Ett bettlöst pelham?

the_connemara

Trådstartare
Kan man kanske kalla min nya uppfinning det?

Att kunna rida bettlöst med en tygle á la träns och en á la stång finns det egentligen? Aldrig hört om det...

Iaf, det var just det som jag ville testa på min lilla tös när vi nu ska ut o rida i skogen. Klippte sönder en grimma och tog de här runda ringarna som nackremmen, sidoremmarna och "käkremmen" sitter fast i, dvs den ringen som sitter typ på ganaschen. Har ett ponnyhack hemma och trädde på ringarna, en på varje sida, på nosremmen genom att lirka bort den och sätta tebax den igen. Synd att jag inte har ngn möjlighet att ta kort och visa men ändå.. Blev lixom som ett vanligt ponnyhack men med ringar framför "stängerna" att fästa "tränstyglarna" i.

Vad tror ni om detta? Finns det ngt liknande?

:confused:
 
Smart :bow:

Kom just på att man kanske kunde modifiera sitt eget hack på det viset :) Tack för idén!
 
;) Jag har visst mina ljusa stunder även om de är få :eek:

Jo man kan ju böja då oxå.. Min tös svarade iaf väldigt bra på det idag :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Har sökt och googlat men hittar inget bra svar. Jag skulle vilja slippa den fula nosringen på Multibridle men ändå kunna variera och...
Svar
12
· Visningar
7 275
Senast: Vira
·
M
Utrustning Är det någon som testad ett sk "bitless bridle" ?(min mamma köpte det och det var namnet det hade, även om det låter mer som ett...
2
Svar
21
· Visningar
9 637
Senast: sandrafors
·
Ridning Ligger på hästutrustning oxå men jag vill gärna ha svar av er här som har lite koll på det här med ridkapson och stångbett osv.. Kan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp