Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hänger inte med i hur du tänker? Det vore väl utmärkt för ledarhäxan att lägga en alibiröst och på så sätt visa fårulven ytterligare en i lyan?
ptja och det i sig KAN ju vara varför fårulven inte la sin dolda röst på hedinn ändå kanske?
Den enda som kan svara på hur det egentligen gick till är ju fårulven själv
 
Alltså var tvungen att gå tillbaka till rollistan för att se om jag missat någon twist här?; Men hittar ingenting om att ulvarna kan typ förhäxa sig själva att käka en av sina egna:p
och det står ju att ulvarna käkar den osäkra häxan dessutom, så inget tjuvat käk är det heller , vilket jag fö inte heller hittar i rolllistan att det finns med i leken
Alltså ville Go2 hoppa av så hade hon nog tillräckligt med misstankar på sig för att vara trolig att lynhas idag ?
vi lär få veta anledningen efteråt antar jag , men inte ens JAG hade kunnat ana detta resultatet av ett käk!!:idea::laugh:
 
Blacksmithfarm
fio
Habina
Hedinn
Niyama
Q
Snurr2

Roller:
Goda:
Cimorene (Siarlärling)
Morwen (ängel)
Stenprinsen (Välsignad)
Andra drakar (Bybor)

Onda:
Woraug (Ulv i fårkläder utanför lyan)
Antorell (Osäker ond häxa, ingår i lyan)
Trollkarlar (Ulvar)

Neutral:
Therandil
Nu är frågan om det är en by eller en ulv som finns kvar utöver de roller som finns.
 
Öh vad hände?! Skönt med en ulv mindre, men nu vill jag att leken tar slut så jag får veta varför! ;)

@Madalitso 18:30 fungerar bäst för mig, jag sover vid 22...
 
Alltså var tvungen att gå tillbaka till rollistan för att se om jag missat någon twist här?; Men hittar ingenting om att ulvarna kan typ förhäxa sig själva att käka en av sina egna:p
och det står ju att ulvarna käkar den osäkra häxan dessutom, så inget tjuvat käk är det heller , vilket jag fö inte heller hittar i rolllistan att det finns med i leken
Alltså ville Go2 hoppa av så hade hon nog tillräckligt med misstankar på sig för att vara trolig att lynhas idag ?
vi lär få veta anledningen efteråt antar jag , men inte ens JAG hade kunnat ana detta resultatet av ett käk!!:idea::laugh:
Fast de käkade väl inte den osäkra häxan? Eller har jag missat något? När jag tittar i rollistan så heter den osäkra häxan Antrorell och de käkade Dizenel?
 
Efter Zemenars försvinnande lämnades trollkarlarna utan ledare. Antorell ansåg sig vara den självklara efterträdaren till sin far, och när han ifrågasattes av Dizenel blev han så arg att han kastade den trollformel han egentligen avsett för Cimorene. I vanliga fall hade detta kanske inte gjort något, då Antorell knappast var den bästa trollkarlen, men för en gångs skull gjorde trollformeln (tyvärr) det som var Antorells mening med den.

Trollkarlarna (ulvarna) attackerade Gabby_Ossi2 som var trollkarlen Dizenel (ulv)

Nästa dagDL antingen 18.30 eller 22.30. Skriv i leken vilket som passar er bäst så bestämmer vi efter det.

vilket klockslag som helst funkar som DL för mig,
Blacksmithfarm
fio
Habina
Hedinn
Niyama
Q
Snurr2

Roller:
Goda:
Cimorene (Siarlärling)
Morwen (ängel)
Stenprinsen (Välsignad)
Andra drakar (Bybor)

Onda:
Woraug (Ulv i fårkläder utanför lyan)
Antorell (Osäker ond häxa, ingår i lyan)
Trollkarlar (Ulvar)

Neutral:
Therandil
Nu är frågan om det är en by eller en ulv som finns kvar utöver de roller som finns.
antorell är ju död så jag tippar på att det finns en ulv och en bybo kvar jag

edit nej fel av mig det var den vanliga ulven som dog. så tvärtom den osäkra häxan är kvar!
 
Om det blir 18:30 så vore jag glad om @quarter4ever kunde plinga mig på messenger, jag tror att det bara är hon jag har där och det ser jag även om jag inte hinner in och kolla på buke. I sådana fall får jag försöka hinna in och kolla och rösta, men det kommer inte att bli så mycket teoriande för mig idag.
 
:o Jag läste bara vem som vad död. :rofl:
nej då du har rätt den osäkra häxan är kvar:) Det var jag som skrev fel , förlåt för förvirringen
och hade det funnits en ulv till så hade leken varit slut när LenaH käkades så jag får det inte till annat än att det bara är den osäkra häxan kvar i lyan nu
 
Om det blir 18:30 så vore jag glad om @quarter4ever kunde plinga mig på messenger, jag tror att det bara är hon jag har där och det ser jag även om jag inte hinner in och kolla på buke. I sådana fall får jag försöka hinna in och kolla och rösta, men det kommer inte att bli så mycket teoriande för mig idag.
Om det blir 18,30 så lovar jag att pinga på dig :)
 
Alltså det här var förvirrande... Men jag håller på och skriver en teori kring det hela, återkommer så fort det blir lite lugnare på jobbet. :angel:
 
Något syfte måste ju ulvarna ha haft med det här. Eller har de tröttnat på att leka? :p

Känns väl som att det kan ha lutat mot att Gabby skulle åka i lynch? Kan ulvarna ha varit rädda för att riskera att avslöja kvarvarande ulv(?) genom att låta det gå till lynch? Fast det känns ju osannolikt, när det skulle kunna bli "enkla" röster... Lätt för ulven att gömma sig då ju, borde det väl vara.

Eller så var det någon som glömde bort vem som var kollegan. Sånt är faktiskt inte alltid så osannolikt som man kan tycka att det borde vara. :angel:
 
Något syfte måste ju ulvarna ha haft med det här. Eller har de tröttnat på att leka? :p

Känns väl som att det kan ha lutat mot att Gabby skulle åka i lynch? Kan ulvarna ha varit rädda för att riskera att avslöja kvarvarande ulv(?) genom att låta det gå till lynch? Fast det känns ju osannolikt, när det skulle kunna bli "enkla" röster... Lätt för ulven att gömma sig då ju, borde det väl vara.

Eller så var det någon som glömde bort vem som var kollegan. Sånt är faktiskt inte alltid så osannolikt som man kan tycka att det borde vara. :angel:

Kanske rädd för misslyckat käk tänkte jag (= avslöjande spionrad) MEN då hade det ju bara varit att låta bli att käka.

Vad var det du hade gjort? Råkat lyncha nån? :p

Jag tror jag har saken ganska klar för mig nu, men jag vet inte varför en ulv dog inatt.
 
Uppdatering!

Medans Therandil smugit runt kring Morgonbergen så hade han börjat inse att vad folk förväntade sig av honom var inte vad han själv ville. Han hade egentligen inget intresse av prinssesan Cimorene. Under nattens mörka timmar hade han ändrat sig och plötsligt bestämt sig för att lägga sitt beskydd på någon annan. Han hade under dessa dagar känt att han börjat få kontakt med trollkarlen Antorell och nu var han beredd på att ta det stora steget och faktiskt satsa på vad han ville, inte vad hans föräldrar ville.
"Antorell, vill du gifta dig med mig?"

Onda lämnar walkover till de goda.
Therandil gifter sig med Antorell och de lever lyckliga i alla sina dagar.
Cimorene, Stenprinsen, Morwen och draken Moranz upptäcker aldrig att Woraug var förrädaren, men nu när trollkarlarna inte längre är ett hot spelar det ingen roll, och livet i Morgonbergen återgår till vardagen.

Vinnare är goda, som blev av med trollkarlshotet, och Therandil (neutral) som fick den han ville ha till sist.

Sammanställning kommer inom kort
 
Kanske rädd för misslyckat käk tänkte jag (= avslöjande spionrad) MEN då hade det ju bara varit att låta bli att käka.

Vad var det du hade gjort? Råkat lyncha nån? :p

Jag tror jag har saken ganska klar för mig nu, men jag vet inte varför en ulv dog inatt.
Ja, jag tänkte också rädsla för misslyckat käk och spionrad, men som sagt, då borde de ju avstått...

Ja, jag har väl kanske råkat lyncha nån kollega dag 1. Tror det hände två gånger till och med. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 971
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 410
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 820
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 664
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp