Bukefalos 28 år!

Ett mycket känsligt och svårt beslut

G

gps

Nytt nick pga att jag ännu inte känner att jag kan komma ut. Har varit tillsammans med min pojkvän i snart 5 år och det har aldrig varit några problem förren fram till nu. För ca ett år sedan var vi på en fest och där träffade jag en intressant tjej. Det visade sig att vi hade en massa gemensamma intressen. Med tiden blev vi kära i varandra och utvecklade en relation. Min pojkvän kom på oss tillslut och jag berättade för honom att jag och Lisa (vi kan kalla henne så) hade en relation tillsammans. Såklart blev han ledsen och bestört men jag förklarade för honom att jag verkligen ville ha både han och Lisa. Han gick med på detta tillslut. Det enda krav han hade var att jag skulle informera honom när jag skulle träffa Lisa så att han visste var jag var någonstans. Det gick jag med på. Allt har fungerat och ingen har klagat, vi har varit lyckliga och är det fortfarande. Problemet är att Lisa inte vet om att jag har pojkvän. Jag har inte berättat det för henne. Nu vill Lisa att vi ska flytta ihop vilket nu är mitt stora problem. Jag vill ju verkligen inte flytta ifrån min pojkvän med samtidigt vill jag ju inte förlora min flickvän. Jag får så mycket energi och jag mår så otroligt bra av att ha dessa människor i min närhet. Jag vill ju inte såra Lisa heller genom att säga "nej, jag vill inte flytta ihop med dig". Det vore ju samma sak som att inte vilja veta av henne, hur skulle hon reagera på detta. Skulle hon känna sig utnyttjad tro? Naturligtvis skulle jag ju kunna skjuta upp det hela genom att säga "kan vi inte vänta ett tag med detta". Men det håller ju inte för alltid. Nån gång måste man ju ge ett svar. Så hur hanterar jag detta?
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Hon måste väl ha fattat redan på festen eftersom du var där tillsammans med din pojkvän?
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Hur har du lyckats hålla det hemligt?! Har hon aldrig träffat dina vänner? Aldrig varit hemma hos dig? Tittat på foton,? Pratat om resor/aktiviteter?

Det verkar ju konstigt att du kunnat dölja det?
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Hon måste väl ha fattat redan på festen eftersom du var där tillsammans med din pojkvän?
Hon visste inte om att jag hade min pojkvän där. Vi presenterade aldrig oss som ett par. Det var mycket folk (ett stort företag hade fixat festen) och man drunknade i folkmassan
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Det enda vettiga är såklart att berätta för henne. Eller dumpa. Men det vet du nog.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Hur har du lyckats hålla det hemligt?! Har hon aldrig träffat dina vänner? Aldrig varit hemma hos dig? Tittat på foton,? Pratat om resor/aktiviteter?

Det verkar ju konstigt att du kunnat dölja det?
Nej. Vi har alltid träffats på offenliga platser för det mesta och vi har inte pratat om våra vänner, släkt osv. Som sagt känsligt ämne
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Då får du berätta och se om hon dumpar dig eller inte. Alt. att du dumpar din pojkvän och hoppas på att dubbelspelet inte kommer fram.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Jag förstår det. Men du ser ju själv att det här inte är hållbart. Vad tror du att du kommer få för råd liksom?
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Då får du berätta och se om hon dumpar dig eller inte. Alt. att du dumpar din pojkvän och hoppas på att dubbelspelet inte kommer fram.
Problemet ligger inte hos min pojkvän eftersom han är med på att jag även har Lisa. Jag uppfattar Lisa som lite skör och jag tror hon skulle ta det väldigt hårt om jag berättade det. Så här långt är ju alla lyckliga men med det faktum att det är jag som måste göra något. Men vad så att inte allt blir förstört :(
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Jag förstår det. Men du ser ju själv att det här inte är hållbart. Vad tror du att du kommer få för råd liksom?

Vet inte. Här brukar det ju vara gott om bra råd och jag hoppas att nån kan komma med en bra ide som jag inte tänkt på. Kanske finns det nån som varit i liknande sits
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

De enda alternativ jag kan se är
-dumpa snubben
-dumpa Lisa
-berätta för Lisa
-fortsätta låtsas som om det regnar

De två sista är högrisk. Nu får du fundera på vilket alternativ som lockar mest. Jag rekommenderar alternativ 3, även om det är högrisk.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Fast antingen vill du ha hjälp med att hitta nya lögner - som att mannen som finns i lägenheten du och Lisa ska bo med är en inneboende flykting från Ryssland. Eller att du absolut inte kan flytta ihop för att du bor med din släkting som egentligen är seriemördare. Vad du än hittar på, faller det som ett korthus inom kort. I ett något värre läge av lögner än vad du redan byggt upp.

Eller så får du hjälp med ett sätt att berätta sanningen. Förmodligen kommer båda dina partners att bli förbannade och besvikna, pojkvännen kanske inte för situationen i sig, men för att du är oärlig och inte står upp för vad ni har.

Sedan får framtiden utvisa huruvida någon av dem vill ha mer med dig att göra eller inte.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Jag kanske är gammaldags men tycker att båda parter förtjänar sanningen även om de blir dumpade. Det handlar om respekt mot någon man sagt sig tycka om/älska/vilja dela sitt liv med.

Så man kan ju alltid börja i någon ända att berätta hur det ligger till och sen kanske dumpandet faller sig helt naturligt.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Vet inte. Här brukar det ju vara gott om bra råd och jag hoppas att nån kan komma med en bra ide som jag inte tänkt på. Kanske finns det nån som varit i liknande sits

En möjlig lösning om alla kan tänka sig det är att alla tre flyttar ihop i en större lägenhet så att Lisa och din pojkvän har egna sovrum. Det borde väl gå att göra någon form av schema för när du spenderar tid med vem. Detta förutsätter ju naturligtvis att du berättar för Lisa och sedan låter Lisa och din pojkvän bekanta sig med varandra så att de ser om de kan lita på varandra tillräckligt mycket för att kunna tänka sig att dela på dig.

Till att börja med kan ni ju säga att Lisa är inneboende med tanke på att du sa att det är ett känsligt ämne för släkt och vänner.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Jag kan inte se någon annan rimlig utväg än att du berättar och sedan ligger bollen hos Lisa. Att du även har en pojkvän kanske inte är det värsta utan det faktum att du inte har berättat något på ett år är nog ett större svek.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Du har alltså ljugit för Lisa i ett år?????:o

Att diskutera att flytta ihop med någon som man bara träffat på offentliga platser verkar märkligt.
Har inte lisa undrat?
Tänk om den andre har tavlor på gråtande barn och alla "sagan om isfolket", 300 marsvin, bacillskräck eller något annat konstigt?
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Att diskutera att flytta ihop med någon som man bara träffat på offentliga platser verkar märkligt.
Har inte lisa undrat?
Tänk om den andre har tavlor på gråtande barn och alla "sagan om isfolket", 300 marsvin, bacillskräck eller något annat konstigt?

Fast frågan kanske är bara svagt lyft i förhoppning om att få en vink. Men jag håller med, det låter inte speciellt verklighetsförankrat.

Även tavlor på gråtande barn går att elda upp eller lämna till Myrorna....
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Jag häpnar. Tänk om människor kunde vara ärliga mot varann, istället för att bedra.
Du berättade ju inte ens för din pojkvän, utan han fick "komma på er till slut".

Hoppas du förlorar båda, de är säkerligen värda nåt bättre.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 968
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 848
Senast: Whoever
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 698
Senast: Shaggy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp