Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Funderar på att skaffa en ny man. Alltså en P fast som inte är P.
Jag och P är vänner. Det funkar bra mellan oss. Men någonting saknas hela tiden och jag har insett att detta något aldrig kommer tillbaka.
Efter mitt senaste återfall märker jag en skillnad på honom. Kanske gav han upp. Besvikelsen tog över.
Sakta sakta hittar vi tillbaka till varandra men vi kommer aldrig vara på samma nivå.
Han är så driven på sitt jobb. Det är viktigare än familjen. Han vill utvecklas. Gissar att lite av det också är en ålders (?) kris.
Jag vill bara må bra. Leva bra. Behöver liksom inte uppnå något specifikt. Bara leva nyktert och göra vettiga saker.
Men jag vet samtidigt inte om jag orkar med någon ny. Och vem skulle ens orka med mig.
Jag vet inte.
Vi är inte ett par längre. Men nånting är vi. Ingen av oss vet vad vi är och ingen av oss klarar av att helt släppa den andra.
Så om jag hittar någon ny så måste den personen tåla P också. För jag tror inte att han kommer att försvinna helt ur mitt liv och jag vet inte vad jag vill riktigt förutom ha ett bra och vettigt liv.

Funderar på att skaffa en ny man. Alltså en P fast som inte är P.
Jag och P är vänner. Det funkar bra mellan oss. Men någonting saknas hela tiden och jag har insett att detta något aldrig kommer tillbaka.
Efter mitt senaste återfall märker jag en skillnad på honom. Kanske gav han upp. Besvikelsen tog över.
Sakta sakta hittar vi tillbaka till varandra men vi kommer aldrig vara på samma nivå.
Han är så driven på sitt jobb. Det är viktigare än familjen. Han vill utvecklas. Gissar att lite av det också är en ålders (?) kris.
Jag vill bara må bra. Leva bra. Behöver liksom inte uppnå något specifikt. Bara leva nyktert och göra vettiga saker.
Men jag vet samtidigt inte om jag orkar med någon ny. Och vem skulle ens orka med mig.
Jag vet inte.
Vi är inte ett par längre. Men nånting är vi. Ingen av oss vet vad vi är och ingen av oss klarar av att helt släppa den andra.
Så om jag hittar någon ny så måste den personen tåla P också. För jag tror inte att han kommer att försvinna helt ur mitt liv och jag vet inte vad jag vill riktigt förutom ha ett bra och vettigt liv.
Hur skaffar man en ny man? Du får det att låta så enkelt.

Har du funderat på att vara helt utan man ett tag? Jag tror det är jättebra för alla att vara utan förhållande/relation ett tag. Då får man tid att lära känna sig själv utan att påverkas av någon annan.

Hur skaffar man en ny man? Du får det att låta så enkelt.

Har du funderat på att vara helt utan man ett tag? Jag tror det är jättebra för alla att vara utan förhållande/relation ett tag. Då får man tid att lära känna sig själv utan att påverkas av någon annan.
Det är väl inte så svårt. De finns ju överallt 😅
Men jo överväger att vara helt själv. Jag har inga problem med att vara själv heller.

Jag har ett jättestort behov just nu att ventilera mig för det är så mycket beslut och oklarheter.
Jag har redan pratat med två nära personer och det blev så olika svar från bägge att jag nu är ännu mer förvirrad än innan.
Jag vill nog inte vända mig till beroendepersonerna som hjälper mig för detta är mer en helhet av saker. Iaf just nu när det är så mycket i huvudet samtidigt.
Måste se över vad som är nästa steg nu.
Och för att veta det är det nog bra vända mig till någon annan som inte känner mig för tänker att då kanske det blir mer ett objektivt svar?
De jag pratat med lägger ju sina känslor och värderingar i det jag tagit upp.
Jag är inte säker på att det hjälpte mig och situationen öht. Eller så gjorde det det?

Det är:
Praktiska saker.
Framtiden.
Hur lägga upp jobb och fritid på ett lämpligt sätt.
Ekonomi.
Förhållanden.
Måendet.
Övrigt.

Det blir så mycket samtidigt så det går inte lösa allt på en gång utan fokus är på det primära, vilket är nykterhet, barnet och hästarna.
Sen är det som sagt en hel radda med saker, känslor och beslut som behöver jobbas med.
Pö om pö.

Innan du ens funderar över en ny man så är det väl bäst att du först landar i hur du vill ha din relation med P? Försätt dig inte i en massa krångel igen. Antingen fortsätter du och P eller också bryter ni. Och väljer ni att bryta så behöver du väl landa i det ett tag istället för att aktivt leta efter en ny man.

Innan du ens funderar över en ny man så är det väl bäst att du först landar i hur du vill ha din relation med P? Försätt dig inte i en massa krångel igen. Antingen fortsätter du och P eller också bryter ni. Och väljer ni att bryta så behöver du väl landa i det ett tag istället för att aktivt leta efter en ny man.
Menar du bryta helt? Som i form av noll konstant med varandra?

Då mister jag:
Hans fina häst.
Hunden.
Traktorn.
Honom.

Menar du bryta helt? Som i form av noll konstant med varandra?

Då mister jag:
Hans fina häst.
Hunden.
Traktorn.
Honom.
Vad ni ska ha för relation vet inte jag - det kan bara ni bestämma. Det jag menar är att ni behöver klara ut det innan du blandar in någon annan igen. Sedan tror jag i och för sig att det blir svårt att fortsätta att ha honom kvar om ni bestämmer er för att bryta kärleksrelationen. Speciellt om du sedan träffar någon annan. Och ja, om ni bryter helt så mister du det du radar upp ovan, men att få ordning och lugn i ditt liv skulle säkerligen betyda mer för dig och ditt mående på sikt.

Hon är med mig överallt.
I badrummet sitter hon i Björnen och håller ställningarna.
När jag äter, i stallet, på jobb också lite beroende på. Jobbar inte så mycket än.
På kontoret sitter eller ligger hon också med. Katten är i regel kontrollant och håller ställningarna 💪
Sen på möten är hon också givetvis med.

Idag har vi inte gjort något speciellt. Har fixat det sedvanliga i stallet, tömkört, hälsat på en kompis och storhandlat.
En ny affär för mig. Lite billigare priser på vissa varor och trevlig personal så ska fortsätta handla där.

Steg ett är väl: vill du ha honom? Utan häst, hund och traktor? Det andra är saker (ja, inte djuren då, men du fattar vad jag menar) men du ska ju vilja ha personen mer än hästen tänker jag.
Hade jag bott i lägenhet i stan hade vi inte varit mer än vänner. Det säger kanske en del.

Dels detta jag behöver bolla med någon om men även annat.
Just nu njuter jag av mörkret och tystnaden. Lite mysbelysning och ”levande” ljus fast fejk.
Ätit chips (lite för mycket) med dipp och dricker kolsyrat vatten.
Vi är alltså själva ikväll och det känns jättejätteskönt.

Edit: jag och Liten menar jag med att vi är själva ikväll

Hade jag bott i lägenhet i stan hade vi inte varit mer än vänner. Det säger kanske en del.

Dels detta jag behöver bolla med någon om men även annat.
Just nu njuter jag av mörkret och tystnaden. Lite mysbelysning och ”levande” ljus fast fejk.
Ätit chips (lite för mycket) med dipp och dricker kolsyrat vatten.
Vi är alltså själva ikväll och det känns jättejätteskönt.

Det är rätt skönt att vara själv. Du får kanske försöka vara det lite och se hur du känner. Ibland kan man behöva lite distans för att tänka och känna i lugn och ro.

Suck nu tror jag det råkade bli lite fel.
Bestämde en träff idag senare ikväll. Men på ett jäkligt dåligt ställe. Alltså inte dåligt som så utan dåligt för mig :banghead:
Det är ju som ett matställe dagtid och mer en bar/drickställe kvällstid. Dessutom har jag gjort bort mig där tidigare. Som jag inte ens minns nånting av så vet inte exakt bara fått höra efteråt.
Och vad ska jag göra med bebis ens???
Varför ska någon hålla på och förstöra för mig :mad:
Vill helst inte backa nu heller. Men kanske måste. Tänk om det blir fel allting.
Måste tänka men orkar inte tänka riktigt.
Får se. Det löser sig. Inte måla fan och hans moster på väggen.

Bestämde en träff idag senare ikväll. Men på ett jäkligt dåligt ställe. Alltså inte dåligt som så utan dåligt för mig :banghead:
Det är ju som ett matställe dagtid och mer en bar/drickställe kvällstid. Dessutom har jag gjort bort mig där tidigare. Som jag inte ens minns nånting av så vet inte exakt bara fått höra efteråt.
Vill helst inte backa nu heller. Men kanske måste. Tänk om det blir fel allting.
Avboka? Är inte hela världen att avboka eller omboka något?

Om det känns jobbigt att vara ärlig så funkar en vit lögn, måste tyvärr ställa in, liten har fått feber/ont i magen/ eller att du själv fått förhinder/huvudvärk/något annat passande.

Kom ihåg det du skrev alldeles nyligen
"...fokus är på det primära, vilket är nykterhet, barnet och hästarna."

Avboka. Säg att det körde ihop sig med barnvakt, eller nåt. Försök landa i din känsla igår istället.

Avboka? Är inte hela världen att avboka eller omboka något?
Som förälder till bebis (dvs allt under typ 4 år…) har man rättighet och tillgång till samtliga ursäkter och ingen får ifrågasätta!! Stanna hemma, för din och bebis skull!!!! Så småningom får du göra allt annat, men allt har sin tid och det där är inte nu! (Det är väldigt skönt och bekvämt att ha den ursäkten!!)

Varför gör du sådär mot dig själv? Vad är det för män som ens vill träffa någon med en liten liten bebis och en av-och-på-kanske-kanske-inte-sambo? Jag vågar gissa på det absoluta bottenskrapet. Du behöver inte dem.

Varför gör du sådär mot dig själv? Vad är det för män som ens vill träffa någon med en liten liten bebis och en av-och-på-kanske-kanske-inte-sambo? Jag vågar gissa på det absoluta bottenskrapet. Du behöver inte dem.
Bottenskrapet? Vad innebär det?
Ser ändå bra ut och har ett bra/viktigt jobb. Iofs är läkare knepiga en del men bottenskrap vet jag inte 🤔

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn