Erfarenheter av kk-förhållande

Jag har haft ett KK-förhållande för ett gäng år sen, som fungerade HUR bra som helst :love: ! Vi hade askul ihop och hade asbra sex i ett års tid. Sen träffade han en tjej (som han fortfarande är ihop med och har barn med), jag blev asglad för hans skull och vi slutade med våra ekapader och skildes som vänner :).

Men det är sällan jag hör om KK-relationer som är såpass smärtfria och slutar utan att någon blir sårad :p !
 
Har nog haft några relationer som kan gå under benämningen kk och det har väl fungerat relativt smärtfritt. Undantaget var väl att inleda något med killen jag var inneboende hos, bli lite förälskad (enbart från min sida) och sedan skaffade han flickvän. Det är inget jag rekommenderar. Det gick dock över rätt snabbt när jag flyttade och vi träffades då och då några år efter det utan några djupare känslor från någon sida och då var det bara roligt. :angel:

Annars har det väl varit trevligt för stunden men runnit ut i sanden av olika skäl, ex. om någon bestämmer sig för att flytta 80 mil bort. :D Senast var det ett ex. men det rann ut i sanden när hans flickvän flyttade in hos honom. Eller det var väl inte bara därför, jag tappade väl lite lusten också. Men no hard feelings och vi är fortfarande vänner även om han nog saknar sexet ibland. :p

Generellt tänker jag väl att om du redan har tvivel så strunta i det eller om du verkligen känn att du vill så kör på det.
 
Tänkvärt!
Jag tar nog oftast förälskelser ganska lätt. När jag var i en längre samborelation kunde jag bli förälskad i andra utan att för del delen älska min partner mindre.

Har inte alls tänkt på att man skulle kunna ha fler kk samtidigt. Kanske funkar bra om man har den möjligheten.

Min osäkerhet kring den här killen är just det gemensamma kompisgänget. Att fast vi bara har en kk-relation (som folk såklart kommer få reda på), så kommer jag känna mig ägd av honom. Att jag liksom är paxad, att ingen annan kille som känner honom kommer vilja närma sig mig på det sättet. Jag vill känna mig fri nu. Jag är trött på att alltid tillhöra någon (har haft partner non-stop sedan jag blev vuxen.)
Och även om den relationen tar slut, så kommer folk av någon konstig lojalitet hålla sig borta från mig. (Jag är inte säker på att detta kommer hända i just denna grupp av människor, men troligen är det likadant som i övriga samhället.)
Jag lutar åt att en del av poängen med att vara kk är att andra runtomkring inte får reda på det. Jag skulle sköta det så diskret att de inte får för sig att kk och jag är "ett par" och att det då tex vore "respektlöst" av andra att stöta på någon av oss och liknande. Antagligen är diskretion nästan det enda sättet att uppnå det. Och då måste ju båda vara diskreta.
 
Ett som funkade ok i början, men han blev inte så glad när jag träffade en annan och anklagade mig i princip för att vara otrogen och slutade med att han förföljde mig tills jag flyttade till ett annat land :crazy: Efter det har jag hållit mig undan från KK.

Däremot träffade jag en kille tidigare i år som faktist verkade kunna hantera KK grejen, men vi syns typ aldrig pga jobb, så det var bara roligt den där gången men med stående inbjudan om vi råkar på varandra någon gång :rofl:
 
Senast ändrad:
Tänkvärt!
Jag tar nog oftast förälskelser ganska lätt. När jag var i en längre samborelation kunde jag bli förälskad i andra utan att för del delen älska min partner mindre.

Har inte alls tänkt på att man skulle kunna ha fler kk samtidigt. Kanske funkar bra om man har den möjligheten.

Min osäkerhet kring den här killen är just det gemensamma kompisgänget. Att fast vi bara har en kk-relation (som folk såklart kommer få reda på), så kommer jag känna mig ägd av honom. Att jag liksom är paxad, att ingen annan kille som känner honom kommer vilja närma sig mig på det sättet. Jag vill känna mig fri nu. Jag är trött på att alltid tillhöra någon (har haft partner non-stop sedan jag blev vuxen.)
Och även om den relationen tar slut, så kommer folk av någon konstig lojalitet hålla sig borta från mig. (Jag är inte säker på att detta kommer hända i just denna grupp av människor, men troligen är det likadant som i övriga samhället.)
Om du blir "paxad" och tillhör KK så tycker jag själva grejen faller lite. Eller det skulle i alla fall göra det för mig.
Tanken var väl att det skulle vara kravlöst och inte bli en relation?
Det lät krångligt..
 
Svara flera här:

Jag har ingen aning om man skulle bli "paxad", men risken känns överhängande att nån får reda på det även om man försöker vara diskret (och då sprids det).
Exempel på det var när jag sov över hos denna kompis efter en fest och vi stod och höll om varandra på busshållplatsen kl. 5 på morgonen långt utanför stan, ändå träffade jag på folk på bussen som kände oss.

(Den kvällen hände för övrigt inget mer än att vi kramades, höll varandra i handen och kysstes lite. Inte offentligt såklart, förutom busskramen.)
 
För mig skulle det också kännas konstigt att vara "paxad" i en kk-relation, då kan man lika gärna ha ett "vanligt" förhållande. Om andra personer ser dig som upptagen för att ni ligger, talar det mer om dom än om er relation. För mig var kk-relationen jag hade att vi var kompisar och gjorde sånt jag gör med andra kompisar + sex, så för mig innebär det inget handhållande, inget kyssande eller andra ömhetsbetygelser som man inte gör med vilken annan kompis som helst, varken offentligt eller privat. För att hålla det enkelt tror jag att det underlättar att inte vara exklusiva också, men det är väl en smaksak. Även min erfarenhet är att det oftast är någon som får känslor som är obesvarade.. Men för mig kan det ändå kännas värt det, jag är ju medveten om den "risken" från början.
 
Jag har haft lite sex med en kille i utkanten av bekantskapskretsen, så att säga. Vi ses på fester ibland och då brukar vi ligga efter det, men vi hörs inte speciellt ofta "privat" trots att vi klickar bra och kan prata bort timmar, om vi har möjlighet.

I mitt fall är nog nyckeln just det där att inte ses speciellt ofta, utan när vi gör det är det fest och/eller sex och sen är det bra med det. Funkar bra hittills, låt mig återkomma när någon av oss träffar någon. :p
 
För mig skulle det också kännas konstigt att vara "paxad" i en kk-relation, då kan man lika gärna ha ett "vanligt" förhållande. Om andra personer ser dig som upptagen för att ni ligger, talar det mer om dom än om er relation. För mig var kk-relationen jag hade att vi var kompisar och gjorde sånt jag gör med andra kompisar + sex, så för mig innebär det inget handhållande, inget kyssande eller andra ömhetsbetygelser som man inte gör med vilken annan kompis som helst, varken offentligt eller privat. För att hålla det enkelt tror jag att det underlättar att inte vara exklusiva också, men det är väl en smaksak. Även min erfarenhet är att det oftast är någon som får känslor som är obesvarade.. Men för mig kan det ändå kännas värt det, jag är ju medveten om den "risken" från början.
Jag tycker om att hålla om, hålla handen/gå armkrok med kompisar och har även hänt med one-night stands. För mig betyder det inget speciellt utan jag tycker det är mysigt och trivs med den närheten. Även kyssar kan va trevliga utan att det är kärlekskänslor inblandade. Och för mig skulle mysdelen/närheten i en kk-relation vara lika viktig som sexdelen.

Hur ser ni andra på detta?
 
Jag har haft lite sex med en kille i utkanten av bekantskapskretsen, så att säga. Vi ses på fester ibland och då brukar vi ligga efter det, men vi hörs inte speciellt ofta "privat" trots att vi klickar bra och kan prata bort timmar, om vi har möjlighet.

I mitt fall är nog nyckeln just det där att inte ses speciellt ofta, utan när vi gör det är det fest och/eller sex och sen är det bra med det. Funkar bra hittills, låt mig återkomma när någon av oss träffar någon. :p
Jag håller tummarna ☺!
 
Jag har haft flera KK-förhållanden. Har hittills fungerat bra i samtliga fall. De flesta har jag träffat genom jobb och således åtminstone varit bekant med sen tidigare.
När de har avslutats har det inte berott på känslor åt något håll utan antingen rinner det bara ut i sanden, någon av oss inblandade träffar någon annan mer seriöst eller så flyttar någon av oss inblandade.
 
Jag har haft en KK, och det funkade jättebra tills det kraschade totalt ;)
Vi började väl typ "dejta" men insåg att vi inte hade känslor för varandra (han var dessutom kär i en annan). Ett par månader sågs vi flera gånger i veckan (att bo grannar kan vara smidigt :angel: )

Sen ville han satsa på tjejen han var kär i (då hon kommit tillbaka till stan) men låg med mig ändå (vilket jag inte hade något problem med) men skyllde sen på mig för att vi legat med varandra :confused: Blev ett väldans bråk, och en del efterspel.. Men tror säkert kk kan funka, just när inga känslor (helst inte för någon utanför relationen heller ;) ) är inblandade.. Med den känslan av oro TS har nu tror jag dock kanske det finns lämpligare objekt :)
 
Den kk-relationen jag har erfarenhet av fungerade bra. Vi kom överens om att vara öppna med om vi träffade eller hade sex med nån annan för att då själv kunna ta ställning till om man vill fortsätta.

Inga löften om nån fortsättning utan ett meddelande när nån av oss var "sugen". Ibland passade det, ibland inte! Ganska lite kontakt där emellan.

Vi träffades dock lite för sällan för att jag skulle vara helt nöjd... Men det kanske var lika bra! Mindre risk att få känslor då gissar jag på!
 
Jag har haft två kks. Det första fungerade väldigt bra och avslutades för att jag blev tillsammans med en annan.

Det andra fungerade inte alls. Vi var väldigt öppna (trodde jag) med varandras känslor mot varandra. Men först vart han tvärförbannad för att jag legat med en annan. Jag förstod inte grejen alls, enligt mig fick vi ligga med andra också. Det är väl liksom hela grejen med att vara kk och inte tillsammans. I alla fall så träffade jag min nuvarande sambo och kkt vart helt galen. Han vart så fruktansvärt arg. Vi jobbade på samma jobb då och han slutade prata med mig. Inte ens ett hej om vi möttes i en korridor.
Jag tror att han hade mer känslor för mig än vad han erkände, faktiskt.
 
Jag tycker om att hålla om, hålla handen/gå armkrok med kompisar och har även hänt med one-night stands. För mig betyder det inget speciellt utan jag tycker det är mysigt och trivs med den närheten. Även kyssar kan va trevliga utan att det är kärlekskänslor inblandade. Och för mig skulle mysdelen/närheten i en kk-relation vara lika viktig som sexdelen.

Hur ser ni andra på detta?
Risky? Lätt att det blir mer känslor om ni funkar ihop och också visar mkt ömhet för varandra.
 
Risky? Lätt att det blir mer känslor om ni funkar ihop och också visar mkt ömhet för varandra.
Ömhet + sex + känslor för varandra låter å andra sidan som ett rätt ok förhållande, tycker jag.

Jag tänker att en idealisk kk antingen är en person som man inte känner speciellt väl och som man i stort ett enbart träffar för att ha sex lite då och då, eller en gammal kompis som man också går i säng med. I ingetdera fallet skulle för min del "offentligt" småhångel bli aktuellt, utan hamnar man på samma ställen agerar man inte "som par".
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Crossline
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 021
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 355
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 950
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp