Eurovision Song Contest 2020 - Sveriges 12:a

I morgon smäller det! :banana: :banana: :banana:

Här kommer mina favoriter (utan inbördes ordning)

Island - härligt knasigt där det inte blir fånigt, där låten dessutim är väldigt skön!

Litauen - också lite småknasigt scenmässigt, där både låten och rösten är jättebra!

Ryssland - här är det både knasigt galet och fånigt, men det går hem hos mig! Och låten fastnar.

Bulgarien - mest dotterns favvo då hon gillar Billie Eilish och tyckte att de lät lika. Låten är iof rätt bra!

Danmark - tralligt och gulligt! Ingen vinnarlåt men gillart!

Tyskland - svag för ljusa killröster och gillar låten!


Sen så kommer ett helt gäng med låtar som också är bra! På olika sätt, men kanske inga vinnare.

Israel, Holland, Spanien, Malta, Schweiz tex.

Och resten är inte usla de heller, detta hade varit en riktigt stark final i verkligheten! :love:


TROR Island tar hem detta!
 
Min favorit är (och har varit från början) Litauen! Men Rysslands låt och video är rätt rolig! Den fastnar!

Jag tycker att det finns många många tråkiga låtar i år. Många långsamma gäspframkallande ballader. Trist. Så det är roligt att det finns roliga och charmiga låtar också!

Tyskland är rätt bra. Israel är många låtar i en... som om den inte kan bestämma sig för vad den vill vara.

Jag tror att The Mamas hade haft en väldigt bra chans till en topplacering! Inte många låtar i årets startfält har sån kraft och glädje som Move. Synd att vi aldrig får veta!

Finns den andra omröstningar där Sverige är med?
 
Min favorit är (och har varit från början) Litauen! Men Rysslands låt och video är rätt rolig! Den fastnar!

Jag tycker att det finns många många tråkiga låtar i år. Många långsamma gäspframkallande ballader. Trist. Så det är roligt att det finns roliga och charmiga låtar också!

Tyskland är rätt bra. Israel är många låtar i en... som om den inte kan bestämma sig för vad den vill vara.

Jag tror att The Mamas hade haft en väldigt bra chans till en topplacering! Inte många låtar i årets startfält har sån kraft och glädje som Move. Synd att vi aldrig får veta!

Finns den andra omröstningar där Sverige är med?
Många länder som kört liknande koncept, och en hel del onlineomröstningar. Av det jag snappat upp har sverige oftast varit i toppen :)
 
Tycker fortfarande att det är fruktansvärt dåligt stil av EBU att inte arrangera det som SVT nu gjort. Så svårt kan det ju inte vara för EBU, egentligen.
Jag är kluven... Initialt kände jag likadant.
Men så läste jag lite argument, tex att det är så olika inspelningar på alla låtar, vissa bara från livesändningarna, andra videos... Vissa kanske hade velat slipa på sina framträdanden etc. Jag vet inte?

Men man kunde ju tagit alla liveframträdanden där de vann i sina länder och sänt rakt av förstås...? Inte sett alla låtar i liveform, vet inte hur kvaliteten är på allas sändningar?
 
Jag tror att The Mamas hade haft en väldigt bra chans till en topplacering! Inte många låtar i årets startfält har sån kraft och glädje som Move. Synd att vi aldrig får veta!

Ja verkligen, de sticker ut genom att ha sån power och glädje i låten och så bra röster! Himla synd att inte få veta hur långt de kunde gå. Undrar om de är nån tröst för dem att de gjort ESC-upplevelsen en gång innan eller om det bara känns värre?
 
Jag är kluven... Initialt kände jag likadant.
Men så läste jag lite argument, tex att det är så olika inspelningar på alla låtar, vissa bara från livesändningarna, andra videos... Vissa kanske hade velat slipa på sina framträdanden etc. Jag vet inte?

Men man kunde ju tagit alla liveframträdanden där de vann i sina länder och sänt rakt av förstås...? Inte sett alla låtar i liveform, vet inte hur kvaliteten är på allas sändningar?
Antingen acceptera att kvalitén på inspelningarna skiljer dig åt eller stötta så att alla kunde spela in på nytt i tvstudio under liknande förutsättningar. Pengarna borde ju ha funnits redan, med tanke på tävlingen som inte blev av.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 135
Senast: Rosett
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 074
Senast: voltis
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 280
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp