Bukefalos 28 år!

Eurovision song contest 2021 - FINAL

Finland var ju ett skämt 😂
Klädde sig som de skulle sjunga metal men ut kom någon klen plastrock med ljusa röster 😭😭😭
Sambon blev ilsken, ett hån att kalla det där för hårdrock 😂
Hipphopp-rock av prepubertala pojkar 😒

Jag kan hålla med. Det var för mycket hiphop i Finlands låt. Inte alls min typ av rock.
 
Vad tycker du är pinsamt? För mig har bandet (som är tre killar och en tjej) en klassisk, rockig, FÖR ESC ganska avskalad scenshow. Jag tycker att de påminner lite om Heart i sitt uttryck. Ja, sångaren ger mig utseende/stilmässigt vissa Freddie Mercury-vibbar också. Soundet är ganska punkigt och därmed utstickande i sammanhanget. Men scenshowen känns väldigt klassiskt rock, vilket jag tycker är friskt eftersom så mycket annat är väldig tungt när det gäller dans, koreografi och ljusshow.

Förolämpa inte Freddie Mercury!! :rage:
 
Jag älskar rock, hårdrock och metal men Italien var inte bra. Han skrek ju samma mening hela tiden utan variation eller annan känsla än ilska och aggression. Tröttsamt!

Kan vi inte få riktigt bra rock i ESC nångång?
Men JA! Jag fattade ingenting av röstningen. Allt blev fel, musiken sa en sak, framträdandet en annan och sången en tredje. Och refrängen var en rad som upprepades, som lät som att den egentligen hörde hemma i nån kärleksballad men nån hade på fyllan kommit på att om man skriker tillräckligt högt kan man göra den till en rocklåt.

Det är coolt att blanda genres, men det är en jäkla konst att göra det och få lyckas. Italiens bidrag var inte ett av dem.
 
Att jag tycker att en person ger vissa FM-vibbar är knappast att förolämpa honom. Det är min uppfattning och den står jag fast vid.

Jag har tänkt i samma banor innan du skrev det, så så extremt far out kan det inte vara.

Det är ju inte som att han ÄR FM, vilket hade varit häpnadsväckande på många sätt, men för en karismatisk och flamboyant sångare så framstår det för mig också som en rimlig (och tillåten) association.
 
Jag har tänkt i samma banor innan du skrev det, så så extremt far out kan det inte vara.

Det är ju inte som att han ÄR FM, vilket hade varit häpnadsväckande på många sätt, men för en karismatisk och flamboyant sångare så framstår det för mig också som en rimlig (och tillåten) association.

För att citera en klassisk scen i Yrrol. ”Man KAN ju göra så men det är ju fel”.
:rofl:
 
Finland var ju ett skämt 😂
Klädde sig som de skulle sjunga metal men ut kom någon klen plastrock med ljusa röster 😭😭😭
Sambon blev ilsken, ett hån att kalla det där för hårdrock 😂
Hipphopp-rock av prepubertala pojkar 😒
Ja det var inte BRA och det var inte HårdRock (det har jag aldrig sagt heller dessutom), men dom var fortfarande 100 ggr bättre än Italien... :angel: ;)
 
Finland var ju ett skämt 😂
Klädde sig som de skulle sjunga metal men ut kom någon klen plastrock med ljusa röster 😭😭😭
Sambon blev ilsken, ett hån att kalla det där för hårdrock 😂
Hipphopp-rock av prepubertala pojkar 😒
Haha, jag håller helt med. Nu gillar jag inte hårdrock eller metal överlag, men kan förstå att en hårdrockare skulle kunna känna sig kränkt över att sammankopplas med... det där. Texten var så skämskudde, hoppas det fanns visst uns av ironi och självdistans där.... :D
 
Haha, jag håller helt med. Nu gillar jag inte hårdrock eller metal överlag, men kan förstå att en hårdrockare skulle kunna känna sig kränkt över att sammankopplas med... det där. Texten var så skämskudde, hoppas det fanns visst uns av ironi och självdistans där.... :D

Ja 😂
Stackars sambon som plågat sig igenom massa bidrag och så skulle det äntligen bli hårdrock.
Så kom det där 😂
Förolämpningen var total 😁
 
Orimligt rolig fakta om Måneskins trummis Ethan (20 år): "Nästan inget är känt om hans privatliv, mer än att han bor i Rom och hans husdjur är en höna." :laugh:

Han verkar så oerhört mjuk och allmänt tyst och lite blyg när de intervjuas, det är nästan bara Victoria och Damiano som svarar på frågor i alla sammanhang som jag sett och han står och nickar lite instämmande. Men så allra sist på presskonferensen så liksom tog han mod till sig och bad helt plötsligt om att själv få säga något när alla frågor var klara och de hade tackat hela världen flera gånger och alla var på väg ut för fotografering. Och då ville han bara särskilt få fram på lite bruten engelska att vi vill också uttrycka vår uppskattning och tacka alla andra artister som varit med och delat med sig av sin musik. Så himla rart!
Var det han som satte sig på huk när de vunnit och bara stirrade chockat framför sig? Han verkar så extremt gullig!
 

Liknande trådar

Kultur San Marino: Senhit – “Adrenalina” Estonia: Uku Suviste – “The Lucky One” Czech Republic: Benny Cristo – “Omaga” Greece: Stefania – “Last...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
4 862
Senast: Otherside
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp