Ensam och ledsen

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare sthu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 284
  • Visningar Visningar 16 902

Bukefalos 30 år!

Ja, vad ska jag säga mer?
Känner mig ensam, övergiven och ledsen. Fram tills för några timmar sedan kändes allt bra, och har känts bra en längre tid. Vi har gjort stora planer för framtiden. Men så ringde makens jobb (en kollega, inte arbetsgivaren) och ville ha in honom på jobb. Han sa ja. Vad hade jag väntat mig? Har han någonsin sagt nej? Inte ens när han var hemma för vab när jag var sjuk på min semester sa han nej.

Han säger att det är för vår skull, ekonomiskt och för att kollegorna ska ställa upp för honom. Jag tjänar över 10 000 mer än honom så är det nån som försörjer familjen så är det jag. Och att kollegorna skulle ställa upp för honom är skitsnack. De ställer inte upp för fem öre, de utnyttjar hans dumma idiotiska plikttrogenhet gentemot jobbet.

Jag har försökt prata med honom om det. Han svarar alltid "då säger jag upp mig!". Jag svarar att gör det, om du kan lösa ekonomin under tiden du är arbetslös. Sen händer inget mer.

Jag orkar inte ens bråka om det längre. Jag blir bara ledsen, ångestig och känner mig otroligt övergiven. Skulle gått till kurator på onsdag men avbokade, för allt kändes så bra. Nu orkar jag inte ta tag i att boka igen. Och ärligt talat, vad ska kuratorn göra? Ge fler andningsövningar? Det ger ingenting.

Parterapi? Vad ger det? Jag har redan sagt allt jag tänker och han har inte gjort någon förändring.

Jag älskar honom, men han gör mig inte längre lycklig. Jag vet att jag förtjänar att vara lycklig, men jag vill vara lycklig med honom igen. Jag vill inte börja om med någon annan och jag kommer inte vara lycklig på egen hand. Jag kommer bara vara ensam.

Nej. Jag orkar inte. Jag är ensam, övergiven och ledsen.

Sån jobbig sits som anställd att vara i också. Man jobbar ju med människor och vill inte svika, men när man ställer upp sviker man andra. En rävsax.
Ja det är ju så. Der är nog inte så lätt när chefen säger "det finns ingen annan". Men visst, de måste anställa. Och de försöker, men ingen stannar nån längre tid eller sjukskriver sig typ direkt så det blir ändå ingen personal som jobbar..

Jag vet. Men tyvärr kommer ingen ändring ske om man räddar det hela tiden. Med andra ord så skapar man sin egna dåliga arbetsmiljö då även om det inte är vad man vill.
Ja, det är inte jag som behöver höra det. Men nu är de såna alla på jobbet

Det finns en halv miljon arbetslösa människor i sverige. Det går att hitta personal om man vill och lösa det hela.
Fast hur många av den halva miljonen är lämpliga, har bil och körkort, bor på rimligt avstånd, möjlighet att jobba obekväma tider med mera? Det är inte lätt att hitta personliga assistenter som prickar in alla rätt. Många försvinner på bil och körkort liksom..

Fast hur många av den halva miljonen är lämpliga, har bil och körkort, bor på rimligt avstånd, möjlighet att jobba obekväma tider med mera? Det är inte lätt att hitta personliga assistenter som prickar in alla rätt. Många försvinner på bil och körkort liksom..
Det finns över hela sverige. Jag kan lova dig att det går med tanke på hur läget ser ut i sverige i dag. Det finns många kompetenta människor därute men jag tror inte hans arbetgivare anställer. Att ha sjukskriven personal kostar, det kostar att nyanställa. Det kostar inte lika mycket att köra slut på din man. Sen vill dom nog inte anställa dom riktigt duktiga och kompetenta för dom skulle aldrig gå med på att jobba såhär. Så då söker dom mindre kompetent personal som inte vågar bråka.

Det finns över hela sverige. Jag kan lova dig att det går med tanke på hur läget ser ut i sverige i dag. Det finns många kompetenta människor därute men jag tror inte hans arbetgivare anställer. Att ha sjukskriven personal kostar, det kostar att nyanställa. Det kostar inte lika mycket att köra slut på din man. Sen vill dom nog inte anställa dom riktigt duktiga och kompetenta för dom skulle aldrig gå med på att jobba såhär. Så då söker dom mindre kompetent personal som inte vågar bråka.
De har annonserat länge. Väldigt väldigt länge. Det börjar folk som jobbar någon vecka och sen säger upp sig eller bara slutar dyka upp. Det sliter också på arbetsgruppen. Så nej, det är inte illvilja från företaget.

Menar du att min man och hans kollegor inte är kompetenta? Tack för den :meh:

De har annonserat länge. Väldigt väldigt länge. Det börjar folk som jobbar någon vecka och sen säger upp sig eller bara slutar dyka upp. Det sliter också på arbetsgruppen. Så nej, det är inte illvilja från företaget.

Fast han måste väl snart inse att det är dags att lämna en arbetsplats som fungerar så dåligt? Eller tycker han inte det, kanske? Är det mestadels du som irriterar dig på det? Med kompetens (utbildning?) och erfarenhet borde det väl verkligen inte vara några problem för honom att hitta något nytt :confused: ? Det känns inte som om han är jättemotiverad att göra en förändring?

Du behöver ju inte ta det så. oavsett så är din man inne i det just nu och företaget spelar på deras känslor och utnyttjar dom. Klart dom har komptensen men om vårdpersonal med högre kompetens söker så får vi nog inte jobbet. Du anar inte hur många gånger jag fick höra att jag var överkvalificerad för vårdtjänsterna och därmed inte fick jobbet, det tog ett tag men sen kunde man tydligt se att det fanns problem på företaget.
Företaget följer ju inte lagen och bryter regler hela tiden så klart dom gör det även här. Dom verkar ju dessutom har ett rykte om sig att inte sköta sig. Om dom skötte sig skulle folk stanna. Så jo det är illvilja från företaget. Försvara inte företag som bryter lagar och regler och behandlar sin personal illa. Dom kan om dom vill. Men dom vill inte.

Hur länger har din man jobbat på företaget?

Han har jobbat där i sex år snart. De bytte företag för en vecka sen just för att det fungerar dåligt. Det fungerar ändå dåligt. Jag tror inte det är något unikt för just de här företagen.

Och jag förstår att ni försöker hjälpa, men att skrika inkompetens och saker hjälper inte alls.

Han har jobbat där i sex år snart. De bytte företag för en vecka sen just för att det fungerar dåligt. Det fungerar ändå dåligt. Jag tror inte det är något unikt för just de här företagen.

Och jag förstår att ni försöker hjälpa, men att skrika inkompetens och saker hjälper inte alls.
Ingen har sagt att din man är inkompetent så sluta ta det så. Det jag har sagt är att människor med högre kompetens inte anställs för att dom har högre krav på att företaget dom jobbar åt faktiskt följer lagar och regler. Inte heller vill företagen anställa människor med högre kompetens då dom vet att kraven på dom ökar och gör dom inte sitt jobb så blir människor sjukskrivna och kostar pengar.
Din man möjliggör det hela krasst på bekostnad av ditt äktenskap. Men det är ett val han gör. Han väljer jobbet före dig. Inte vad du vill höra men krasst är det just så. Jobbet betyder mer för honom än vad du gör. Han väljer det först. Sen får du göra vad du vill med det. Det är ditt val. Jag önska dock att han satte dig och sonen i första rummet så som ni båda förtjänar.

Liknande trådar

• Mamma
  • Kärlek. Hjärnan.
  • Ofrivillig ensamhet
  • Min resa i depressions, utbrändhets och NPF träsket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat