En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avslutningssamtal för fertilitetsutredning idag. Sammanfattningsvis finns inga fel förutom det stora felet - min ålder. Jag har tydligen äggreserver som en trettioåring, men man kan ju inte komma över det faktum att alla de äggen snart är 40. Nu måste vi bestämma om vi ska gå vidare med IVF som vi får bekosta själva eller om vi ska försöka och hoppas att det tar sig på naturlig väg.

Skönt på ett sätt, att det inte finns några fel, men samtidigt kanske lite frustrerande att det inte finns något att fixa till som kan höra det enklare. Hoppas det kommer gå vägen, oavsett vad ni bestämmer er för. 🙂
 
Åttonde (! 😱) äggplocket för oss idag och fick ut 4 st ägg... Inget toppenresultat känns det som, med tanke på full hormondos i 10 dagar. Känns som att mina ägg är på upphällningen nu. Läkarens "men det behövs bara ETT" kändes lite provocerande, efter alla ägg som vi plockat ut totalt sett, men jag orkade inte gorma på henom, så jag lät det bero. Får se när de ringer imorgon hur många av de fyra stackarna som blivit befruktade.
 
Åttonde (! 😱) äggplocket för oss idag och fick ut 4 st ägg... Inget toppenresultat känns det som, med tanke på full hormondos i 10 dagar. Känns som att mina ägg är på upphällningen nu. Läkarens "men det behövs bara ETT" kändes lite provocerande, efter alla ägg som vi plockat ut totalt sett, men jag orkade inte gorma på henom, så jag lät det bero. Får se när de ringer imorgon hur många av de fyra stackarna som blivit befruktade.
Håller tummarna att det där guldägget finns där den här gången!
 
Åttonde (! 😱) äggplocket för oss idag och fick ut 4 st ägg... Inget toppenresultat känns det som, med tanke på full hormondos i 10 dagar. Känns som att mina ägg är på upphällningen nu. Läkarens "men det behövs bara ETT" kändes lite provocerande, efter alla ägg som vi plockat ut totalt sett, men jag orkade inte gorma på henom, så jag lät det bero. Får se när de ringer imorgon hur många av de fyra stackarna som blivit befruktade.
Förstår att det kändes lite provocerande att läkaren sa så... Men hoppas ändå att denna gång är DEN gången ❤️
 
Tack för tummarna, men det räckte inte. Blev inga befruktade ägg alls denna gången, så ingen återföring alltså...:arghh:
Ånej, vad ledsen jag blir att höra det :( Är det första gången det blir så? Har ni betalt fler försök? Fattar att det måste kännas riktigt skit nu... Massa kramar! :heart
 
Ånej, vad ledsen jag blir att höra det :( Är det första gången det blir så? Har ni betalt fler försök? Fattar att det måste kännas riktigt skit nu... Massa kramar! :heart

Ja, det är första gången. Läkaren lät lite förvånad, det brukar vara ca 70 % av mogna ägg som blir befruktade med icsi, så hen hade förväntat sig åtminstone ett eller kanske två. Men det blev noll. Känns riktigt mycket skit just nu, men det är väl bara att svälja och gå vidare, som alltid. Vi har inte betalt för fler försök och frågan är om det ens är lönt. Har tittat lite på äggdonation tidigare, men det är snordyrt och tar tid, det också. Så vi får se vad vi gör efter detta.
 
Ja, det är första gången. Läkaren lät lite förvånad, det brukar vara ca 70 % av mogna ägg som blir befruktade med icsi, så hen hade förväntat sig åtminstone ett eller kanske två. Men det blev noll. Känns riktigt mycket skit just nu, men det är väl bara att svälja och gå vidare, som alltid. Vi har inte betalt för fler försök och frågan är om det ens är lönt. Har tittat lite på äggdonation tidigare, men det är snordyrt och tar tid, det också. Så vi får se vad vi gör efter detta.
Ja äggdonation är väldigt dyrt! :( Hoppas jag att ni så småningom kan finna styrka och kommer fram till ett beslut som känns okej för er, vad det nu må vara :heart
 
Jag är tillbaka igen. Är väl inte direkt förvånad. Fjärde gången nu, alla sen - 19. Önskar att de lät mig få kolla vad som är fel alternativ pröva medicinering för att behålla fostret.
Men har ju bytt partner och då räknas det inte trots det är mig det är fel på och inte honom (för tar sig gör det, andra graviditen på tre ägglossningar...)
 
Tydligen ska missfallen ske efter v.6 för att man ska få utredning. Orkar inte.
Har totalt 5 nu i veckan ~5. Har inte ålder emot mig, men jävligt mycket knas med vänster äggledare.
Hur mycket kostar en privat utredning, 20-50 tusen?
 
Tydligen ska missfallen ske efter v.6 för att man ska få utredning. Orkar inte.
Har totalt 5 nu i veckan ~5. Har inte ålder emot mig, men jävligt mycket knas med vänster äggledare.
Hur mycket kostar en privat utredning, 20-50 tusen?
Utredning för oss gick på 5000 tror jag, då med nåt extra blodprov som kliniken rekommenderade till oss. Sen IVF ligger snarare på 30-70000 beroende på antal försök man köper.
 
Tack hörni :heart
Känns så jobbigt att veta att något är fel men att man är en vecka ifrån att få hjälp (och ett missfall, om man tänker sen partnerbytet).
Är det bara att googla upp kliniker i närheten som gör undersökningar och ta kontakt? Eller krävs det remiss från regionen trots man bekostar själv?
 
Tack hörni :heart
Känns så jobbigt att veta att något är fel men att man är en vecka ifrån att få hjälp (och ett missfall, om man tänker sen partnerbytet).
Är det bara att googla upp kliniker i närheten som gör undersökningar och ta kontakt? Eller krävs det remiss från regionen trots man bekostar själv?

Vad jag förstått så får man hjälp i varje fall i min region om man försökt ett år. Men de menar alltså att de bortser ifrån tiden du försökt helt?
 
Vi har inte försökt ett år, men är tre missfall från vecka 6 som verkar vara kriteriet de tär vi en vecka ifrån

Jag förstår. Jag tänkte att du försökte -19 också och att de kanske kunde göra en helhetsbedömning. Men kommer du få en utredning efter ett år tror du om ni inte lyckas fram tills dess? Tänker att det kan vara bra att veta och ha nåt ”i sikte” ifall ni av någon anledning inte skulle välja att utreda privat innan dess.
 
Jag tvivlar inte på informationen du har fått, men tycker det låter jätteknasigt! Jag menar det är ju jättemånga som är i vecka 5-6 som knappt vet vilken vecka de är i
Det finns troligtvis nog en vettig förklaring till varför det är just den veckan. Det händer ju ändå rätt mycket varje dag i det skedet, med blodomloppet och så.
 
Det finns troligtvis nog en vettig förklaring till varför det är just den veckan. Det händer ju ändå rätt mycket varje dag i det skedet, med blodomloppet och så.

Ja säkert! Jag tänkte mest att just när det är så nära lär det ju finnas en rätt stor osäkerhetsfaktor kring om folk verkligen är i vecka 5 eller 6 :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 606
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 360
· Visningar
183 036
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 368
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp