Bukefalos 28 år!

Er sämsta födelsedag?

Min sämsta födelsedag var nog när jag vaknade upp på ett hostel i Christchurch. Vaknade av att det porlade i närheten och när jag väl börjar se nåt (stort delad sovsal och jag behöver glasögon för att se någolunda) så ser jag en tysk (hög) surfarkille som står och kissar i min säng. Som tur var så var det någolunda uppstigningstid och vi skulle åka därifrån den dagen, så jag kastade mig in i duschen och packade grejerna (som han som tur var hade missat).
 
Min födelsedag suger hårt idag, så jag tänkte att jag i alla fall kunde få läsa om andras misslyckade födelsedagar!

Min suger då förutom mens, har jag något förstadie till lunginflammation och hostade just tills jag spydde på köksgolvet sen lite till spya på toletten. Och jag höll desutom på att ramla på grund av all jävla snö som lagt sig över isen:yuck:

När jag var 8 pajade jag ögonen lagom till min födelsedag, så jag spenderade födelsedagen och efterkommande dagar helt blind och med enormt ont. Annars har jag väl mest drabbats av min fars utomordentliga fantasilöshet. När jag fyllde 18 fick jag tio kg ris och en säck kattsand i present, and that's it :rofl:
 
Fik epilepsi dagen efter att jag fyllde 18, så jag firar inte så mycket direkt :/

Däremot kan jag numera tycka att det är mysigt att uppmärksammas av sambon, men all släkt, sambons släkt och vänner har väldigt svårt att acceptera att jag inte vill firas och inte vill ha besök när jag fyller år.
 
Nykär i Hunken spenderade jag min födelsedag på ett lan hemma hos någon nörd i Uppsala, tillsammans med sju killar som bara spelade, åt micropizza och drack energidryck - med hörlurar på hela tiden, så det gick inte att prata med någon av dem... Har väl aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv.
 
Krya på dig.

Jag blev brutalt och skitfult dumpad av killen jag dejtade, tillika en god vän som jag känt en period och tillika #2 en snubbe jag hade fått känslor för. Den födelsedagen sög lite. Jag vill minnas att det inte var mycket roligare att vara typ 5 och ha vattkoppor på födelsedagen, men som vuxen hade jag nog föredragit det framför att bli nerstampad i jorden, faktiskt.
 
Begravde farmor på min 40-årsdag. Det sög en del.
 
När jag var sju eller åtta glömde mina föräldrar bort att jag fyllde år.
När jag grät hysteriskt vid halvnio på kvällen så fattade ingen nåt förrän jag lyckats få ur mig det.
Vad de skämdes men jag glömmer det aldrig
 
Min värsta födelsedag inföll när jag fyllde 15 år. Jag tyckte det var hur stort som helst att äntligen bli "byxmyndig" och få köra moppe ;). Eftersom jag fyller mitt i industrisemester var vi som vanligt på semester. Pappa och mamma (som var osams som vanligt), jag och mina två systrar som gjorde allt för att göra livet surt för mig. Platsen var Storumans campi - en riktig håla i mina ögon just då :idea:. Det regnade och ingen i familjen sa grattis, inga presenter och inte ens en tårta.

Jag hatade mina föräldrar för att de förstörde min födelsedag!:meh:

/Lizzie
 
Min födelsedag suger hårt idag, så jag tänkte att jag i alla fall kunde få läsa om andras misslyckade födelsedagar!

Min suger då förutom mens, har jag något förstadie till lunginflammation och hostade just tills jag spydde på köksgolvet sen lite till spya på toletten. Och jag höll desutom på att ramla på grund av all jävla snö som lagt sig över isen:yuck:
Min värsta födelsedag var när jag fyllde 25. Gravid med konstant illamående så jag hade själv ingen ork för något egentligen. Boende långt ut på landet och utan bil på dagarna den hade sambon till jobb, så jag låg mest och mådde illa.
På födelsedagen trodde jag i alla fall att familjen skulle komma ihåg med och i alla fall säga grattis. Svärfar dök och jag tänkte att det var trevligt. Men det enda han gjorde var att skälla på mig för att jag inte hade varit ute och öppnat hans drivhus och nu höll hans gurkor på att dö av värmen. Ingen annan varken kom, ringde eller en skickade ett kort. När sambon kom hem på kvällen hade med sig en present. Vilket jag blev glad över ända tills jag öppnade den. Den innehöll exakt samma fula blus som han köpt till i julklapp. :crazy:
 
Min 50-årsdag firades i en sporthall eftersom dottern skulle tävla i Taekwondo. På kvällen var det meningen att vi skulle gå ut och äta och ha trevligt...men dotterns tränare följde med på middagen (vi bodde på samma hotell) så det var bara katastrof. Dottern förlorade förresten sin första match. Vi bodde på hotell eftersom tävlingen var långt hemifrån.

Och fick jag någon present? Naturligtvis inte. Numera ex mannen gav mig inget.
 
Usch vilka födelsedagar ni har haft!
Jag förstår inte hur föräldrar kan glömma bort sitt barns födelsedag, det går långt över mitt förstånd!
 
Det är i vanliga fall lite av ett trauma att ens passera Storuman, så.att fira sin bortglömda födelsedag där måste bland det värsta man kan utsättas för...
Storuman förtjänar att raderas från kartan.

Själv är nog en av mina värsta födelsedagar när en äldre kvinna som jag älskade vansinnigt mycket dog på min födelsedag, jag firar inte efter det. Jag fyllde 22 ...

Ett par år senare dog min första häst och en av mina största, oläkta sår och sorger två veckor innan födelsedagen, två veckor efter födelsedagen gör mitt livs stora kärlek slut och knäcker mig totalt. Äta och sova är överskattat, man klarar sig på fyra timmars sömn mha rohypnol och sex knäckebrödsskivor om dagen samtidigt som man springer 1 mil/dag och klättrar runt på väggarna övrig tid.

När ex fyllde 40 hade jag fixat rubbet, beställt blommor två veckor i förväg så rätt sort skulle vara klara. Han Brydde Sig Inte. Bokad brunch med hans föräldrar som fyllde i samma veva, på Cedergrenska tornet + le grade finale, ett heldagsbesök på Kolmården med föreläsning och besök i varghägnet senare under våren. Otroligt lyckat.Han var överväldigad.

När jag fyllde 40? Jag fräste ifrån att jag iaf ville ha en bukett liljor, så jag fick mina 40 vita Madonnaliljor och sen skulle jag få något mer när han hade råd. Nu är vi separerade efter flera år och han har fortfarande inte råd. :meh:

Vad mer? Jo, han gillade allt jag gjort, men han gillar inte överraskningar. :cautious:
 
Grattis!

Jag har också haft min beskärda del av risiga födelsedagar.

När jag skulle fylla 21 dog min häst knall och fall av en penicillinchock på kvällen dagen innan min födelsedag och när kadaverbilen kom dagen efter hade föraren trott att det var ett skämt när stallägaren skrev ner ägarens (mitt) personnummer :down:

När jag skulle fylla 26 låg min mamma döende i cancer och dog en vecka efter min födelsedag.

Året efter dog min hund knall och fall av en hjärnblödning tre dagar innan min födelsedag.
 
Pappa jordfästes dagen före min 18-årsdag. Så jag minns faktiskt inte så mycket av själva födelsedagen, men särskilt rolig var den inte.
 
Oj, min sämsta var helt klart när jag fyllde 30 år..
Jag var och jobbade i Oslo och fyllde år på en måndag.. Veckan innan på tisdagen blev jag dumpad på telefon, på torsdagen fick jag veta att min tjänst till vintern inte fanns kvar = inget jobb och på lördagen försvann en kollega där jag jobbade i en tragisk båtolycka och hittades omkommen på söndagen.. Måndagen när jag fyllde var det minnesstund på jobbet för henne och den andra som omkom.. Har aldrig gråtit så mycket under en och samma vecka och gick in i en depression..:meh:
Men nu mår jag bra, tiden läker många sår :)
 
Vilken bukefalist var det som fick sin systers begagnade cykel i födelsedagspresent av sin far som han sen ville ha betalt för?
 
Vet inte om jag ska vara glad eller missnöjd över min födelsedag, nu för tiden är den alltid röd (6 juni) MEN! Innan de var en röd dag så var det tydligen optimala dagen att lägga t.ex. skolavslutningar på, och var det inte skolavslutningar så sjöng alla på skolan för mig vid flaggstången, JÄTTE PINSAMT!

Sen blev den röd och då kom alla på att man kan resa bort = jag får typ planera min födelsedag lååång tid i förväg för att folk ens ska komma ihåg att dyka upp, ett år skickade mamma ett grattis sms, presenten fick jag en månad senare, inte ens personligen, hon sa den var jättegenomtänkt.... fick en kokbok! Hatar att laga mat!
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 327
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
977
Senast: Skorpion76
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 163
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp