Bukefalos 28 år!

Er sämsta födelsedag?

AgentCarter

Trådstartare
Min födelsedag suger hårt idag, så jag tänkte att jag i alla fall kunde få läsa om andras misslyckade födelsedagar!

Min suger då förutom mens, har jag något förstadie till lunginflammation och hostade just tills jag spydde på köksgolvet sen lite till spya på toletten. Och jag höll desutom på att ramla på grund av all jävla snö som lagt sig över isen:yuck:
 
Usch!!! Men grattis i alla fall? ;)

Jag har alltid haft bra födelsedagar, tills för några år sedan när min häst skadade sig allvarligt dagen innan jag fyllde år, fick avliva henne ett par veckor senare pga skadan. Så nu är mina födelsedagar färgade av det. Tyvärr för jag brukade älska att fylla år.
Det här var väl mer sorgligt än vad du tänkt dig kanske. :angel:
 
Jag har varit på match med brorsans lag som liten, på Arlanda och vinkat av mormor och så gjort en abort.

Jag firar inte så mycket ;)
 
Usch!!! Men grattis i alla fall? ;)

Jag har alltid haft bra födelsedagar, tills för några år sedan när min häst skadade sig allvarligt dagen innan jag fyllde år, fick avliva henne ett par veckor senare pga skadan. Så nu är mina födelsedagar färgade av det. Tyvärr för jag brukade älska att fylla år.
Det här var väl mer sorgligt än vad du tänkt dig kanske. :angel:
Nej gud nej! Sådant är bra att höra med. Men jag beklagar verkligen, min sons födelsedags överskuggas alltid av att min mormor dog dagen innan han föddes för mig så förstår precis.
 
Jag har både gått till tandläkaren och blivit dumpad av ett ex på min födelsedag. Vet inte vad som var värst faktiskt, antagligen tandläkaren :grin:
 
Jag fyllde en påskafton. Vi skulle till farmor och det var massa stök. När vi kom fram sa farmor grattis och mamma utbrister "just det! Du fyller ju år idag!". Då var jag inte glad :p men nu ser jag på det med lite distans. Det var jobbigt då, nu vet jag att det finns större saker att bry sig om och är inte så bekymrad över egna födelsedagar. I-landsproblem :p
 
Min 30-årsdag tror jag.
Satt helt ensam och ruttnade. Min familj bor inte i närheten. Jag hade kalas senare och 30-rås kalas senare, men just födelsedagen var helt tom och tråkig.
Alla födelsedagar brukar visserligen vara det som singel men just 30 kändes mest
 
Äh, jag gillar inte att uppmärksammas - annat än om jag faktiskt gjort något bra.

Så födelsedag, att fira mig bara för att jag blir ett år äldre känns bara absurt. Avkomman ger mig presenter och det gör mig glad.

När jag var gift var det än mer absurt eftersom maken inte mindes och det blev minitrauma av det pga avkommans förebråelser. Mitt i stod jag och mådde dåligt.
 
Jag har haft en del ensamma och deprimerande födelsedagar. Men den värsta var när jag var tillsammans med mitt hemska ex (som tog varje chans han fick att trycka ner och förminska mig). Han hade gjort mycket klart för mig hur snäll han var som skulle låta mig stanna hos honom hela helgen ("ååh nu ska det kanske äntligen bli bra mellan oss!" tänkte jag naivt). Kvällen innan berättade han för mig att han hade skaffat den absolut bästa födelsedagspresenten till mig, och ÅÅH vad nöjd och glad jag skulle bli.

På morgonen tar han fram två paket. Inslagna i.... Tidningspapper.
Det ena paketet var en sån där fleecefilt med armar i en ful grå/grön nyans. Jag höll god min i tron om att det var något slags skämt, och sen öppnade jag det andra paketet. En ful fleecehalsduk i någon urtvättad grå à la DDR-färg med fickor(?!). Så absolut INTE jag, och jag blev väldigt ledsen över att han inte hade ansträngt sig alls för att det skulle bli en bra dag (jag bodde utomlands då, så det var lite jobbigt att vara borta från mina vänner från Sverige).
Hela dagen förmedlade han en känsla av att jag inte var värd att firas och kom med kommentarer som "mm du kanske är äldre nu, men du ska inte tro att jag kommer tycka att din åsikt är viktig för det".

Ett riktigt jävla praktarsel till karl, men nu i efterhand kan jag ändå skratta åt de där hemska presenterna, inslagna i (gratis) tidningspapper.
 
Brukar gilla att fylla år, men förra året var min hund dålig. Hade åkt in och ut på djursjukhuset flera gånger. Just där och då, på födelsedagen, var jag tvungen att ta det stora beslutet att låta henne vandra vidare... Ingen munter stämning vid födelsedagsmiddagen... Jag hade ont i magen, ångest och grät. Dagen efter fick hon somna in.
 
Min födelsedag suger hårt idag, så jag tänkte att jag i alla fall kunde få läsa om andras misslyckade födelsedagar!

Min suger då förutom mens, har jag något förstadie till lunginflammation och hostade just tills jag spydde på köksgolvet sen lite till spya på toletten. Och jag höll desutom på att ramla på grund av all jävla snö som lagt sig över isen:yuck:

Grattis på födelsedagen och hemskt trist att den inte låter så himla skoj.

Den enda födelsedagen jag minns som riktigt hemsk var när jag fyllde 13. Min pappa, som lovat komma hem, var försvunnen. Senare fick jag veta att han varit på kryssning med sin älskarinna och glömt min födelsedag. Not so fun.

/Lavinia, som helst spenderar födelsedagen på ridtur med pållan och sambo.
 
Min födelsedag suger hårt idag, så jag tänkte att jag i alla fall kunde få läsa om andras misslyckade födelsedagar!

Min suger då förutom mens, har jag något förstadie till lunginflammation och hostade just tills jag spydde på köksgolvet sen lite till spya på toletten. Och jag höll desutom på att ramla på grund av all jävla snö som lagt sig över isen:yuck:

Men oj! O_o Grattis och hoppas det inte blir en lunginflammation :)

Min värsta var någon gång på universitetstiden och jag satt på vårdcentralen med närmare 40 graders feber. Det visade sig att jag hade halsfluss från helvetet så det blev penicillinkur och ompyssling av min dåvarande pojkvän istället för party :D
 
Grattis på födelsedagen :)

Min 25-årsdag satt jag ensam och bortglömd.. Praktarslet jag var totalt nerkärad var på fest på annan ort :grin:

30-årsdagen firades med magsjuk familj (jag klarade mig iaf) och vab :p
 
Grattis på födelsedagen och hemskt trist att den inte låter så himla skoj.

Den enda födelsedagen jag minns som riktigt hemsk var när jag fyllde 13. Min pappa, som lovat komma hem, var försvunnen. Senare fick jag veta att han varit på kryssning med sin älskarinna och glömt min födelsedag. Not so fun.

/Lavinia, som helst spenderar födelsedagen på ridtur med pållan och sambo.
Men fy fan vad fult! Men dina nuvarande födelsedagar låter fina!
 
Min födelsedag suger hårt idag, så jag tänkte att jag i alla fall kunde få läsa om andras misslyckade födelsedagar!

Min suger då förutom mens, har jag något förstadie till lunginflammation och hostade just tills jag spydde på köksgolvet sen lite till spya på toletten. Och jag höll desutom på att ramla på grund av all jävla snö som lagt sig över isen:yuck:
Grattis!

Hoppas hostan ger med sig och att du har möjlighet att kura upp dig i soffan med en bra film och kopp varm dryck.
 
Har ett par födelsedagar 21-23 som jag inte ens minns :S Pest och pina var de i alla fall, bråk i släkten och ville inte träffa någon
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 327
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
977
Senast: Skorpion76
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp