Ensamma i jul

Maken är hemma igen, och jag har drygt 20 min jobb kvar. Tur det, Segt nu.
Maken känns inte så social, men det är helt okej, jag kryper gärna upp i soffan sedan när jag ätit julmaten han fick med sig från firandet bara.
Julklapparna hann vi öppna för en stund sedan då det inte varit mycket action på varken telefon eller mail under eftermiddagen. Skönt det eftersom förmiddagen var så intensiv.
 
Här blev det potatisgratäng med hint av vitlök (coops färdigblandade som man bara hivar in i ugnen), köttbullar och prinskorv. Lagom ansträngning, lagom juligt och mycket gott :up:.

Ska nu sätta mig och designa de sista julklapparna som ska tillverkas imorgon, för att sen tas med ner till släkten. Skönt att få några extra dagar på sig
 
Jag som tänkte hänga här tog nog lite för mycket insomningstabletter igår och har sovit som en klubbad säl stora delar av dagen.

Det enda juliga jag har gjort är att försöka ta ett kort på katten i rött sidenband, det gick sådär.

Ingen julefrid här tycker Megara 😾

Ett sidenband fem minuter om året kan hon härda ut tycker tvåbeningen

20231224_190908.jpg



Den finaste bilden när jag mutade med godis.
 
Har slumrat lite, vaknade vid kl 19.
Var ut en sväng förut, såg familjer med kassar som antagligen var på väg till julfirande. Det gjorde ont i mig. Blev ledsen.
Ska se En underbar jävla jul nu, få se om jag orkar se den, vill ju inte se julfilmer. Självplågare. :(
 
Jag har haft en så lugn och härlig dag ute i fantastiskt härligt väder men så avslutade jag den med att halka omkull och slå i höften, såpass att det svartnade för ögonen av smärtan. Så nu ligger jag i soffan och tycker lite synd om mig själv istället. 😆
 
Jag har haft en så lugn och härlig dag ute i fantastiskt härligt väder men så avslutade jag den med att halka omkull och slå i höften, såpass att det svartnade för ögonen av smärtan. Så nu ligger jag i soffan och tycker lite synd om mig själv istället. 😆
Så förnedrande det är att halka också? Det ser så himla dråpligt ut, det går liksom inte att halka med hedern i behåll. Blöt blev jag också. 😂
 
Det är verkligen det! Och så det snabba beslutet som måste tas efteråt - ska jag skratta lite dråpligt (och VERKLIGEN dra uppmärksamheten åt mig) eller bara borsta av och fortsätta gå? :D
Eller sitta kvar och utlämna sig själv till att någon kanske stannar till och hjälper en ... och/eller när ingen gör det... :nailbiting:
 
Eller sitta kvar och utlämna sig själv till att någon kanske stannar till och hjälper en ... och/eller när ingen gör det... :nailbiting:
Haha, det också! Vanligtvis skulle jag inte vilja ha hjälp - men jag minns också för något år sedan när jag cyklade omkull rätt illa i en korsning. Jag blödde rejält från både knän och underarmar och folk både gick och körde förbi utan att ens veva ned rutan eller ställa en fråga. Den enda som till slut stannade var en annan cyklist. Jag var lite chockad över det faktiskt. Jag vet att cyklister inte är mest poppis i hela världen i trafiken, men ändå!
 
Haha, det också! Vanligtvis skulle jag inte vilja ha hjälp - men jag minns också för något år sedan när jag cyklade omkull rätt illa i en korsning. Jag blödde rejält från både knän och underarmar och folk både gick och körde förbi utan att ens veva ned rutan eller ställa en fråga. Den enda som till slut stannade var en annan cyklist. Jag var lite chockad över det faktiskt. Jag vet att cyklister inte är mest poppis i hela världen i trafiken, men ändå!
Vi hade en incident här som jag fått höra från en vän. Ett barn som cyklade omkull och bröt bägge armarna. Ingen stannade :cry:
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 161
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 116
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 428
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 570
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp