Bukefalos 28 år!

Ett dilemma..

Kanske med tanke på att Lovisa (som sagt) med den info vi har här framstår som lite omogen och ganska ytlig.

Fast man kan inte döma någon baserat på lite text heller, jag vill inte skriva ut allt för det känns som om jag hänger ut Lovisa då och det vill jag inte. Vad är det ni behöver veta för att kunna ge bra svar?
 
Jag tycker att du fått bra svar. Om man måste hålla på och väga för- och nackdelar mellan två män (och dessa för- och nackdelar hadar om utseende och ekonomi...) så kanske man inte är tillräckligt intresserad av någondera. Då är det kanske bäst för alla att hon blir singel.
 
Fast man kan inte döma någon baserat på lite text heller, jag vill inte skriva ut allt för det känns som om jag hänger ut Lovisa då och det vill jag inte. Vad är det ni behöver veta för att kunna ge bra svar?
Behöver veta vad Lovisa tycker är viktigt i en relation, vad som går att acceptera i en relation utan för mycket uppoffring av vad som är viktigt, hur Lovisa tänker kring sig själv, hur Lovisa resonerar kring för- respektive nackdelar med de båda männen, hur Lovisa tänker kring att vara singel, vilket ansvar Lovisa tar i sin relation, hur Lovisas historia kring relationer ser ut, om det är ett mönster.

Vi kan börja med det.
 
Fast man kan inte döma någon baserat på lite text heller, jag vill inte skriva ut allt för det känns som om jag hänger ut Lovisa då och det vill jag inte. Vad är det ni behöver veta för att kunna ge bra svar?
Det man behöver veta för att kunna ge ett svar är vad Lovisa själv känner. Vad hon vill med sitt liv och vilka känslor hon har för vem. Och när Lovisa väl talat om vad hon själv känner och hur hon vill leva sitt liv så vet hon själv hur hon ska göra...
 
Saken är eg. rätt enkel.

1. Vill Lovisa vara ihop med sin sambo?

Om ja. Skit i den andra snubben.

2. Om Lovisa vill göra slut. Gör det!
(SEN kan man gå vidare vart man vill)

Hur kan man ens krångla till en sån här sak?
 
Vilken lösning hade ni valt och varför?

Lovisa vet inte vem hon ska välja.

Sune:
Hennes sambo sen 7 år tillbaka, de lever som två singelliv fast de bor ihop och har inte haft sex på 4 år pga "trött/hungrig/orkar/vill inte"

Är det båda som inte vill ligga, eller är det Sune som kommer med undanflykter?
 
Vad är det ni behöver veta för att kunna ge bra svar?
Allra minst om Lovisa älskar någon av dem. Det verkar hon inte göra. Och då kan hon ju inte vara ihop med dem, hur rädd hon än är för att vara ensam.

Att vi inte ska "döma" utifrån text blir ju ett rätt meningslöst påpekande när det är du som skriver den text vi har att gå på, och du ber om synpunkter.
 
Det går inte att ge bra svar eftersom Lovisa, Sune och den tunnhårige bara är pappersfigurer. Verkliga människor är så mycket mer komplexa! Utifrån din information kan jag bara säga det jag sa innan. Om man frågar sig varför man bor ihop med någon är det kanske dags att packa sina väskor? Att flytta hem till någon annan bara sådär är inte vettigt. Alltså bör Lovisa vara singel tills hon vet vem hon är kär i. Kanske inte i någon av dem?

Enligt mig är man ihop för att man vill det; för att det känns bra. Inte för att någon är snygg eller tjänar mycket pengar. Varför dissa en tunnhårig kille förresten; många (de flesta) killar blir ändå tunnhåriga med tiden? Kan du inte föreställa dig att vara ihop med din man/kvinna när hen drabbas av naturliga åldersförändringar?
 
Lovisa själv vill flytta till hus, skaffa häst och leva tillsammans med någon, då hon inte klarar sig själv psykiskt sett. Sune vill egentligen också flytta till hus, men det händer ingenting och Lovisa har tröttnat att vänta sen de blev ihop för 8 år sedan. Ett år efter att de blivit tillsammans flyttade de ihop od då skulle de bara bo i sin lägenhet tills ett hus var färdig renoverat, men huset blir aldrig klart för det velas hit och dit om det ska renoveras eller rivas och bygga nytt.
Sen kommer tusen andra saker ivägen som tydligen är mer viktigt än att renovera ett hus, saker som Lovisa själv inte tycker är mer viktigt än att renovera eller riva det fallfärdiga huset för att bygga nytt.

Hon kanske får flytta hem till mamma? Så kan hon skaffa häst och ha den inackorderad och söka KBT terapi eller ngt (eller bara testa att bo själv och inse att det fungerar och därmed bli mer psykiskt stabil när hon känner sig självständig, dvs hon behöver inte vänta på att "det händer" saker utan kan själv agera.).

Det är inte helt ok att utnyttja människor för att bo hos dem bara för att man inte klarar att bo ensam. (Dvs om det är enda orsaken till att man bor kvar.)

Ibland låter det som att huset redan finns och ibland som att de letar efter ett, och det är kanske begripligt att Sune inte vill köpa ett hus om han älskar sina föräldrars hus och inom några år ska flytta dit, och ofta är där som det är. Då får han först sköta två hus och betala lån på ett som han ändå snart måste försöka sälja. (O Lovisa verkar inte så effektiv i att vara en som renoverar och fixar och så, så det blir ju Sunes ansvar.).
 
@Mazzz Det jag tycker saknas är ju alla känslorna. Vad känner hon egentligen? Jag stannar ju inte med min sambo för att han har fint hår, bra framtid och är duktig på att organisera sitt liv utan för att vi har så roligt tillsammans, han får mig att skratta, vi kan prata i timmar, sexet är fantastiskt och för att han är så empatisk. Bland annat då. Du däremot beskriver saker som egentligen är irrelevanta tycker jag, som om det inte är personer det handlar om utan en produkt hon ska köpa.
 
Håller med många andra, låter inte som att Lovisa är riktigt säker på att hon vill vara med någon av dem..
 
Hade jag funderat sådär mycket över om jag skulle stanna med min sambo hade det nog varit läge att göra slut, tänker jag.

Jag är med honom för att det känns helt självklart, helt enkelt. Helt utan tveksamhet eller osäkerhet på om det är rätt. Hade jag varit Lovisa hade jag nog tänkt att jag inte älskar min sambo och gjort slut... Inte valt mellan två alternativ, och ffa inte utifrån eventuell hårmängd.
 
Om hon är din kompis skulle jag rekommendera att hon lyssnar på sina känslor och inte väljer utifrån tunnhårighet etc. Man kan inte gå på såna ytliga eller materiella saker utan lyssna på sina känslor. Om hon är så osäker är det ofta bättre att vara singel och fundera.
 
Fast man kan inte döma någon baserat på lite text heller, jag vill inte skriva ut allt för det känns som om jag hänger ut Lovisa då och det vill jag inte. Vad är det ni behöver veta för att kunna ge bra svar?

Seriöst - jag var HELT övertygad om att detta var ett påhittat exempel för att se hur bukes råd skulle utfalla. Och så skriver du nu att det är en riktig person som har de här funderingarna :eek: :crazy:

För mig var det så fullständigt otänkbart att man skulle fatta beslut utifrån materiella saker, ev tunnhårighet etc etc.

Var finns känslorna?
Finns inga känslor ska man väl inte vara i någon relation alls?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 289
Senast: jemeni
·
Äldre Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också? Hur önskar du att livet är om 10 år...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 184
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 784
Kropp & Själ Det här blir det mest privata jag skrivit. Och jag har ALDRIG tagit upp det med någon, men jag har utvecklats någon sorts sexuell ångest...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 806
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp