Bukefalos 28 år!

Ett mycket känsligt och svårt beslut

Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Utifrån ditt första inlägg verkar du vara en ganska vidrig partner som inte tänker särskilt mycket på andra och som inte värdesätter förtroende och ärlighet i dina relationer - så länge du bara får det du vill ha.

Hur orkar du med och hur motiverar du att du har rätt att leva ett sånt dubbelliv?
I flera månader levde du ett "dubbelt dubbelliv" när ingen av dina partners visste om varandra och du medvetet bedrog båda. Du har TVÅ kakor och vill äta båda, men ändå ha kvar båda.

Och alltså... Hur trodde eller önskade du att det skulle sluta?
Att du fick ha båda tills du själv tröttnade?
Att Lisa aldrig fick reda på något och levde lycklig ovetande?
Att Lisa ska tycka att det är okej att du hela tiden har varit otrogen mot henne med din pojkvän som du har "glömt" att berätta om från första början?

Du verkar vara en väldigt självisk och omogen person, och jag hoppas nästan att det här är en trolltråd.

Och jag som tänkte skriva fullblodsegoist men tyckte jag var lite elak :D:o
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Måste vara underbart att ha ett sånt självförtroende och anse sig så fantastisk att man tycker sig ha rätt till två människors liv på detta sätt.:crazy:
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Min pojkvän kom på oss tillslut och jag berättade för honom att jag och Lisa (vi kan kalla henne så) hade en relation tillsammans.

Om pojkvännen "kom på er" som du skrev i första inlägget, hur kan då Lisa inte veta att du har en pojkvän?
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

...hon sa nog att det var brorsan som råkat kliva in i sovrummet.


Eller inte, för TS har ju aldrig ljugit för sina partners.
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

KL

Kan inte förstå i vilken skalle det verkar mer "oskyldigt" att två tjejer checkar in på hotell i några timmar för dyra pengar om man nu inte "vill komma ut". Dessutom gör detta regelbundet. Borde se betydligt mer misstänksamt ut om man sprang på någon bekant i hotelldörren än i sin egen port om man nu vill ge sken av att det är en tjejkompis.

Tar aldrig Lisa hem tjejkompisar eller varför kan hon inte bjuda hem dig till sig? Är hon hemlös?
Vad i hela friden har ni pratat om i ett helt år om ni aldrig pratat om vänner, familj och hur era liv ser ut mm? Vad VET ni om varandra egentligen?? Om nu Lisa har så svårt att kliva ut garderoben att hon knappt vågar visa sig med en person av samma kön blir hon nog inte så lycklig när hon får veta att den stora kärleken som hon kan tänka sig kliva ut för och flytta ihop med egentligen har sambo, förlåt....pojkvän....sen flera år och har döljt hela sin tillvaro för henne. Snacka om att hon måste känna sig hellurad och sviken.

Jag måste fråga dig....vad tycker du om din roll i det hela? Kan du verkligen försvara och förvänta dig någonting alls?
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

Jag häpnar. Tänk om människor kunde vara ärliga mot varann, istället för att bedra.
Du berättade ju inte ens för din pojkvän, utan han fick "komma på er till slut".

Hoppas du förlorar båda, de är säkerligen värda nåt bättre.


:bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

...hon sa nog att det var brorsan som råkat kliva in i sovrummet.

Ja han råkade nog checka in på samma hotell hemma i stan och kliva in på fel rum ;)
 
Sv: Ett mycket känsligt och svårt beslut

*KL*

Funderar över rubriken - det är ju bara för dig detta är ett "känsligt och svårt beslut". Alla andra, och jag tror nog vi kan inkludera din pojkvän och flickvän här, inser ju att det enda rätta är att berätta HELA sanningen för ALLA berörda parter. Jobbigt för dig? Möjligtvis. Men på något sätt känns det som att du själv har satt dig i sörjan.

Sedan förstår jag inte hur man lyckas hålla sådan information från någon så länge, utan att aktivt undvika att prata om det. Om jag skulle umgås så mycket som ni verkar ha gjort i ett år med en person är jag övertygad om att jag någon gång skulle "råka" säga något i stil me2 "pojkvännen och jag ska [aktivitet]" ex, för ni gör väl saker tillsammans? Ni har väl ett liv tillsammans?
Är du säker på att det verkligen bara är flickvännen som har svårt att prata om familj och vänner? Som jag ser det så verkar det ha varit ganska bekvämt för dig också att slippa...
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 968
Senast: Ramona
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 848
Senast: Whoever
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 698
Senast: Shaggy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp