Eurovision Song Contest 2021 - Semifinal 1

Eller hur, jag älskade Mahmoods "Soldi" som de ställde upp med förra gången.

Jag också! Lyssnade på den bara häromdagen och gillar den lika mycket fortfarande. Roligt med Italien också att de har så helt olika typer av låtar men alltid med kvalitet. Kräver nu upprättelse genom att Måneskin vinner i år.
 
Så skönt jag hade fel om Tusse. Men tror han står sig slätt på lördag. Heja Malta. Sedan måste jag nog erkänna att jag gillar de länder som lyckas få in lite eget sound så man hör att det är en utländsk låt liksom. Azerbadjan, Ukraina till exempel. Även om jag nog inte vill se dem som vinnare. Israel tyckte jag var helt ok också. Av politiska orsaker vill jag väl egentligen inte se dem som vinnare heller dock.
 
Har lyssnat på en del låtar och och snabbreprisen, det har varit några hyfsade låtar men inget jag fastnat för direkt. Tusse gjorde ett hyfsat framträdandena men märks ju att han har haft röstproblem tyvärr. Känns lite som att det är ganska låg kvalité i år tycker jag om detta ska vara semifinalen med starkaste låtarna enligt vad som sagts så undrar jag vad som kommer i nästa semi.
Tycker tvärtom ddt är MÅNGA bra låtar med i år och ingen given vinnare på förhand! :D
 
Så skönt jag hade fel om Tusse. Men tror han står sig slätt på lördag. Heja Malta. Sedan måste jag nog erkänna att jag gillar de länder som lyckas få in lite eget sound så man hör att det är en utländsk låt liksom. Azerbadjan, Ukraina till exempel. Även om jag nog inte vill se dem som vinnare. Israel tyckte jag var helt ok också. Av politiska orsaker vill jag väl egentligen inte se dem som vinnare heller dock.

Jag förstår inte hypen kring Maltas låt. Ja, hon sjunger fantastiskt och låten är ok. Scenshowen drar ner det ordentligt och är riktigt gräslig tycker jag! Kunde de inte skaffat stövlar som faktiskt passade henne och som inte såg ut som ett par för stora och plastiga gummistövlar? Men hela schenshowen är katastrof!
 
Jag förstår inte hypen kring Maltas låt. Ja, hon sjunger fantastiskt och låten är ok. Scenshowen drar ner det ordentligt och är riktigt gräslig tycker jag! Kunde de inte skaffat stövlar som faktiskt passade henne och som inte såg ut som ett par för stora och plastiga gummistövlar? Men hela schenshowen är katastrof!
Vissa saker begriper man inte. Jag tyckte tex att Netta och toy var fruktansvärd rakt igenom
 
Jag förstår inte hypen kring Maltas låt. Ja, hon sjunger fantastiskt och låten är ok. Scenshowen drar ner det ordentligt och är riktigt gräslig tycker jag! Kunde de inte skaffat stövlar som faktiskt passade henne och som inte såg ut som ett par för stora och plastiga gummistövlar? Men hela schenshowen är katastrof!
Tja, jag tycker den är helt ok. Ser inte kläderna på andra kvinnor om de inte sticker ut allt för mycket. I det här fallet ser hon ut som en vanlig maltesisk kvinna i pacerville en fredagkväll. Inget jag stör mig på helt enkelt.
 
Ukraina har åkt upp till fjärde plats på bettinglistorna efter gårdagens semi! Mkt bra tycker jag. :-)

Italien kvar i topp före Frankrike och Malta, det visades ju bara en liten snutt av Italiens bidrag igår men jag har njutit av hela Måneskins scenframträdande via Youtube flera gånger redan. Det är bara juryrösterna som oroar mig när det gäller deras chanser, känslan är att det bör hagla in rikligt med tittarröster.
 
Tja, jag tycker den är helt ok. Ser inte kläderna på andra kvinnor om de inte sticker ut allt för mycket. I det här fallet ser hon ut som en vanlig maltesisk kvinna i pacerville en fredagkväll. Inget jag stör mig på helt enkelt.

Det är inte bara kläderna. Hela scenshowen känns plastig när både hon och låten känns allt annat än plastiga. Hon och låten håller helt enkelt mycket högre kvalitet än scenshowen inkl. allas kläder.
 
Ukraina har åkt upp till fjärde plats på bettinglistorna efter gårdagens semi! Mkt bra tycker jag. :-)

Italien kvar i topp före Frankrike och Malta, det visades ju bara en liten snutt av Italiens bidrag igår men jag har njutit av hela Måneskins scenframträdande via Youtube flera gånger redan. Det är bara juryrösterna som oroar mig när det gäller deras chanser, känslan är att det bör hagla in rikligt med tittarröster.
Heja Italien och Frankrike! Jag tycker kvalitetsskillnaden mellan big five:s bidrag är rätt intressant. Frankrike och Italien skickar allt som oftast bidrag som jag tycker är riktigt bra, och verkar ta tävlingen mer på allvar än UK och Tyskland. Stackars Spanien minns jag inte många bidrag av, La Venda undantagen för den gillade jag!
 
Heja Italien och Frankrike! Jag tycker kvalitetsskillnaden mellan big five:s bidrag är rätt intressant. Frankrike och Italien skickar allt som oftast bidrag som jag tycker är riktigt bra, och verkar ta tävlingen mer på allvar än UK och Tyskland. Stackars Spanien minns jag inte många bidrag av, La Venda undantagen för den gillade jag!

Haha, jag var så nöjd att jag hade lyssnat igenom hela startfältet och var verkligen säker på att jag har analyserat alla bidrag minutiöst i år och så bara - eh... Spanien?! Visst ja, de är ju också med! Kan inte ha rosat förhandsmarknaden så värst i år heller för de ligger trea från slutet i bettingen med mindre än en procents segerchans. Men jag får ta mig tid och ork att ta mig igenom den också före lördag.

Angående Frankrike: jag skulle vilja gilla den mer än jag gör - den är fint ihopsatt, genuin, bra sång och inlevelse och allt det där. Och franska är ju också ett oerhört njutbart språk. Men klickar tyvärr ändå inte hela vägen som helhetsupplevelse för mig. Men förstår rent objektivt att den ligger högt i förhandstipsen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 135
Senast: Rosett
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 079
Senast: voltis
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 281
Senast: Lingon
·
Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
27 514
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp