Bukefalos 28 år!

Er sämsta födelsedag?

När jag fyllde 18 år så var det meningen att mina närmaste vänner, som redan var myndiga, skulle följa med mig ut på krogen för första gången (nåväl, inte första gången, men första gången som det var lagligt att jag var där). Jag fyllde år på en lördag, men i sista minuten bestämde sig vännerna för att gå ut på fredagen istället, utan mig. Kommande år försökte jag få ihop en födelsedagsfest, men ingen kom. Sedan dess har jag gett upp det här med att fira med vänner ;)
 
Ptja, när jag fyllde 40 och inte en kotte kom eller gratulerade. Det var inte så kul även om jag inte är en sån som firar födelsedagar med "dunder och brak".
 
För ett par år sedan frågade min man ett par dagar innan jag fyllde år om jag ville gå på en speciell restaurang den dagen, och det ville jag, vi hade pratat i flera år om att vi skulle gå dit vid något tillfälle. Den speciella restaurangen är en sån där man i princip är tvungen att boka bord, och det skulle han göra. Nu är min man världsmästare på att skjuta upp saker och även rätt glömsk, och när tiden gick utan att något hände så påminde jag honom ett par gånger, "du glömmer väl inte att ringa" och nädå, det skulle han inte göra. Och tiden gick och han läste tidningen, spelade lite tv-spel, kokade kaffe, läste en bok, etc...dvs ungefär ALLT utom att ringa och boka bord, och till sist surnade jag till och tyckte att så himla kul är det ju faktiskt inte att behöva tjata för att något som han har tagit initiativ till ska bli av. Och när han till sist ringde (efter ytterligare påminnelser) var det först telefonsvarare och sedan förstås för sent för att boka bord. Och sedan blev HAN skitförbannad för att jag blivit sur och påstod att jag var sur för att jag inte fick gå på restaurang på min födelsedag, plus att det faktiskt ju inte alls var hans fel att de inte svarade första gången. Så den födelsedagen "firades" under iskall tystnad och var inte speciellt rolig.

GAH. Får fortfarande lite högt blodtryck när jag tänker på det.
 
Min 18-årsdag var inte munter. Vår älskade hund som jag haft sedan jag var 11 avlivades dagen innan. Saknar honom ännu ...
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 327
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
977
Senast: Skorpion76
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp