Jag blev ju sosse i SVTs valkompass. Började kallsvettas och hörde min granntants uppretade röst ringa i bakhuvudet ”Gudars skymning, säg inte att du gått och blivit SOCIALDEMOKRAT nu också!?”.
Sosse = hennes värsta skällsord :rofl:
Hursom, jag har röstat men inte på sossarna ;)
Så länge man röstar på ett demokratiskt parti som inte är rasister så är alla val bra, huvudsaken är att man röstar.
 
Har också varit och röstat idag. Är inte jätteinsatt men röstade ideologiskt. Kryssade för ett namn med roligt yrke, då jag ändå inte tror att namn långt ner på listan gör nån skillnad. Det absolut viktigaste är att man röstar, vilket system man röstar efter är sekundärt (fast önskvärt hos mig är att rösta inte-brunt).

Dock hade de vänt på min vallokal. Det var jättekontiskt jue!
 
Jag blev ju sosse i SVTs valkompass. Började kallsvettas och hörde min granntants uppretade röst ringa i bakhuvudet ”Gudars skymning, säg inte att du gått och blivit SOCIALDEMOKRAT nu också!?”.
Sosse = hennes värsta skällsord :rofl:
Hursom, jag har röstat men inte på sossarna ;)
Har haft ett par sådana i min omgivning, det är ju bara tramsigt. Jag berättade då att jag röstade på Miljöpartiet och det var tydligen ännu värre.
 
Ugh. Jag förtidsröstade på MP men börjar ångra mig och undrar om jag ska ändra till V. :arghh::cautious:
Det stormar ute :meh: känner inte riktigt för att gå ut i det. Och MP känns som en markering för att man vill att klimatet ska tas på allvar. Jag läste att de åtminstone är emot det nya förslaget om Internet och rättigheter, det är åtminstone som jag vill ha det.
Eh. Jag kanske nöjer mig trots allt. Jag har åtminstone röstat!
 
Det stormar ute :meh: känner inte riktigt för att gå ut i det. Och MP känns som en markering för att man vill att klimatet ska tas på allvar. Jag läste att de åtminstone är emot det nya förslaget om Internet och rättigheter, det är åtminstone som jag vill ha det.
Eh. Jag kanske nöjer mig trots allt. Jag har åtminstone röstat!
Velade inte du om samma partier i riksdagsvalet? Jag gjorde också det, och nu med. Men blev MP denna gång också för mig, när jag läste om partigrupperna kändes det mest rätt (men jag har dålig koll på Europaparlamentet).
 
Velade inte du om samma partier i riksdagsvalet? Jag gjorde också det, och nu med. Men blev MP denna gång också för mig, när jag läste om partigrupperna kändes det mest rätt (men jag har dålig koll på Europaparlamentet).
Jo men då funderade jag på S också. (Fast då röstade jag på V och känner fortfarande att V har blivit mera mitt parti än S som svävat mot mitten.)
Men jag kände direkt från början att klimatet är den viktigaste frågan i EU för mig och en röst på MP känns som en kraftig markering för det. Jag hoppas på ett högt resultat för dem och att man noterar att folk bryr sig mycket om klimatet.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 927
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 385
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 988
Senast: Niyama
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp