Era tankar om detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
En nära person till mig sa så här;

Om man är fysiskt stark så är man psykiskt stark
Om man är fysiskt svag (dvs överviktig) så är man också psykisk svag.
Summan av kardemumman är att överviktiga är svaga psykiskt och personer i form med bra BMI osv, är starka psykiskt.

Håller ni med denna eller inte?
Vilka är era åsikter?

Välkommen till tråden! :bow:

Nej. Det är bullshit. Välkommen själv till en konstig tråd, där utgångsfrågeställningen är helt kokobäng.
 
Är det här verkligen något att göra tråd av?

Alltså, vi som möts av fettfobi vet redan att dessa stolpskott finns. Vi möter de frekvent. Jag ser alltså verkligen noll poäng med att göra en tråd av detta slag bara för att vi ska intyga dig att stolpskottet de facto är ett stolpskott, alternativt utmynnar tråden i mer eller mindre dolt fetthat. Jag kan åtminstone komma på några nick som gärna tar chansen. Det är inte att göra omvärlden en tjänst att överhuvudtaget diskutera huruvida din "nära person" har fel eller ej.
 
Alltså Personen som kommenterade mig ifråga är oerhört smidig, välmusklad, välformad och inte en uns överblivit fett.
Och han anser att klarar man inte av trädgårdsarbete, som med en Lie och är överviktig så är man psykiskt svag speciellt om man då råkar vara överviktig.

Personen har ju tydligt bevisat att många andra kvaliteter saknas. Till exempel det man tänker med.
 
Vad är det som säger att en överviktig person inte är stark fysiskt? En person med lågt BMI kan ju vara svag och otränad likväl som att en överviktig kan vara väldigt stark.

Korkat resonemang, din nära bekant verkar vara ganska klen i knoppen. :laugh:
NEJ, han är över 70 år, oerhört smidig, vältränad och inte ett uns fett på kroppen.
 
Finns ingen anledning till att det skulle stämma. Jag är stark fysiskt, vad som räknas som psykisk styrka vet jag inte men jag är nog varken stark eller svag. Märkligt att det ens behöver vara en fråga, hoppas att du visar din bekant vad folk svarar i tråden.
 
Nästa fråga i den här lite konstiga tråden.
Om det är en person i sin närhet tex ens chef, hur bemöter man detta?
Eller hur informerar man denna person hur galet detta är?
 
Nästa fråga i den här lite konstiga tråden.
Om det är en person i sin närhet tex ens chef, hur bemöter man detta?
Eller hur informerar man denna person hur galet detta är?

Skulle det vara nån i min närhet skulle jag göra klart för personen att jag verkligen inte håller med utan tycker att tanken är helt absurd, och att jag inte är intresserad av att diskutera såna dumheter med personen.
 
Fast om du läser vad hon skrev så var det att personen nog är ganska klen i knoppen/ psykiskt, det behövs inte att vara vältränad för det.
Okej missuppfattade då....
trodde hon menade den person som uttalade sig så där till mig.
Han är 70 år, krutgubbe, stark, smidig och energisk. Håller igång från morgon till kväll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 476
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Har haft ett jättebra samtal idag med psykolog på företagshälsovården. Vi pratade om allt möjligt; min fysiska och mentala hälsa, PTSD...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 660
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp