Bukefalos 28 år!

Ett dilemma..

Jag skrattar ihjäl mig åt det där med tunnhårigheten. :D "Jag gillar verkligen den här personen, han får mig att må bra, vi skrattar tillsammans, det pirrar i magen, jag är nog kär - men fan också, han är tunnhårig! Vilken dealbreaker!" Seriöst?

Jag hade gjort slut med Sune och haft kul med Tobbe och sett vad som händer.
 
Oj, tänkte inte att på att det behövdes mer info.

Jag vet att Lovisa och Sune har varit på familjerådgivning och det var där det framkom att de levde två singelliv fast de bor ihop och om jag inte missminner mig så slutade de gå där när Lovisa råka nämna att de inte haft sex på länge och den här rådgivaren blev helt tokigt, för sex är något man måste ha speciellt när man är så ung.

Lovisa själv vill flytta till hus, skaffa häst och leva tillsammans med någon, då hon inte klarar sig själv psykiskt sett. Sune vill egentligen också flytta till hus, men det händer ingenting och Lovisa har tröttnat att vänta sen de blev ihop för 8 år sedan. Ett år efter att de blivit tillsammans flyttade de ihop od då skulle de bara bo i sin lägenhet tills ett hus var färdig renoverat, men huset blir aldrig klart för det velas hit och dit om det ska renoveras eller rivas och bygga nytt.
Sen kommer tusen andra saker ivägen som tydligen är mer viktigt än att renovera ett hus, saker som Lovisa själv inte tycker är mer viktigt än att renovera eller riva det fallfärdiga huset för att bygga nytt.

Tydligen är Sune och hans far experter på att starta massa projekt som aldrig blir slutförda och jag tror det är på grund av detta Lovisa börjat tröttna på att vänta, men jag vet inte.

Om jag förstått det rätt så är hon nyfiken på Tobbe, men vill inte göra något dumt då hon är osäker på sina känslor och om han skulle va bra för henne.

Är det något annat jag missat? Vill försöka hjälpa.
 
Jag skulle nog resonera som att det bästa jag kunde göra var att hjälpa Lovisa att ta tag i sitt mående. För att vara tvungen att stanna i/kasta sig in i förhållanden man inte vet om man vill vara i för att man inte kan bo själv är en mycket sårbar situation. Samtidigt förstår jag att även om hon kommer till insikt om detta är det ett stort steg att plötsligt bo ensam. Ibland går det ju att hitta andra lösningar, t ex att dela hus/lägenhet med en kompis ett tag. Jag gjorde det själv i några år när mitt ex arbetade utomlands. Jättetrevligt. Jag skulle faktiskt gärigen, men nu är jag i en ålder då alla är så himla familjeinriktade.

Att sitta och vänta på att någon (Sune) ska fixa livet som man vill ha det är inte heller något som funkar i längden. Som sagt, det låter som om Lovisa har en del jobb att göra men enligt min uppfattning rör det inte om hon ska stanna hos Sune eller försöka bli ihop med Tobbe utan hur hon ska förändra sin livsinställning.
 
Jag skrattar ihjäl mig åt det där med tunnhårigheten. :D "Jag gillar verkligen den här personen, han får mig att må bra, vi skrattar tillsammans, det pirrar i magen, jag är nog kär - men fan också, han är tunnhårig! Vilken dealbreaker!" Seriöst?

Jag hade gjort slut med Sune och haft kul med Tobbe och sett vad som händer.
Haha, jag med!
Ganska många män (och en hel del kvinnor) blir tunnhåriga med åldern, ska man börja jaga lammkött då eller? Samma med elektronikkunskaperna, de skaffar jag mig själv eller så har man väl någon kompis att fråga när det behövs. Knappast någon man väljer man utifrån ;D
 
Haha, jag med!
Ganska många män (och en hel del kvinnor) blir tunnhåriga med åldern, ska man börja jaga lammkött då eller? Samma med elektronikkunskaperna, de skaffar jag mig själv eller så har man väl någon kompis att fråga när det behövs. Knappast någon man väljer man utifrån ;D
Det är tur att Tobbe inte skaffat peruk och gått en kurs i hur man byter bromsskivor på en bil för då hade det varit ännu svårare för Lovisa.
 
Det är tur att Tobbe inte skaffat peruk och gått en kurs i hur man byter bromsskivor på en bil för då hade det varit ännu svårare för Lovisa.
Nääh. Då tar man och räknar inkomst minus penisstorlek gånger jobbtider i snitt per vecka. Addera åldersskilnad och antal hår på rumpan och du har svaret! (Minns dock inte om det var den med mest eller minst poäng som var bäst?)
 
Oj, tänkte inte att på att det behövdes mer info.

Jag vet att Lovisa och Sune har varit på familjerådgivning och det var där det framkom att de levde två singelliv fast de bor ihop och om jag inte missminner mig så slutade de gå där när Lovisa råka nämna att de inte haft sex på länge och den här rådgivaren blev helt tokigt, för sex är något man måste ha speciellt när man är så ung.

Lovisa själv vill flytta till hus, skaffa häst och leva tillsammans med någon, då hon inte klarar sig själv psykiskt sett. Sune vill egentligen också flytta till hus, men det händer ingenting och Lovisa har tröttnat att vänta sen de blev ihop för 8 år sedan. Ett år efter att de blivit tillsammans flyttade de ihop od då skulle de bara bo i sin lägenhet tills ett hus var färdig renoverat, men huset blir aldrig klart för det velas hit och dit om det ska renoveras eller rivas och bygga nytt.
Sen kommer tusen andra saker ivägen som tydligen är mer viktigt än att renovera ett hus, saker som Lovisa själv inte tycker är mer viktigt än att renovera eller riva det fallfärdiga huset för att bygga nytt.

Tydligen är Sune och hans far experter på att starta massa projekt som aldrig blir slutförda och jag tror det är på grund av detta Lovisa börjat tröttna på att vänta, men jag vet inte.

Om jag förstått det rätt så är hon nyfiken på Tobbe, men vill inte göra något dumt då hon är osäker på sina känslor och om han skulle va bra för henne.

Är det något annat jag missat? Vill försöka hjälpa.

Om Lovisa inte har råd att köpa häst i nuläget så lär väl inte Lovisa ha råd att betala halva kostnaden för ett hus plus häst (plus sällskapshäst och kostnad för eget stall om de ska ha det). Och om Lovisa har råd att köpa häst i nuläget är det väl bara att göra det? Eller hänger hon fast vid stackars Sune för att han ska betala för hennes livsstil? Är Sune ens intresserad av att ha hus/gård med allt jobb och alla kostnader det innebär? Vill han bo på landet?
 
Men tunnhårig är väl inget hinder?
Vin-Diesel-vin-diesel-16143580-1024-768.jpg
 
Om Lovisa inte har råd att köpa häst i nuläget så lär väl inte Lovisa ha råd att betala halva kostnaden för ett hus plus häst (plus sällskapshäst och kostnad för eget stall om de ska ha det). Och om Lovisa har råd att köpa häst i nuläget är det väl bara att göra det? Eller hänger hon fast vid stackars Sune för att han ska betala för hennes livsstil? Är Sune ens intresserad av att ha hus/gård med allt jobb och alla kostnader det innebär? Vill han bo på landet?

Jag har inte skrivit någonstans att Lovisa inte har råd eller inte har pengar, så jag vet inte alls vart du fick det ifrån. Hon har fast jobb och i nuläget delar hon och Sune på deras gemensamma kostnader. Hon är på G att köpa häst, men har avvaktat lite då hon ville få ordning på förhållandet först.

Sune har växt upp på gård och hjälper dagligen till hos sina föräldrar på gården, en gissning är att inga andra hus gäller förutom familjehemmet och att han kanske väntar på att föräldrarna ska flytta. Tydligen så har hus de tittat på legat på fel plats eller för långt bort osv
 
Hon är nyfiken på Tobbe, men är osäker på om han är bra för henne.

Frågan är om HON är bra för honom?
 
Jag har inte skrivit någonstans att Lovisa inte har råd eller inte har pengar, så jag vet inte alls vart du fick det ifrån. Hon har fast jobb och i nuläget delar hon och Sune på deras gemensamma kostnader. Hon är på G att köpa häst, men har avvaktat lite då hon ville få ordning på förhållandet först.

Sune har växt upp på gård och hjälper dagligen till hos sina föräldrar på gården, en gissning är att inga andra hus gäller förutom familjehemmet och att han kanske väntar på att föräldrarna ska flytta. Tydligen så har hus de tittat på legat på fel plats eller för långt bort osv

Nej, du har inte skrivit det. Därför inledde jag mitt svar med det lilla ordet "OM".
 
Så jo - det kan visst hänga på håret.
Men bara för en själv.
Inte om man frågar hela världen på ett forum.
Här så tas det upp som en av de egenskaper som vi alla skall ta ställning till.
Och det är ju inte så att vi har samma åsikt om den egenskapen.
Den väger inte på samma sätt i vågskålen för oss alla.
Det bara hur den väger i Lovisas vågskål som spelar någon roll.

Och så är det med många egenskaper.
Därför så är det så absolut omöjligt att ge något råd i den här frågan.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 290
Senast: jemeni
·
Äldre Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också? Hur önskar du att livet är om 10 år...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 185
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 787
Kropp & Själ Det här blir det mest privata jag skrivit. Och jag har ALDRIG tagit upp det med någon, men jag har utvecklats någon sorts sexuell ångest...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 806
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp