Estländsk ponny?

M

MysticDream

Någon som har erfarenhet av dessa?
Vad jag har hört är det estlands motsvarighet till vår ridponny, dock kraftigare, viktbärande och ofta över ponnymåttet. Är väldigt nyfiken på att ta hem en sådan från Estland men vill veta mer om rasen först, ngn som vet nåt eller kan hänvisa till ngt stuteri i estland?

M

MysticDream

ja d gör ju d...de skall tydligen inte vara speciellt dyra heller...

Görel

Moderator
Jag har precis kommit hem från ridläger i Estland, och där fanns det flera estniska ponnyer. Själv är jag tyvärr alldeles för stor för att rida ponny så jag har aldrig ridit någon. Men de var kraftigare än vad de flesta svenska ponnyer jag sett är.

Ridlägret heter Sassi Talu och drivs av svenskar. Tror att du hittar deras hemsida på sassi.com

M

MysigaEm

Jag va oxå på Sassi Talu i början av juli.. De flesta ponnyerna va ganska kraftiga, men hade bra temprament..
Själv red jag en korsningsponny.. Estniskponny/Arabisktfullblod.. Jätte trevlig..

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 408
Senast: Verdandi
·
Gnägg Hej, Jag önskar tankar och tidigare erfarenheter från alla er som är insatta i ponnys då jag själv inte har mycket kunskap kring raserna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 183
Senast: Tokyo
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 238
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
2 190
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar