Eurovision Song Contest 2020 - Sveriges 12:a

SÄg hela, och verkar som inte bara jag retade mig pÄ upplÀgget. Hade knappt chans lyssna pÄ lÄtarna, blev inte bÀttre med gnÀll Hallberg. Men gillade 9Äringarna, de var lite hÀrliga ÀndÄ :D
Kommentarer kan köra efter lÄtarna och ha programmet nÄgra min lÀngre.
 
Jag var först jÀtteirriterad pÄ kommentarerna under lÄtarna!
Dock har jag hört lÄtarna innan, och det var lite kul kommentarer ÀndÄ.... SÄ Àr kluven till upplÀgget!

Mina favoriter Àr nu:

Ryssland, Island, Tyskland, Danmark, Malta, Litauen!

Fanns nĂ„gra till helt ok lĂ„tar som tex Bulgarien, Schweiz, Österrike, Spanien... Men de ovan stod ut mest!
 
Jag tÀnker maila SVT om detta dÄliga upplÀgg. Gör gÀrna det ni ocksÄ. Mailadressen Àr:
kontakt(a)svt.se

Omöjligt att följa programmet ju.
Fast Àr ju en engÄngsgrej? Blev ocksÄ irriterad först men lite smÄkul sen.
Iof har jag lyssnat pÄ lÄtarna innan...
 
Min gissning Àr att finalen kommer se helt annorlunda ut, att man ju kan lyssna och rösta fram till söndag kvÀll och sen lÀggs mer krut pÄ showen i finalen.

Är ju en mkt annorlunda situation i Ă„r, Ă€r glad att vi Ă€ndĂ„ fĂ„r göra ngt kul av det hela : D
 
Jag tror att SVT hade vunnit mycket pÄ att förklara upplÀgget i förvÀg tydligare Àn de gjort. Dessutom laggar appen en hel del, jag saknar sÄngtexterna och jag har inte kunnat rösta som jag velat, varken fredag eller lördag, sÄ jag blev extra sur nÀr jag dessutom inte kunde fÄ höra bidragen i tv.
Och ordningen i sÀndningen stÀmde inte överens med ordningen i appen - JAG ORKAR INTE!

SÄ vi tittade pÄ ett annat program och castade sen gamla esc-favoriter istÀllet.
 
Jag tyckte jÀttemycket om upplÀgget!! Man fick se alla lÄtarna i samma program utan att det tog en halv evighet och jag gillar nÀr kommentatorerna Àr Àrliga och inte bara mjÀkigt sÀger att alla Àr bra. :banana:
 
Fast Àr ju en engÄngsgrej? Blev ocksÄ irriterad först men lite smÄkul sen.
Iof har jag lyssnat pÄ lÄtarna innan...
Om man sÀger att man ska spela lÄtarna för att tittarna ska fÄ rösta sÄ lÀgger man vÀl inte pÄ en massa pladder som förstör lyssningen?
 
Klarade inte av mer Àn 20 sekunder av första lÄten. Jag verkligen H A T A R reaktions-videos pÄ youtube. Men detta var faktiskt snÀppet vÀrre.
 
Jag var först jÀtteirriterad pÄ kommentarerna under lÄtarna!
Dock har jag hört lÄtarna innan, och det var lite kul kommentarer ÀndÄ.... SÄ Àr kluven till upplÀgget!

Mina favoriter Àr nu:

Ryssland, Island, Tyskland, Danmark, Malta, Litauen!

Fanns nĂ„gra till helt ok lĂ„tar som tex Bulgarien, Schweiz, Österrike, Spanien... Men de ovan stod ut mest!
Litauen och Island Ă€r mina favoriter med, förutom the Mamas 😍
 
Min favorit Àr Litauen. Sen tycker jag lite om Tyskland ocksÄ. Jag förstÄr hypen kring Island men jag tycker att Litauen Àr bÀttre i den genren.

Sen tycker jag att The Mamas sopar mattan med de flesta bidragen...
 
Jag Àlskade upplÀgget! KÀndes nytt och kul. Tycker det Àr synd att SVT fÄr sÄ mycket skit, det skulle ju inte blivit nÄgot program alls egentligen :)
 
Jag Àlskade upplÀgget! KÀndes nytt och kul. Tycker det Àr synd att SVT fÄr sÄ mycket skit, det skulle ju inte blivit nÄgot program alls egentligen :)
Min tonÄring hÄller med dig. :) Hen tyckte det var mycket roligare med korta klipp av lÄtarna och andras kommentarer.
 
Jag Àlskade upplÀgget! KÀndes nytt och kul. Tycker det Àr synd att SVT fÄr sÄ mycket skit, det skulle ju inte blivit nÄgot program alls egentligen :)

Jag hÄller med!

FörstÄr inte varför folk gnÀller. Alla lÄtar ur funnits ute pÄ Youtube lÀnge. DÀr kan man se dem helt ostört hur mycket man vill. Ingen mening att SVT gör ett sÄnt program ju. Det finns ju redan...
 
Finalisterna Àr klara!
Vad tycker ni?

Jag saknar faktiskt Ryssland :O

Screenshot_20200511_091531_se.svt.melodifestivalen.jpg
Screenshot_20200511_091531_se.svt.melodifestivalen.jpg
 
Ja, sÄ synd med Ryssland! Jag tyckte de var roliga och avslappnade i Är.

InstÀmmer, jag fick titta flera gÄnger för att fatta att det verkligen var Rysslands bidrag?! Ytterst ovant - och vÀlkommet! - med nÄgot annat Àn Ànnu ett överdramatiskt och/eller pretentiöst framförande dÀrifrÄn!

Medger ocksĂ„ att Litauens bidrag sĂ€tter sig jĂ€kligt bra och lockar till att haka pĂ„ med crazy dance moves. Även om Island fortfarande Ă€r numero ett hos mig. :)
 

Liknande trÄdar

Kultur Nu Àr det snart dax! Semi 1 pÄ tisdag och semi 2 pÄ torsdag. Jag tÀnker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam trÄd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 317
Senast: Rosett
·
Kultur Nu Àr det dags! Dagen vi vÀntat pÄ! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen vÀntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 334
Senast: voltis
·
Kultur Dags för den officiella trÄden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 345
Senast: Lingon
·
Kultur PĂ„ tisdag nĂ€sta vecka Ă€r det ÄNTLIGEN dags! För mig slĂ„r detta mello med hĂ€stlĂ€ngder, det Ă€r sĂ„ fantastiskt roligt och spĂ€nnande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 556

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp