Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Estländsk ponny?

M

MysticDream

Någon som har erfarenhet av dessa?
Vad jag har hört är det estlands motsvarighet till vår ridponny, dock kraftigare, viktbärande och ofta över ponnymåttet. Är väldigt nyfiken på att ta hem en sådan från Estland men vill veta mer om rasen först, ngn som vet nåt eller kan hänvisa till ngt stuteri i estland?

Görel

Moderator
Jag har precis kommit hem från ridläger i Estland, och där fanns det flera estniska ponnyer. Själv är jag tyvärr alldeles för stor för att rida ponny så jag har aldrig ridit någon. Men de var kraftigare än vad de flesta svenska ponnyer jag sett är.

Ridlägret heter Sassi Talu och drivs av svenskar. Tror att du hittar deras hemsida på sassi.com

M

MysigaEm

Jag va oxå på Sassi Talu i början av juli.. De flesta ponnyerna va ganska kraftiga, men hade bra temprament..
Själv red jag en korsningsponny.. Estniskponny/Arabisktfullblod.. Jätte trevlig..

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6495 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Nån som har gjort och kan dela med sig av erfarenheter? Jag fick för lite mer än 1 år sedan kraftigt utstrålande smärta i högra armen...
Svar
3
· Visningar
302
Hästmänniskan Jag har två valacker som tidigare gått tillsammans med min stallägares ponny. Nu har den ponnyn varit skadad i snart ett år, det verkar...
Svar
5
· Visningar
697
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
1 006
Kropp&Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
1 365

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobb där man rör på sig
  • Börja dejta andra?
  • Kränkt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat