Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

- Du bjuder hem en främmande man där du och bebisen är ensamna
- du hade skrivit att du inte ville att han skulle komma men han kom dit ändå.
- du skrev själv att du knappt hann stänga dörren innan han var på dig.

Ser du inte att detta är en osund situation och att det hade kunnat gå ännu värre?
Jag vill absolut inte anklaga dig men få dig att förstå att du och bebisen kan hamna i farliga situationer.

Senast ändrad:
Jo jag vet men tänkte att det kanske skulle bli annorlunda. Ångrade däremot nästan direkt efter jag skickat adressen. Skrev att kom inte ikväll. Jag hinner inte. Vilket på sätt och vis stämde. Jag satt med mysbyxor och en tröja med fläckar på och allmänt ofixad. Då skriver han att han är här om 30 minuter.
Jag hann fixa till mig hyfsat men kände noll inspiration att träffa någon öht. Plus att jag skrev att kom inte idag. Men får skylla mig själv.
Vill bara glömma hela grejen. Imorgon blir en bättre dag 💪
Alltså nej, han borde ha lyssnat på det att du avbokade, han borde inte kastat sig över dig alls. Det jag upplever när du berättar om män du träffar är att de gång på gång går över dina gränser och att du inte har något försvar mot det. Du har inga egna skyddsmurar mot personer som inte respekterar dina gränser. Du ser inte varningssignalerna. Det är nog något du borde fundera över och kanske ta upp med en terapeut. Det kan bli så om ens gränser överträtts så ofta att det normaliserats, det är normalt för dig att män beter sig så här. Det du verkade vara upprörd över var att han hade sambo (vilket jag kan tycka är en väldigt liten del i det hela) när de stora övertrampen är att han envisades med att komma hem till dig fastän du inte ville det, han accepterade inte din avbokning, han kastade sig över dig på en gång (han nötte ned ditt motstånd). Hela tiden fick du anpassa dig efter hans vilja och önskemål = megastor varningsflagga. Det han signalerar med sitt beteende är ju att han inte lyssnar och inte heller respekterar dina önskemål och det är inte ok.

Du ska vara rädd om DIG Karamellen, DU är viktig och värdefull!

- Du bjuder hem en främmande man där du och bebisen är ensamna
- du hade skrivit att du inte ville att han skulle komma men han kom dit ändå.
- du skrev själv att du knappt hann stänga dörren innan han var på dig.

Ser du inte att detta är en osund situation och att det hade kunnat gå ännu värre?
Jag vill absolut inte anklaga dig men få dig att förstå att du och bebisen kan hamna i farliga situationer.
Det är väll ändå bara en av dessa som TS kunde påverka? Sen vet jag inte hur många som bjuder hem någon på första dejten men om man kollar i dejtingtråden är det ju ändå inte helt ovanligt att man ligger på första och det får man väll anta inte sker på allmänplats.

Att mannen går över gränser måste väll ändå vara hans ansvar och inte TS. Det kan knappast ha varit en särskilt trevlig upplevelse för TS att mannen utan samtycke kastar sig över henne, när hon inte ens ville att han skulle komma dit. Jag har svårt att se att det här skuldbeläggandet som finns i flera svar i tråden är särskilt behjälpligt i situationen. TS har ju redan skrivit att hon ska söka hjälp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn