ensilage,hösilage eller hö???? vad har ni å va är bäst?

L

lie

de har ja funderat på ett tag! va är de för mkt mer skillnad på hö å ensilage? ensilage är ju blöttare å hö är ju lite dammigt men mina pållar älskar ensilage!men de får både hö å ensilage..! men vad är de för skilland på d? :bump:
 
halten av vatten i fodret, hösilage är som ett slags konserverat hö som ju packas in i plastemballage och håller kvar en högre vattenhalt.Hö får ligga och torka ut.
 
i stallet där min pålla står får dom hösilage men man kan fodra hö också om man vill, vilket är bra eftersom pållan har en tendens att tröttna på hösilaget ibland.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 516
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 029
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 458
Senast: Squie
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 364
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp