Enkel buffémat utan kött

blur

Trådstartare
Ska bjuda på en lättare buffé på ett kalas om ett par veckor.
Har försökt googla recept men skulle vilja ha tips på tilltugg som är lätta att göra (samt går att förbereda), som inte behöver serveras varma, och som inte kräver så stor yta (har ett väldigt litet kök).
Det rör ca 20 personer och helst inget kött (fisk är ok).

Har ni nå gottiga favoriter? :d
 
Här är en enkel grej:

Mosa ihop en fetaost, en burk creme fraiche och 1-2 vitlöksklyftor. Bred ut smeten på tunnbröd och rulla ihop brödet. Skär rullen i skivor. Ät! :) Det går ju att blanda i/strö över t ex rödlök eller tomat också, beroende på tycke och smak.

Små pizzabitar är också gott tycker jag, funkar att äta kalla och man kan ha typ vad som helst som topping.
 
Västerbottenpaj/annan veg paj i smala skivor, Bruschetta, tunnbrödsrullar med olika fyllning (kanske en veg och en med lax och pepparrotscreme), bröd med olika röror (tapenade, hommous, ärtstomp, ajvar).
 
Västerbottenpaj/annan veg paj i smala skivor, Bruschetta, tunnbrödsrullar med olika fyllning (kanske en veg och en med lax och pepparrotscreme), bröd med olika röror (tapenade, hommous, ärtstomp, ajvar).

Nu blev jag hungrig... :o

Instämmer i tunnbrödsrullar med olika fyllning, det är snabbt, enkelt och gott.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
1 966
Senast: AraSlei
·
Äldre Jag lovade i ett svagt ögonblick att jag skulle bjuda några bekanta på middag om ett par veckor, vilket kunde ha varit en bra idé om det...
2
Svar
31
· Visningar
3 806
Senast: Riley
·
Kropp & Själ Okej, nu behöver jag er hjälp innan jag placerar en bomb på vårdcentralen ( ;) Jag har haft, vad jag hoppas, otur med läkare. Den...
2
Svar
24
· Visningar
3 900
Senast: skiesabove
·
C
Lantbruksdjur Så här ser en genomsnittlig svensk kos liv ut, från födsel till slakt. • Som nyfödd tas hon ifrån sin mamma inom det första dygnet...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
18 446
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp