Erfarenheter av kk-förhållande

Har haft en del som fungerat bra. Ingen av dom har jag känt sedan tidigare. När jag skaffade jag pojkvän så bröts kontakten med mina kks.

Har även haft en kk som var i ett förhållande (visste jag inte då ). Han var med andra ord otrogen.
 
Ömhet + sex + känslor för varandra låter å andra sidan som ett rätt ok förhållande, tycker jag.

Jag tänker att en idealisk kk antingen är en person som man inte känner speciellt väl och som man i stort ett enbart träffar för att ha sex lite då och då, eller en gammal kompis som man också går i säng med. I ingetdera fallet skulle för min del "offentligt" småhångel bli aktuellt, utan hamnar man på samma ställen agerar man inte "som par".
Fast det där tycker jag är så synd! Jag skulle gärna kunna tänka mig att kramas och hålla handen offentligt med vissa killkompisar utan att vi för den delen skulle ses som ett par (med kvinnliga vänner är det ingen som tänker nåt speciellt).

Jag är lite som min katt. Jag behöver närhet och även om jag redan är i ett förhållande tycker jag om att vara nära andra människor, sitta nära, kramas, ligga med huvudet i knät osv.
 

Om jag tar mitt fall som exempel så saknas riktiga kärlekskänslor för personen och även rätt typ av attraktion.

Men det är intressant att analysera vad en relation egentligen innebär. Det finns ju många exempel på personer som inte vill säga att de är i ett förhållande, men ändå beter sig exakt som om de vore det.
 
Jag har haft en KK under ett par månader förut, det var väldigt lägligt också eftersom vi bodde i samma byggnad några dörrar från varandra ;) Jag tycker att det fungerade bra faktiskt, det fanns inga djupare känslor från min sida, mer än tillit och en bra vän. Vad han verkligen kände kan jag ju inte svara på, men jag tror han var på samma nivå som mig. Det rann ut i sanden efter ett tag, vet faktiskt inte riktigt varför. Men vi har fortfarande kontakt i bland och pratar lite kort osv, no hard feelings.
 
Ni som haft kk har ni enbart gått på utseende eller på någonting annat?
Jag har enbart gått efter utseendet och mina kk likadant.
 
Ni som haft kk har ni enbart gått på utseende eller på någonting annat?
Jag har enbart gått efter utseendet och mina kk likadant.

Nä, utseendet hade inte mkt med mitt KK att göra. Det var mer en känsla, en samhörighetskänsla på något vis. Svårt att förklara. Tror inte han heller gick värst på utseendet utan bara att det kändes rätt o bra.
 
Men vad får dig att bli upphettsad om inte utseendet? Jag har alltid sållat bort män som jag inte finner attraktiva för då blir jag helt enkelt inte kåt.
Män som haft mer än utseende har jag snarare sett som ett pv objekt.
 
Ni som haft kk har ni enbart gått på utseende eller på någonting annat?
Jag har enbart gått efter utseendet och mina kk likadant.
Jag har gått på personlighet främst. Det är för egen del asviktigt med bra personlighet för att jag ens ska gå igång på karln. Inte helt poppis alla gånger hos de snubbar jag får kontakt med men sån är jag :p

Har träffat snubbar som efteråt visat sig ha helt fel personlighet och det har definitivt inte funkat. Fick exempelvis höra av en snubbe några minuter efter första ligget att han var sverigedemokrat. Det blev inga fler ligg efter det kan jag ju säga, så sjukt avtändande så det finns inte.
En annan hade vettiga värderingar men ville knappt gå utanför dörren, ansåg resande onödigt när det finns google och konserter dåliga för att det är sämre ljud än på skiva. Long story short, snubben ville bara sitta hemma och spela och glo på tv konstant. Verkligen bara det, jag överdriver inte. Har bannemig aldrig stött på en tråkigare mänska i hela mitt liv och nä, jag tänder inte direkt på det heller.

Behöver jag ens nämna att det går skitdåligt att hitta en kk jag vill ligga med? :p
 
Jag har gått på personlighet främst. Det är för egen del asviktigt med bra personlighet för att jag ens ska gå igång på karln. Inte helt poppis alla gånger hos de snubbar jag får kontakt med men sån är jag :p

Har träffat snubbar som efteråt visat sig ha helt fel personlighet och det har definitivt inte funkat. Fick exempelvis höra av en snubbe några minuter efter första ligget att han var sverigedemokrat. Det blev inga fler ligg efter det kan jag ju säga, så sjukt avtändande så det finns inte.
En annan hade vettiga värderingar men ville knappt gå utanför dörren, ansåg resande onödigt när det finns google och konserter dåliga för att det är sämre ljud än på skiva. Long story short, snubben ville bara sitta hemma och spela och glo på tv konstant. Verkligen bara det, jag överdriver inte. Har bannemig aldrig stött på en tråkigare mänska i hela mitt liv och nä, jag tänder inte direkt på det heller.

Behöver jag ens nämna att det går skitdåligt att hitta en kk jag vill ligga med? :p
Jag förstår dig fullt ut. Det du nämnde är så avtändande att jag genast hade sagt upp kontakten, KK eller inte.
 
Jag är nöjd med de kk/fwb jag haft och har.
De har avslutats genom att de antingen runnit ut i den berömda sanden eller genom att vi kommit överens om att sluta.
Några har jag hittat på dejtingsiter, andra har varit återvinning av tidigare kärlekar/flörtar. En tidigare var en gammal ungdomskärlek.

Nuvarande har jag känt sen jag var 18 och han vet om att jag är i en relation, har inga problem med det. Och min käraste vet förstås om och är ok med min fwb.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Crossline
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 025
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 439
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 958
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp