Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ett ganska brett spektra
Vissa anser sig ensamma även fast de umgås med folk på dagarna.
Vissa är verkligen ensamma
Jag umgås med mina kollegor och barnen på jobbet mån-fre
Sen är det jag katten och marsvinen.
Efter jobbet sover jag för att orka jobba nästa dag.
Helgerna städar, tvättar och ev handlar jag.
Känner mig ensam.
Ingen skulle sakna mig om jag försvann på ganska många dagar.
Kanske jobbet då men.
Efter all skit jag varit med om är mitt självförtroende i bott och tilliten till människor borta.
Känns helt sjukt...
Hade det inte varit för katten hade jag kanske inte ens levt idag.
 

Det är ledsamt att så många plågas av ensamhet. Men särskilt när man fått smällar av människor och tappat tilliten där, så är djuren i alla fall värda mycket. Fastän de inte kan ersätta kontakten med andra människor helt, så gör de ju heller ingen illa på samma sätt som människor kan.

Du har ett viktigt jobb också, är säker på att du är både omtyckt och behövd där - och det är inte heller alldeles utan betydelse.

Och vänner via Buke t ex, det räknas också! Men man får såklart lov att känna sig ensam ändå, och jag hoppas i alla fall att det blir bättre på ett sådant sätt så att du får mer av både självförtroende och tillit igen.

Kram :heart
 
Fy tusan för värken i hjärtat just nu
Både vill ha en partner och inte
Klarar ju inte kraven riktigt som det är nu.
Skitjobbigt är det.
Vet inte om det är nån idé att dejta när jag kanske inte är redo för nåt
 
Jag har flyttat runt en del på senare tid och haft svårt att hitta nya vänner. Jag har inte så mkt tid över på kvällar eftersom jag pendlar till jobbet (3h om dagen), sen häst och hund på det... men jag har märkt i alla fall att det är allra lättast att lära känna människor genom djur (t ex gå en hundkurs), eller ny hobby/träningshobby (inte gym, utan t ex cykling, klättring, annan social sport).

Bara tips!
 
Dra ihop en Buketräff där du bor kanske? Eller är problemet att orken inte riktigt finns där att träffa andra? Kram :heart
 
Dra ihop en Buketräff där du bor kanske? Eller är problemet att orken inte riktigt finns där att träffa andra? Kram :heart
Både ock
Det ger mig massor, men har social fobi så modet att våga måste finnas och det går bara om jag har en bra dag.
Låter löjligt att vara lärare och ha social fobi men.
 
Jag har flyttat runt en del på senare tid och haft svårt att hitta nya vänner. Jag har inte så mkt tid över på kvällar eftersom jag pendlar till jobbet (3h om dagen), sen häst och hund på det... men jag har märkt i alla fall att det är allra lättast att lära känna människor genom djur (t ex gå en hundkurs), eller ny hobby/träningshobby (inte gym, utan t ex cykling, klättring, annan social sport).

Bara tips!
Jo jag har tyvärr bara katten.
Var enklare med hunden.
Sporta är svårt här då det är väldigt tighta grupper.
Funderar på att försöka få kontakt med nån med häst men svårt utan körkort.
 
Jo jag har tyvärr bara katten.
Var enklare med hunden.
Sporta är svårt här då det är väldigt tighta grupper.
Funderar på att försöka få kontakt med nån med häst men svårt utan körkort.

Du skulle kunna kontakta vården för att få hjälp med din sociala fobi. Psykoterapi eller KBT kan funka.
Hur vet du att det är tighta grupper av människor i träningsformer/hobbies du inte än är insatt i? Prova på något nytt vettja.

Andra mer drastiska drag om man känner att livet är tråkigt är att byta jobb och/eller flytta. Jag bodde ute på landet förut (ingen granne ens!) och hade jobb i en supertråkig småstad och ingen på jobbet var i min ålder eller ville umgås. Lärde känna 0 personer. Jag flyttade och bytte jobb...
 
Du skulle kunna kontakta vården för att få hjälp med din sociala fobi. Psykoterapi eller KBT kan funka.
Hur vet du att det är tighta grupper av människor i träningsformer/hobbies du inte än är insatt i? Prova på något nytt vettja.

Andra mer drastiska drag om man känner att livet är tråkigt är att byta jobb och/eller flytta. Jag bodde ute på landet förut (ingen granne ens!) och hade jobb i en supertråkig småstad och ingen på jobbet var i min ålder eller ville umgås. Lärde känna 0 personer. Jag flyttade och bytte jobb...
Har flyttat och bytt jobb så många gånger så tänkte faktiskt rota mig lite
Jag fick venlaflaxin mot min sociala fobi
Jodå jag blev så slö så jag orkade inte vara nervös men jag fixade inte vardagen heller
 
Har du inget du är intresserad av? Brukar vara enklast att träffa folk genom gemensamma intressen :)
Jag har tex hund som mitt huvudintresse och flera av mina närmaste vänner har jag träffat genom hund. Dom flesta faktiskt på nätet från början :)
 
Har du inget du är intresserad av? Brukar vara enklast att träffa folk genom gemensamma intressen :)
Jag har tex hund som mitt huvudintresse och flera av mina närmaste vänner har jag träffat genom hund. Dom flesta faktiskt på nätet från början :)
Har ingen hund
Hästar visst men har inte sysslat med häst sen 2008
Jobbade med hästar fram till 2001
Katter särskilt siameser men kan inte ställa ut min då hon är kastrat.
Annars har jag dåligt med intressen
Har varit sjukskriven för utmattning 2014-2016 och har aldrig kommit tillbaka fullt ut sen dess
Är nu tillbaka och löper hög risk att bli sjukskriven igen snart
Hade jag haft körkort hade jag nog kunnat prova saker men nu tar buss mm alldeles för mycket energi
 
Sonic jag tycker att du ska se en ny sjukskrivning som en möjlighet i stället för en risk. Du har ju som du själv säger aldrig kommit helt tillbaka efter utmattningen och allt du skrivit under åren har andats just utmattning. Du jobbar och sedan är du alldeles för slut för att göra något. Jag tror att det skulle vara bra för dig med en sjukskrivning för att få landa i dig själv och bygga upp ett liv igen - utan mer eller mindre farliga karlar, skippa det där med dejting tills du är tillbaka i dina egna skor och har bättre radar.
 
Sonic jag tycker att du ska se en ny sjukskrivning som en möjlighet i stället för en risk. Du har ju som du själv säger aldrig kommit helt tillbaka efter utmattningen och allt du skrivit under åren har andats just utmattning. Du jobbar och sedan är du alldeles för slut för att göra något. Jag tror att det skulle vara bra för dig med en sjukskrivning för att få landa i dig själv och bygga upp ett liv igen - utan mer eller mindre farliga karlar, skippa det där med dejting tills du är tillbaka i dina egna skor och har bättre radar.
Du har så rätt i det du säger
Skulle försöka installera min chromecst idag
Jag är normalt rätt teknisk av mig men ja den är fortfarande inte installerad
Hjärnan blir mer och mer mos för varje dag.
 
Du har så rätt i det du säger
Skulle försöka installera min chromecst idag
Jag är normalt rätt teknisk av mig men ja den är fortfarande inte installerad
Hjärnan blir mer och mer mos för varje dag.
Låter som klart tecken på utmattning ja, med din historik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 443
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte om det är för jag har autism eller att jag bara är dum i huvudet eller om det är för att jag egentligen inte skulle ha levt...
Svar
13
· Visningar
1 092
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp