Men det är ändå obegripligt många som röstar på SD och KD. Jag fattar det inte.Stort steg fram för gröna och mitten i EU
Synd bara att ytterkanten åt höger inte minskade lika mycket som åt vänsterkanten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ändå obegripligt många som röstar på SD och KD. Jag fattar det inte.Stort steg fram för gröna och mitten i EU
Synd bara att ytterkanten åt höger inte minskade lika mycket som åt vänsterkanten.
Inte för MP, vilket känns väldigt deppigt med tanke på klimatkrisenStort steg fram för gröna och mitten i EU
Jag undrade faktiskt lite över de unga kvinnorna man såg på KDs festMen det är ändå obegripligt många som röstar på SD och KD. Jag fattar det inte.
Gröna/EFA har ju ökat med över 10 mandatInte för MP, vilket känns väldigt deppigt med tanke på klimatkrisen![]()
Jo jag är glad över att de gröna i majoritet i hela EU har ökat, är mera besviken över Sverige som tvärtemot minskat sina röster - MP minskade ju faktiskt med två mandatGröna/EFA har ju ökat med över 10 mandat, är väl bara UK som inte lämnat premiär resultat än.
ALDE har ökat
EPP minskat
GUE/NGL minskat
ENF ökat, men inte lika mycket som ALDE
![]()
Man kan hoppas på att de övriga 57% inte skulle rösta likadant15% av de 53% som röstat...nä, jag fattar inte.
Börjar du bli trött?Man kan hoppas på att de övriga 57% inte skulle rösta likadant![]()
Reagerade också på det, de jag vet/anar röstar på KD är äldre män. Men Ebba Busch Thor har säkert lockat många yngre, gissar jag.Jag undrade faktiskt lite över de unga kvinnorna man såg på KDs fest*foliehatt på*
Börjar du bli trött?47 % om 53 % röstade. Vet att valdeltagandet är så lågt i EU-valet men jag fattar ändå inte att det är så många som inte röstar!
Eller så filmade de bara de få unga som fanns där eller knuffade fram dem till kameran för att verka unga och coolaReagerade också på det, de jag vet/anar röstar på KD är äldre män. Men Ebba Busch Thor har säkert lockat många yngre, gissar jag.
Inte för MP, vilket känns väldigt deppigt med tanke på klimatkrisen![]()
Fast det vet vi inte. Vi har ingen aning.Man kan hoppas på att de övriga 57% inte skulle rösta likadant![]()
Tycker inte alls att det är förvånande att KD lockat mer unga nu än tidigare. Det är ju bara att kolla hur många resonerar nu än för bara något årtionde sedan. Många unga idag tänker på ett annat sätt. Mossigt skulle en del kunna kalla det. Och det speglar ju valet sen.Reagerade också på det, de jag vet/anar röstar på KD är äldre män. Men Ebba Busch Thor har säkert lockat många yngre, gissar jag.
Kanske beror på hur partiet sköts och vilka ministrar som tillsätts.Jo jag är glad över att de gröna i majoritet i hela EU har ökat, är mera besviken över Sverige som tvärtemot minskat sina röster - MP minskade ju faktiskt med två mandat![]()