Ett dilemma..

Lovisa kan inte köpa ringar själv, hur skulle det se ut? Hon köper ringar men han vill inte. Inte schysst att trycka på någon ett par ringar när denne inte vill eller??

Hon sparar redan själv, vet inte hur hon sparar dock och hon har frågat honom om de inte kan spara till gemensamt boende, men Sune verkar mer intresserad att spara till sig själv.

Allt ansvar ligger inte på Sune, Lovisa vill mycket men hon kan inte göra något utan att Sune är med på det för annars blir det världens kalabalik, som när hon köpte en ny byrå till sovrummet. Det var helt onödigt enligt Sune, så hon vågar knappt ta egna beslut längre.

Hon funderar mycket om och runt omkring, om den kanske kunde va en lösning att testa att vara särbos ett tag eller vad som skulle hända då. Vad tror ni om särbo kan det rädda ett förhållande eller göra så man kommer underfund vad man vill?
 
Jag tycker att Lovisa ska ta kontroll över sitt eget liv. Ett första steg kanske kunde vara att skaffa ett eget Buke-konto och diskutera sina problem själv i stället för genom en mellanhand? Då får hon ju också koll på vad som skrivs om henne. Om hon finns...
 
Jag tycker att Lovisa ska ta kontroll över sitt eget liv. Ett första steg kanske kunde vara att skaffa ett eget Buke-konto och diskutera sina problem själv i stället för genom en mellanhand? Då får hon ju också koll på vad som skrivs om henne. Om hon finns...
Hon finns och har buke konto, men vill inte skriva själv, då det finns personer som känner henne IRL, som inte behöver veta att hon har dessa problem, det var så hon beskrev det till mig.
 
På något sätt har du lyckats förmedla en bild av Lovisa som extremt osympatisk och ytligt observerande, helt utan intresse för relationer i sig - med enbart egen njutning, trygghet och ekonomisk vinning som mål - oavsett hur det funkar för partnern. Min spekulation är att det hade haglat "vilket svin!", "dumpa!", "idiot!" och andra vanliga bukeråd om beskrivningen hade handlat om en man (som jag formulerade det hela i ett inlägg). För dem som tar det hela på allvar vill säga.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
På något sätt har du lyckats förmedla en bild av Lovisa som extremt osympatisk och ytligt observerande, helt utan intresse för relationer i sig - med enbart egen njutning, trygghet och ekonomisk vinning som mål - oavsett hur det funkar för partnern. Min spekulation är att det hade haglat "vilket svin!", "dumpa!", "idiot!" och andra vanliga bukeråd om beskrivningen hade handlat om en man (som jag formulerade det hela i ett inlägg). För dem som tar det hela på allvar vill säga.
Tack sjoberga. Du satte ord på mina tankar.

Jag är generellt väldigt intresserad av relationer. Men den här tråden fick mig bara att känna att jösses vilken förfärlig människa den där Lovisa är.

Nästa konstighet blir när TS berättar att Lovisa köpt en byrå och det blivit ett förfärligt liv hemma eftersom HAN tyckte att hon använde sina pengar på ett ONÖDIGT sätt?? Största klagomålet har ju varit att han är tristoch att de inte har sex. Men det där!!
Herregud. Finns de där människorna? Vad har de för relation egentligen.
 
Nej Lovisa är ingen förfärlig människa, jag visste bara inte att man måste skriva ut precis allt för att det inte ska ske stora missförstånd, som det har gjort nu.

Jag skulle säga att hon är den mest sympatiska människan jag mött, hon har varit mobbad sen förskolan upp till gymnasiet och kanske är därför mer sympatisk med andra som blivit mobbade, hon tycker inte att andra ska få utstå det hon varit med om. Hon har väldigt svårt att lita på människor på grund av mobbningen. Hon delar gärna med sig av t ex tuggigummi, godis, mackor m.m.
Hon är väldigt social och trevlig på jobbet, men har ändå sociala svårigheter, vilket ibland inte märks men hon är väldigt hård mot sig själv och tycker hon är kass för att hon inte är perfekt (vilket hon gärna vill vara). Hon har inte så många vänner som hon umgås med alltså träffar IRL osv. Så vet inte om det är det som spökar att hon är rädd att bli ensam kanske?

Hon har varit ensam i sin uppväxt och fått vara den som är utstött och inte får vara med, hon kan vara rädd att hamna där igen. Det är vad jag tror.
 
Nej Lovisa är ingen förfärlig människa, jag visste bara inte att man måste skriva ut precis allt för att det inte ska ske stora missförstånd, som det har gjort nu.
....
Hon har varit ensam i sin uppväxt och fått vara den som är utstött och inte får vara med, hon kan vara rädd att hamna där igen. Det är vad jag tror.

Nej, man måste inte skriva allt. Men de delar du valt att lämna ut har gett bilden av en rätt hemsk person. Du har inte gett någon bild av en varm och fin person. Snarare precis tvärtom.

Men det senaste (som jag refererar till) är fullständigt annorlunda. Det ger mer bilden av att hon lever med en tyrann. Det anser jag är tillräckligt goda skäl för att lämna "Sune".
 
Nej, man måste inte skriva allt. Men de delar du valt att lämna ut har gett bilden av en rätt hemsk person. Du har inte gett någon bild av en varm och fin person. Snarare precis tvärtom.

Men det senaste (som jag refererar till) är fullständigt annorlunda. Det ger mer bilden av att hon lever med en tyrann. Det anser jag är tillräckligt goda skäl för att lämna "Sune".
Fyllde ju precis i med mer info om henne, ändrar det inte bilden av henne eller vadå?? :confused:
 
Lovisa kan inte köpa ringar själv, hur skulle det se ut? Hon köper ringar men han vill inte. Inte schysst att trycka på någon ett par ringar när denne inte vill eller??
Han vill inte fortsätta med att föra förhållandet vidare. Har de inte pratat om framtiden?! Om de är så olika, och vill så olika med sina liv, så kanske det är dags att bara ge upp förhållandet.

Hon sparar redan själv, vet inte hur hon sparar dock och hon har frågat honom om de inte kan spara till gemensamt boende, men Sune verkar mer intresserad att spara till sig själv.
Om hon akt ut frågar honom och ber att få ett ja eller nej svar så borde hon få ut något (jag gissar nej) som hon kan basera sitt beslut om stanna/lämna på.

Allt ansvar ligger inte på Sune, Lovisa vill mycket men hon kan inte göra något utan att Sune är med på det för annars blir det världens kalabalik, som när hon köpte en ny byrå till sovrummet. Det var helt onödigt enligt Sune, så hon vågar knappt ta egna beslut längre.
Jag skulle inte handla en byrå till mitt och sambons gemensamma hus om vår relation hade sett ut som Lovisa och Sunes. Nu tycker jag att jag och min sambo har en bra relation, och om vi mot förmodan skulle hitta något till lägenheten som vi gillar skickar vi mms och ringer upp för att stämma av.

Hon funderar mycket om och runt omkring, om den kanske kunde va en lösning att testa att vara särbos ett tag eller vad som skulle hända då. Vad tror ni om särbo kan det rädda ett förhållande eller göra så man kommer underfund vad man vill?

Svar i citatet.
Lovisa verkar vara en bortskämd typ som är van att få som hon vill och tror att världen kan läsa hennes tankar.
Jag tror att särbo hade varit ypperligt för att både Sune och Lovisa ska få tänka över sina liv.
 
Fyllde ju precis i med mer info om henne, ändrar det inte bilden av henne eller vadå?? :confused:

Njae? Du har kompletterat bilden. Men grundintrycket består. Ursprungliga frågeställningen är för mig basen i vad jag tycker om henne. Att ens komma på tanken att fundera på att stanna med en man som beter sig som han tycks göra, av de skäl du redovisade - det är förfärligt.
Att hon mobbats gör varken till eller från. Hon funderar fortfarande på vilken man hon ska välja utifrån rent materiella och praktiska skäl.
 
Svar i citatet.
Lovisa verkar vara en bortskämd typ som är van att få som hon vill och tror att världen kan läsa hennes tankar.
Jag tror att särbo hade varit ypperligt för att både Sune och Lovisa ska få tänka över sina liv.
Nej det är hon definitivt inte, vill hon ha något så får hon köpa det själv, men just ringarna vill hon att båda ska vilja även om hon har pengarna att köpa dom själv. Tänk dig själv, du köper ringar och så vill inte din partner förlova sig och där står du med ringar. Inte direkt så kul kanske? :/
 
Njae? Du har kompletterat bilden. Men grundintrycket består. Ursprungliga frågeställningen är för mig basen i vad jag tycker om henne. Att ens komma på tanken att fundera på att stanna med en man som beter sig som han tycks göra, av de skäl du redovisade - det är förfärligt.
Att hon mobbats gör varken till eller från. Hon funderar fortfarande på vilken man hon ska välja utifrån rent materiella och praktiska skäl.
Varför gör det varken till eller från?
Vad är det för fel på materiella och praktiska skäl om känslorna är densamma för bägge männen då?
 
Varför gör det varken till eller från?
Vad är det för fel på materiella och praktiska skäl om känslorna är densamma för bägge männen då?
Fast det har nog inte jag uppfattat?
Jag läste det som att hon bara hade känslor för den andre men stannade hos sin partner för att han var praktisk och gav materiella fördelar. Kanske läser jag väldigt illa.
 
Senast ändrad:
Varför gör det varken till eller från?
Vad är det för fel på materiella och praktiska skäl om känslorna är densamma för bägge männen då?
Problemet är nog att jag i denna tråden, som du beskriver det, inte får uppfattningen att Lovisa har några starkare känslor för någon av männen utan snarare, som du beskriver, är rädd för att vara ensam. Att relationen med Sune inte är någon bra relation men det är åtminstone något. Därför vill hon veta vad som kommer hända med Tobbe innan hon lämnar. Men det finns inga såna garantier. Så rådet blir väl att först koncentrera sig på sin nuvarande relation. Just nu verkar den inte göra någon av parterna lyckliga. Går det att lösa? Vill parterna lösa det? Om inte så gör slut oavsett hur det går med Tobbe.
 
Hon finns och har buke konto, men vill inte skriva själv, då det finns personer som känner henne IRL, som inte behöver veta att hon har dessa problem, det var så hon beskrev det till mig.

Om nu Lovisa har ett Buke-konto lär hon vara väl bekant med hur det går till att skaffa ett annonymt nick. Finns hon på riktigt bör hon göra så och skapa en egen tråd, där hon kan styra själv hur hon ska uppfattas.

Den här tråden kommer inte hjälpa henne ett dugg. Om nu Lovisa, Sune och Tobbe verkligen finns. Jag tvivlar. Men kommer fortsätta läsa tråden. Det är lite underhållande.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Det känns som om Lovisa inte är kär i varken Sune eller Tobbe.
Tobbe tror jag hon bara tycker är intressant för att han finner henne intressant...Att lämna Sune för Tobbe tror jag inte på, däremot kan jag tänka mig att Tobbe skulle vara Lovisas redskap för att våga bryta från sitt nuvarande förhållande. Jag råder henne då att inte göra så. Utan våga lämna Sune utan språngbräda.
Om hon vill göra ett sista försök med Sune, så måste ju hon gå till Sune och prata om hur allvarligt läget är, inte be någon annan ta upp det på buke. Om Lovisas och Sunes önskningar inte går hand i hand och inte går att kompromissa om så bör nog Lovisa då gå vidare, även utan språngbrädan Tobbe.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 947
Senast: jemeni
·
Äldre Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också? Hur önskar du att livet är om 10 år...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 163
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 629
Kropp & Själ Det här blir det mest privata jag skrivit. Och jag har ALDRIG tagit upp det med någon, men jag har utvecklats någon sorts sexuell ångest...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 726
Senast: ekra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp