Engelsk springer spaniel

jeanette01

Trådstartare
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp med information om engesl springer spaniel
Historik
Arbetsbakrund
Rasens kynne
uppfostring av valp
Aktivering, hur aktiverar man rasen.

Tacksam för svar

MVH Jeanette
 
Sv: Engelsk springer spaniel

Det mesta av det där hittar du på rasklubbens hemsida.
Testa också att använda sökfunktionen här på buke, då får du svar på många av frågorna. :)
 
Sv: Engelsk springer spaniel

jag kan berätta lite kort om mina 2 :)
de är glada hundar med otroligt mycket vilja att vara till lags.
lättlärda med allt vad man nu kan komma på, konster, lydnad, spårande osv.
de älskar att bada, den ena gör det gärna i flera timmar och dyker efter sjögräs medan den andra kan sitta läääänge på bryggan och titta på fiskbebisarna i strandkanten.

båda har hudproblem, den ena har cebakös adenit och den andra får lätt svamp. den med svampproblem är även foderallergiker och inkontinent.
de är syskon, och jag tror att just den här kullen blev en riktigt dålig blandning (det blev 3, en dog vid 8 v ålder pga sjukdom).

den ena av hundarna kräver otroligt mycket mental stimulering, annars hittar han på egna hyss. medan den andra hunden inte behöver mer än kärlek för att må bra.

de aktiveras med viltspår (händer väl inte så ofta längre), personsök, leta godis, apportera, lära sig konster, dog domino osv..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej ska åka och hämta en american bully tik på ca 1 år i veckan. Hon är en omplaceringahund. Jag skulle behöva alla tips jag kan få om...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 215
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 354
Senast: Fetaost
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag vet egentligen vilken ras som jag skulle ha om jag skulle ha en egen hund och det är golden retriever. Men tycker ändå att det...
Svar
19
· Visningar
1 798
Senast: yamyam
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp