En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller tummarna.
Jag tyckte inte äggplocket var smärtfritt, men det var överkomligt. Gick dessutom ganska fort. 10-15 minuter bara. Hade faktiskt mer ont efteråt, men fick ut 21 ägg också och blev lätt överstimulerad.

Jag har redan förvarnat dem att jag är en riktig bölröv och vill ha mycket smärtstillande samt propofol om de märker att jag har ont :angel:
Om dina 21 ägg tog 10-15 minuter kan vi hoppas mina tio går snabbare än så att ta ut 😅
 
I natt har jag ännu mer molvärk i magen. Aj aj. Ännu ingen mens. Jag gjorde ett graviditetstest igår (BIM -1) som inte visade något tydligt, syntes dock ett ytterst svagt streck (knappt synligt) som nog var ett spökstreck. Har för mig att jag sett liknande streck tidigare cykler när jag provat.

Jag tror/hoppas ju att jag är gravid varje cykel pga olika diffusa symtom (typ är inte brösten lite mer ömma, är jag inte lite yrslig/illamående etc) men denna gång har det uppkommit för mig helt nya (och tydliga) symtom. Molvärken! Jag har aldrig haft såhär mycket molvärk flera dagar innan mens tidigare. Värken finns både på dagtid och kvällstid, men är värst på nätterna. Jag vaknar ju av smärtan och kan inte somna om, har aldrig varit med om det tidigare. Jag har även direkt efter orgasm fått (vad jag antar är) riktiga kramper i livmodern - som rejäl mensvärk det med. Andra nya saker är att jag vissa dagar har varit extremt kissnödig, haft flera hugg i vänster sida av magen samt varit väldigt trött (vilket dock kan ha förklarats av pollen). Jag har haft betydligt mildare PMS än vanligt, men det är ju mer diffust och kan lika gärna vara inbillning eller bero på andra omständigheter.

BIM är idag. Skulle också kunna vara imorgon, tror appen räknat ut att jag hade ägglossning en dag tidigare än vad jag egentligen hade. Vi får se om molvärken betyder nåt, eller om det helt enkelt är ett nytt symtom som kan tillhöra normalvariationen i min cykel...
 
I natt har jag ännu mer molvärk i magen. Aj aj. Ännu ingen mens. Jag gjorde ett graviditetstest igår (BIM -1) som inte visade något tydligt, syntes dock ett ytterst svagt streck (knappt synligt) som nog var ett spökstreck. Har för mig att jag sett liknande streck tidigare cykler när jag provat.

Jag tror/hoppas ju att jag är gravid varje cykel pga olika diffusa symtom (typ är inte brösten lite mer ömma, är jag inte lite yrslig/illamående etc) men denna gång har det uppkommit för mig helt nya (och tydliga) symtom. Molvärken! Jag har aldrig haft såhär mycket molvärk flera dagar innan mens tidigare. Värken finns både på dagtid och kvällstid, men är värst på nätterna. Jag vaknar ju av smärtan och kan inte somna om, har aldrig varit med om det tidigare. Jag har även direkt efter orgasm fått (vad jag antar är) riktiga kramper i livmodern - som rejäl mensvärk det med. Andra nya saker är att jag vissa dagar har varit extremt kissnödig, haft flera hugg i vänster sida av magen samt varit väldigt trött (vilket dock kan ha förklarats av pollen). Jag har haft betydligt mildare PMS än vanligt, men det är ju mer diffust och kan lika gärna vara inbillning eller bero på andra omständigheter.

BIM är idag. Skulle också kunna vara imorgon, tror appen räknat ut att jag hade ägglossning en dag tidigare än vad jag egentligen hade. Vi får se om molvärken betyder nåt, eller om det helt enkelt är ett nytt symtom som kan tillhöra normalvariationen i min cykel...
Man tror att man känner kroppen men... Får se vad som händer under dagen då. Uppdatera gärna!
 
Äggplocket gick bra, oroade mig helt i onödan.. de fick ut fler ägg än väntat. Är så glad!

Vad skönt att det gick bra! Då är det bara för dig att vänta nu då och se hur det går. Håller tummarna för att det blir många som tar sig.
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Vad skönt att det gick bra! Då är det bara för dig att vänta nu då och se hur det går. Håller tummarna för att det blir många som tar sig.
@kmt Vad skönt att det gick så bra!
Oerhört skönt! Och så fantastiskt att få ut fler ägg än förväntat.
Är full av förväntan och nervös för morgondagen när vi får veta hur många som blev befruktade 🙊
 
@Hedblomster Ja, man tror man känner kroppen men den kan verkligen hitta på diverse saker. Jag känner nog inte min kropp helt och hållet utan p-piller heller.

Fortfarande ingen mens. Blir nog inte idag, men kanske imorgon. Lite lätt molvärk till och från under dagen, men annars inget konstigt. Fått uppsving i PMS-humör idag (med deppighet, allmänt ångestpåslag och massa självkritiska tankar) och det går i linje med hur det brukar vara dagen innan mens.
 
@kmt Okej! Då förstår jag hur det hänger ihop. Kollegan på jobbet skulle få sätta in månaden efter, men där var det (risk för?) överstimulering.
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Nu har jag fått ett tydligt streck på graviditetstestet (BIM+1). Så den plötsliga molvärken betydde nåt. Vi får se om det håller i sig. Är ju fortfarande relativt hög risk för missfall.

Får läsa och följa er andras resa här i tråden under tiden (det gjorde jag även innan jag själv planerade graviditet). Håller tummarna för er allihop :heart
 
Nu har jag fått ett tydligt streck på graviditetstestet (BIM+1). Så den plötsliga molvärken betydde nåt. Vi får se om det håller i sig. Är ju fortfarande relativt hög risk för missfall.

Får läsa och följa er andras resa här i tråden under tiden (det gjorde jag även innan jag själv planerade graviditet). Håller tummarna för er allihop :heart
Wow, grattis ❤️
 
Nu har jag fått ett tydligt streck på graviditetstestet (BIM+1). Så den plötsliga molvärken betydde nåt. Vi får se om det håller i sig. Är ju fortfarande relativt hög risk för missfall.

Får läsa och följa er andras resa här i tråden under tiden (det gjorde jag även innan jag själv planerade graviditet). Håller tummarna för er allihop :heart
Nej men vad roligt! Stort grattis!
 
Nu har jag fått ett tydligt streck på graviditetstestet (BIM+1). Så den plötsliga molvärken betydde nåt. Vi får se om det håller i sig. Är ju fortfarande relativt hög risk för missfall.

Får läsa och följa er andras resa här i tråden under tiden (det gjorde jag även innan jag själv planerade graviditet). Håller tummarna för er allihop :heart

Vad roligt, stort grattis!! :heartlove:
 
Jag hoppar in i tråden. Har följt den i flera år och hållit tummarna för er som försöker men jag har aldrig skrivit ett inlägg.

Jag har nyligen plussat på gravidtest (digitalt och sticka). Bim var 5 eller 7 maj. Problemet är att strecket är oerhört svagt och det har knappt blivit starkare sedan den 4 maj då jag plussade.

Hade samma problem i höstas. Då var strecken starkare än de var nu, men de stegrade inte och det slutade i missfall i vecka 6.

Hänger därför kvar här ett tag till för jag vågar inte hoppas att detta ska gå vägen....
 
Nu har jag fått ett tydligt streck på graviditetstestet (BIM+1). Så den plötsliga molvärken betydde nåt. Vi får se om det håller i sig. Är ju fortfarande relativt hög risk för missfall.

Får läsa och följa er andras resa här i tråden under tiden (det gjorde jag även innan jag själv planerade graviditet). Håller tummarna för er allihop :heart

Stort grattis!
 
Min kollega som gjorde en ivf i februari/mars fick ju på UL i v 7 reda på att det blivit tvillingar. Igår var de på UL igen och den här gången var det trillingar..! Den ena hade tyvärr inga hjärtslag längre, men de andra två såg fina ut.

Hur vanligt är det med enäggstvillingar vid ivf? Eller "tillverkningsmetoden" spelar kanske ingen roll för när det kan bli enäggs?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 707
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 371
· Visningar
185 496
Senast: Bracco
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 159
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp