Bukefalos 28 år!

Ett mycket känsligt och svårt beslut

Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Att leva dubbelliv är väl bland det värsta man kan göra i en relation, så du bör nog göra något åt saken.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Att diskutera att flytta ihop med någon som man bara träffat på offentliga platser verkar märkligt.
Har inte lisa undrat?
Tänk om den andre har tavlor på gråtande barn och alla "sagan om isfolket", 300 marsvin, bacillskräck eller något annat konstigt?

Jag håller med. Hade jag i ett år endast fått träffa en partner på allmänna ställen hade jag antagit att han va jävligt skum på nåt sätt. Typ 300 marsvin eller att han endast sov på diskbänken och åt mat under vardagsrumsbordet.

Eller nej jag hade gett upp långt innan dess men om...
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Jag håller med. Hade jag i ett år endast fått träffa en partner på allmänna ställen hade jag antagit att han va jävligt skum på nåt sätt. Typ 300 marsvin eller att han endast sov på diskbänken och åt mat under vardagsrumsbordet.

Eller nej jag hade gett upp långt innan dess men om...

Eller helt enkelt att vederbörande redan har en fast relation, som man bor ihop med. Verkar mycket mer sannolikt än 300 marsvin, diskbänksovande och att äta mat under soffbordet.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

antagligen mycket vanligare och mer sannolikt men jag tror många människor är fasligt naiva när det gäller sådana tankar. Massor av människor är otrogna men få tänker nog "min partner lär säkert va otrogen" det kommer inte för en riktigt.

Jag tycker iaf som E att man borde anat oråd
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

En möjlig lösning om alla kan tänka sig det är att alla tre flyttar ihop i en större lägenhet så att Lisa och din pojkvän har egna sovrum. Det borde väl gå att göra någon form av schema för när du spenderar tid med vem. Detta förutsätter ju naturligtvis att du berättar för Lisa och sedan låter Lisa och din pojkvän bekanta sig med varandra så att de ser om de kan lita på varandra tillräckligt mycket för att kunna tänka sig att dela på dig.

Till att börja med kan ni ju säga att Lisa är inneboende med tanke på att du sa att det är ett känsligt ämne för släkt och vänner.
Det är ju en möjlig lösning. Att Lisa ville att vi skulle flytta ihop var bla att hennes 2:a handskontrakt snart går ut. Men jag vet inte om det är så lyckat i sig. Det skulle bli ett ganska trångt boende men tillfälligt skulle det nog funka. Ska fundera på detta och höra med pojkvännen först och höra vad han tycker
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Svårt att förstå hur du under såhär lång tid har kunnat låta bli att berätta för "Lisa" var du bor och med vem. Vad tror hon är anledningen till att ni inte kan träffas hemma hos dig? Du säger att ni är kära i varann men vem är hon kär i? Den verkliga gps eller den du har ljugit ihop? Hur tänker du dig att det ska fungera i framtiden, när du har berättat och hon kanske inte har dumpat dig?

Nej, om du känner något seriöst för "Lisa" och har den minsta respekt för henne som person finns det bara en sak att göra. Lägg korten på bordet och ta emot responsen som säkert blir ganska hård till att börja med. För fy tusan att ha blivit förd bakom ljuset så. Men hon kanske kan förlåta dig med tiden och ni kan hitta en lösning som bygger på verkligheten, inte på lögner.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Låt säga att du Måste välja Lisa eller killen...vem tar du då?

Tror du är dum om du räknar med att behålla båda.

Hade jag vart Lisa hade jag inte velat veta av dej mer men för mej är också oärlighet värre än allt, oavsett handlingen eller vad det nu kan va man undanhållit.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Nej jag har inte ljugit för henne.

Det verkar lite svårt att tänka sig att ni umgåtts under ett år och du inte har ljugit om någonting som gäller din pojkvän och ert liv tillsammans. Fast det är ju liksom bara i din värld som det spelar roll om man bokstavligen eller i juridisk mening har ljugit. Ärlighet handlar om mer än om man ljuger eller inte.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Får mig att tänka på filmen jag såg på tv för ett tag sedan, Kyss mig heter den, just saying. Är detta på riktigt så tycker jag synd om både "Lisa" och killen.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Nej jag har inte ljugit för henne.


Antar du menar att du inte ljugit eftersom hon aldrig frågat? Är det så, så är det för mig bara en korkad bortförklaring för slippa säga att man undanhållit sanningen.

Du kan ju fråga henne vad hon skulle säga om du var bi?
Sen är jag lite nyfiken. Frågar din sambo något? Vad ni gör osv?
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Så du menar att Lisa skulle flytta in hos dig och din kille?
Sorry girl, men då måste du nog berätta om din kille först :cautious:
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Nej. Vi har alltid träffats på offenliga platser för det mesta och vi har inte pratat om våra vänner, släkt osv. Som sagt känsligt ämne

Vad är det som är så känsligt?

Menar du att den här tjejen tycker att homosexualitet är så känsligt att hon i ett år har accepterat att endast ses på offentliga platser samt att samtalsämnen som vänner, släkt och familj inte kan beröras?

Det verkar vara fler än en som har en del problem med sin komma ut-process, om du frågar mig.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

kl

Jag undrar mest hur man bygger en kärleksrelation genom att bara ses på offentliga platser?

Ngn gång vill man väl mysa och vakna ihop också?

Eller har ni en platonisk relation?

För mig verkar det mkt märkligt att vara tillsammans med ngn som man bara träffar typ "på stan"..

Känns lite troll om inte så måste du berätta om du ska ha minsta chans till att inte förstöra precis allt..
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Nytt nick pga att jag ännu inte känner att jag kan komma ut. Har varit tillsammans med min pojkvän i snart 5 år och det har aldrig varit några problem förren fram till nu. För ca ett år sedan var vi på en fest och där träffade jag en intressant tjej. Det visade sig att vi hade en massa gemensamma intressen. Med tiden blev vi kära i varandra och utvecklade en relation. Min pojkvän kom på oss tillslut och jag berättade för honom att jag och Lisa (vi kan kalla henne så) hade en relation tillsammans. Såklart blev han ledsen och bestört men jag förklarade för honom att jag verkligen ville ha både han och Lisa. Han gick med på detta tillslut. Det enda krav han hade var att jag skulle informera honom när jag skulle träffa Lisa så att han visste var jag var någonstans. Det gick jag med på. Allt har fungerat och ingen har klagat, vi har varit lyckliga och är det fortfarande. Problemet är att Lisa inte vet om att jag har pojkvän. Jag har inte berättat det för henne. Nu vill Lisa att vi ska flytta ihop vilket nu är mitt stora problem. Jag vill ju verkligen inte flytta ifrån min pojkvän med samtidigt vill jag ju inte förlora min flickvän. Jag får så mycket energi och jag mår så otroligt bra av att ha dessa människor i min närhet. Jag vill ju inte såra Lisa heller genom att säga "nej, jag vill inte flytta ihop med dig". Det vore ju samma sak som att inte vilja veta av henne, hur skulle hon reagera på detta. Skulle hon känna sig utnyttjad tro? Naturligtvis skulle jag ju kunna skjuta upp det hela genom att säga "kan vi inte vänta ett tag med detta". Men det håller ju inte för alltid. Nån gång måste man ju ge ett svar. Så hur hanterar jag detta?

Nja.. jag inte om den här historien går att rädda. Synd det hade kunnat vara en kul tråd annars, men hur du ska lyckas övertyga buke om trovärdigheten i den.

Du skulle hållit dig till pojkvän på distans, lite kortare tid. Lägga till lite bekymmer från din sida (religösa) för att hon inte ska träffa dina föräldrar... lite sånt.

Men lycka till i alla fall
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Jag kan inte se någon annan rimlig utväg än att du berättar och sedan ligger bollen hos Lisa. Att du även har en pojkvän kanske inte är det värsta utan det faktum att du inte har berättat något på ett år är nog ett större svek.

Har sovit på saken och du har rätt jag måste berätta för Lisa
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 971
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 850
Senast: Whoever
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 698
Senast: Shaggy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp