i en Kroatienresa vi är på nu i maj och sen hamnar vi antagligen mitt i midsommar och då är det stängt. Så det blir nog inget... Om jag får positivt test på exakt dag 14 kan vi göra en insättning dagen innan vi flyger till Kroatien antar jag, men risken är stor att den inte kommer den dagen.
 
Hoppas det går så snabbt som möjligt!

Det är inga väntetider på vår klinik så i princip kan vi bestämma oss den dagen jag får positivt ägglossningstest men... Räknade lite på cykeln med sköterskan i telefon och troligtvis hamnar vi mitt i en Kroatienresa vi är på nu i maj och sen hamnar vi antagligen mitt i midsommar och då är det stängt. Så det blir nog inget... Om jag får positivt test på exakt dag 14 kan vi göra en insättning dagen innan vi flyger till Kroatien antar jag, men risken är stor att den inte kommer den dagen.
Nu har jag fått besked om att det inte finns några lediga op tider innan sommaren, då de stänger i åtta veckor.
Jävla jävla skit ☹️
 
@Lia_ Jag får också ömma bröst (eller främst bröstvårtor, men vissa cykler mer hela brösten), direkt efter ägglossning och sen har jag oftast ont fram tills mens. Har varierat mellan cyklerna hur ont, ibland inte så tydligt och ibland ganska rejält ont där det blivit svårt med BH etc. Ibland tycker jag att bröstontet kommit som vanligt efter ÄL, försvunnit några dagar och sen kommit tillbaka innan mens igen. Men ont har jag alltid haft. Har dock aldrig reflekterat över dessa symtom innan jag började försöka bli gravid (kanske inte heller hade symtomen på p-piller). Vet inte ännu om bröstontet kommer vara annorlunda när/om jag blir preggo.
Med andra ord kanske man inte kan jämföra sina egna symtom heller riktigt... vilket ju är rimligt. Jag har inte heller riktigt reflekterat innan jag ville bli gravid.
 
@Monkie Åh, så himla himla trist för er. Förstår att det känns frustrerande och hopplöst med all väntetid.
Ja det känns skit. Jag tycker, lite egoistiskt kanske, att det kanske kan räcka att stå i en kö. Nu har vi först stått för utredning, sen tog det lång tid, typ en månad för remissen att färdas till Malmö, sen hamnade vi i kö där. Nu är jag i kö tillbaka igen, de hade missat sammanväxningrna. Och sen kommer jag hamna i vanliga IVF kön i Malmö igen. Och så ska alla ha sommarstängt ☹️
 
Nu har jag fått besked om att det inte finns några lediga op tider innan sommaren, då de stänger i åtta veckor.
Jävla jävla skit ☹️
Men fan då, vilket skit :(
Det här med väntan hela tiden... För andra kanske det inte låter som någonting, vadå att vänta över sommaren liksom? Man ska ju ha semester och göra annat kul, det går snabbt. Men så känns det inte när man är inne i det här. Igår när jag pratade med kliniken tex var jag helt inställd på att vi iaf skulle planera för en till insättning innan sommaren, och när vi kom fram till att det inte blir så så kändes det nästan som att någon hade dött. Det är liksom möjligheter som rycks bort framför näsan på en.
 
Ja det känns skit. Jag tycker, lite egoistiskt kanske, att det kanske kan räcka att stå i en kö. Nu har vi först stått för utredning, sen tog det lång tid, typ en månad för remissen att färdas till Malmö, sen hamnade vi i kö där. Nu är jag i kö tillbaka igen, de hade missat sammanväxningrna. Och sen kommer jag hamna i vanliga IVF kön i Malmö igen. Och så ska alla ha sommarstängt ☹️

Jag förstår dig, helt och fullt. Jag har inte gjort så stora ingrepp eller undersökningar, men det är förskräckligt drygt att man måste köa för varenda liten grej som ska göras. Är lika gammal som du och för varje väntetid så blir man mer och mer missmodig.

Tröstkramar!
 
Tack!

Har varit på mitt sista VUL innan ÄP nu och allting såg bra ut.
Tre ägg på 19mm och fyra på 15-16mm. Resten trodde de inte skulle hinna växa till sig men de sa att sju mogna ägg var okej även om de brukade hoppas på 8-10 stycken.
ÄP bokat till ons morgon, har gått igenom smärtlindring, lugnande och hela förloppet med sjuksköterska, känner mig nästan pepp nu! Oroar mig för Ovitrellen ikväll nu istället haha... alltid oroar jag mig för nått :banghead:

Hoppas det går bra för er imorgon! Fick ni morgon eller förmiddag? Man får god frukost efteråt i alla fall. 😊
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Men fan då, vilket skit :(
Det här med väntan hela tiden... För andra kanske det inte låter som någonting, vadå att vänta över sommaren liksom? Man ska ju ha semester och göra annat kul, det går snabbt. Men så känns det inte när man är inne i det här. Igår när jag pratade med kliniken tex var jag helt inställd på att vi iaf skulle planera för en till insättning innan sommaren, och när vi kom fram till att det inte blir så så kändes det nästan som att någon hade dött. Det är liksom möjligheter som rycks bort framför näsan på en.
Precis. På andra sidan sommaren skulle man ju kunna vara gravid... Jag var 33 när vi började försöka, då var jag inte alls stressad. Jag hade också en låg äggreserv, vet inte hur mycket det kan ändras över sommaren men det stressar också.
 
Nu har jag fått besked om att det inte finns några lediga op tider innan sommaren, då de stänger i åtta veckor.
Jävla jävla skit ☹
Skit!

Finns det ingen chans att få operationen på ett annat sjukhus? Typ i Stockholm? Jag tänker att vårdgarantin borde kunna åberopas? *känner mig lite naivt optimistisk*

Mvh Miks
 
Precis. På andra sidan sommaren skulle man ju kunna vara gravid... Jag var 33 när vi började försöka, då var jag inte alls stressad. Jag hade också en låg äggreserv, vet inte hur mycket det kan ändras över sommaren men det stressar också.
Ja man skulle ju det! Då är det en väldigt stor omställning att istället börja någon gång efter sommaren, eller i ditt fall opereras någon gång efter sommaren :(
 
Nej de sitter inte ihop men de är gnidna... Fast jag fattar ju varför. Det kostar ju sjukt mycket pengar och det är ju rätt fint att man får det finansierat.
Fast jag kan inte förstå hur de kan säga nej när man sparar på embryon som ligger i frysen som man fryst privat... I så fall borde man ju få sätta in sina små frysta i landstingsförsöken. Eller tänker de att man måste kassera prima frysta för att få sina landstingsförsök? Sjukt dåligt system...

Mvh Miks
 
Skit!

Finns det ingen chans att få operationen på ett annat sjukhus? Typ i Stockholm? Jag tänker att vårdgarantin borde kunna åberopas? *känner mig lite naivt optimistisk*

Mvh Miks
Vet inte, jag har frågat Malmö om jag kan få göra den där om det är kö på min hemort. Inte så ofta man frivilligt vill krypa under kniven annars 🙄😊
 
Hoppas det går bra för er imorgon! Fick ni morgon eller förmiddag? Man får god frukost efteråt i alla fall. 😊

Tack! ❤️
Fick första tiden med läkaren som vi har bäst förtroende för. Ska vara där redan 07.30
Tur vi inte bor särskilt långt bort och måste köra långt.
 
Vet inte, jag har frågat Malmö om jag kan få göra den där om det är kö på min hemort. Inte så ofta man frivilligt vill krypa under kniven annars 🙄😊
Ligg på lite. Det finns kanske plats någon annanstans. Heja heja!

Rent logiskt låter det ju bättre med operation innan sommaren, läka under sommaren och sen sätta igång. Kanske går det att ställa sig i kö direkt du har en bokad operationstid?

Mvh Miks
 
Tack! ❤
Fick första tiden med läkaren som vi har bäst förtroende för. Ska vara där redan 07.30
Tur vi inte bor särskilt långt bort och måste köra långt.
Håller tummarna.
Jag tyckte inte äggplocket var smärtfritt, men det var överkomligt. Gick dessutom ganska fort. 10-15 minuter bara. Hade faktiskt mer ont efteråt, men fick ut 21 ägg också och blev lätt överstimulerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
185 151
Senast: Wenniz
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 101
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp