Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde ha mer än 24 timmar.
Helt omöjligt hinna med allt man vill och borde göra under denna tiden.
Jobb, sova, umgås, hästar, ärenden osv
Visst går det att optimera tiden. Aldrig gå tomhänt nånstans. Tex upp för trappan ta med det som ska upp. Lägg detta på det fjärde trappsteget. Då är det redo sen än att tas upp.
Tvätta minst en maskin dagligen. Och ladda diskmaskinen även med sånt som skulle kunna diskas för hand. Men för att spara tiden.
Påminnelser i telefonen. Skriva upp i papperskalendern också.
Laga mat när det går. Gärna för mycket så det även blir någon matlåda över.

Sen att jag hade tänkt på ett sätt men så händer saker både för mig och den andra
Jag tror att jag tagit upp detta i en av dina tidigare trådar men det här är ett rött skynke för mig.
Jag har levt med nån som resonerade sådär - "nåt hände, saker skedde" och nä, de flesta av oss har möjlighet att välja själva.
Saker händer liksom inte bara i ens liv utan det mesta man gör är följden av de val man gör. Väljer man att inte välja eller agera så sure, då "händer saker" men det är ju också ett val.

Vill man träffa någon så gör man det, vill man träffa någon utifrån premisser man satt upp, då gör man det och inte på något annat sätt.
Vill man inte träffa någon på det sätt den vill så gör man inte det.
Vill man dricka alkohol och är beredd på eventuella konsekvenser så gör man det, är man inte beredd på konsekvenserna så låter man bli.
Vill man vara nykter så är man det. Osv osv.

Sen är ju inte jag totalt dum i huvudet och förstår givetvis att vissa situationer är supersvåra att navigera men om man börjar med att sluta förhandla med sig själv är det i längden enklare att sluta förhandla med andra också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Värdet av en mobiltelefon?
  • I'll come running with a heart on fire
  • The story so far ...
  • R
    Att förlora ett barn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn