Eurovision Song Contest 2021 - Semifinal 1

Jag hejar på
Litauen
Nordmakedonien
Malta

Sen smyg-gillar jag Israel, Cypern och Kroatien. Och en halvminut av Ukraina.

Maken tror att Ryssland går vidare p g a budskapet, inte sången.
 
Alltså Litauen :heart

Trodde det skulle va fler som skulle slåss om platserna men ser nog Sverige som en av de 10.
MEN hans röst höll inte helt och det kan ju ligga emot honom...

Förstår verkligen inte varför Malta är så upphissade ? Visst kan hon sjunga men låten är ju "jaha ?"

Cypern är "lady Gaga - kopia" (låten inte tjejen) men jo den svänger ju ...
Norge är helt ok =)

Belgien ... Som Depeche Mode fan så är det ok men inte mer...

Sen måste jag erkänna att hur jag än fixa med ljudet hemma så tycker jag INTE de lyckades få ut ljudet ...
Körde både från tvn (nej det brukar verkligen inte va bra) men lyckades få igång så jag fick ljudet via mitt surroundsystem och nu låter det ihåligt i stället.. Om det beror på att arenan är så tom som den är att det blir fel vet jag inte... Men nä ljudet är svårtolkat...
 
Alltså Litauen :heart

Trodde det skulle va fler som skulle slåss om platserna men ser nog Sverige som en av de 10.
MEN hans röst höll inte helt och det kan ju ligga emot honom...

Förstår verkligen inte varför Malta är så upphissade ? Visst kan hon sjunga men låten är ju "jaha ?"

Cypern är "lady Gaga - kopia" (låten inte tjejen) men jo den svänger ju ...
Norge är helt ok =)

Belgien ... Som Depeche Mode fan så är det ok men inte mer...

Sen måste jag erkänna att hur jag än fixa med ljudet hemma så tycker jag INTE de lyckades få ut ljudet ...
Körde både från tvn (nej det brukar verkligen inte va bra) men lyckades få igång så jag fick ljudet via mitt surroundsystem och nu låter det ihåligt i stället.. Om det beror på att arenan är så tom som den är att det blir fel vet jag inte... Men nä ljudet är svårtolkat...
Håller helt med om ljudet! Vissa artister låter det som att micken är en halvmeter längre ifrån på
 
En snabb titt här i pausen :D

Mina favoriter ikväll är Sverige, Ukraina, Ryssland, Norge, Azerbaijan, Malta, Litauen :banana: :banana: :banana:

Malta är förhandsfavoriten jag inte ville gilla (Älskar mer underdogs) men WOW vilket framträdande hon gjorde! Blir livsfarligt i finalen!

Ryssland växte för mig ikväll!

Tusse är alltid fantastisk! Men i detta startfält är jag faktiskit ngt orolig.....

Den jag är mest besviken på är Irland! Gillar låten men det höll inte alls ikväll!
 
Har lyssnat på en del låtar och och snabbreprisen, det har varit några hyfsade låtar men inget jag fastnat för direkt. Tusse gjorde ett hyfsat framträdandena men märks ju att han har haft röstproblem tyvärr. Känns lite som att det är ganska låg kvalité i år tycker jag om detta ska vara semifinalen med starkaste låtarna enligt vad som sagts så undrar jag vad som kommer i nästa semi.
 
Jag vet vad som kommer i nästa semi, och ja, jag håller semifinal 1 som det starkare startfältet. 😊 Men det kan vara underhållande ändå!
 
Nu har jag lagt kvällens enda röst på Ukraina 😁
Håller på Ryssland och Malta också. Hade högre förväntningar på Irland och Rumänien, men sången blev för ansträngd i numren. Tusse blev jag bara stressad av, det hördes att han har bekymmer med rösten. Är inte längre så säker på att vi går till final.
 
Tror dessvärre inte tusse går vidare, rösten håller inte. Jag gillar Malta. Hoppas verkligen de får vinna i år. Har väl aldrig vunnit eurovision?
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 285
Senast: Rosett
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 302
Senast: voltis
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 341
Senast: Lingon
·
Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
27 789
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp