Eurovision song contest 2022 FINAL!!

Har aldrig varit med om att jag bara fått ont i öronen av en enda låt när det har varit Eurovision! Moldavien var riktigt riktigt hemsk! Mycket bra musik annars! Två av mina favoriter, Finland och Tyskland hamnade dock i botten.
Även om jag är svensk så tycker jag inte att Sverige skulle ha varit vinnare. Fastnade aldrig för varken låten eller artisten. Hon var inte folkets favorit i Sverige och var det inte i Europa heller.
Och slutligen så kan jag konstatera att bästa låten inte vann men det gjorde kärleken och aldrig förr och aldrig någonsin igen kommer fel kännas så rätt!!!💙💛 🇺🇦

Tävlingen går åt fel håll om folk röstar på den det är mest synd om för tillfället. Det ska handla om de 3 min på scenen. Inget annat.
 
Skitbra statement av Europa! Jag är rätt förvånad över att så många gnäller om att fel låt vann på sympatiröster.

Eurovision står för allt annat än det som Ryssland håller på med nu och även om tävlingen inte ska handla om politik så är det ändå skönt att se att Europa så tydligt gör en markering. Det är fan så mycket viktigare i år än att "rätt" låt vinner!
 
Fast det är ju din åsikt. Jag har lyssnat jättemycket på Ukrainas låt hela våren samtidigt som jag inte alls gillar UKs låt. Älskade Ukrainas låt förra året också!
Jag håller med dig.
Jag gillar inte UK låten alls men gillar ukrainska låten (rappen lite mindre men under stora hela så är det en bra låt)
Och låten förra året var ju verkligen en låt som delade folk och den kom på femteplats
 
Har inte hört några andra låtar än Sveriges, Finlands och nu Ukrainas då jag inte är särskilt intresserad. Tycker väl inte att varken Sveriges eller Finlands var särskilt bra, inte dåliga men inte något speciellt bra heller. Tycker faktiskt att Ukrainas låt var bäst av dem tre.

Sen ser jag inte felet med att Ukraina får sympatiröster heller. Omvärlden ska liksom inte vara neutrala mot kriget, så det finns vad jag ser ingen anledning till att just eurovision skulle vara neutralt.
 
VI HAR ETT RESULTAT!

Ja som ni ju redan vet så vann UKRAINA årets ESC!
Stort stort grattis!!

Otroligt spännande omröstning där juryn spred massa poäng omkring sig, och det kändes som vem som helst kunde vinna tillslut!

Hade våra aningar om att tittarna skulle ge mkt poäng till Ukraina.. Men inte SÅ mkt! Wow!!
Är ngt kluven i frågan, då det självklart inte känns rättvist gentemot de andra artisterna om det mest var sympatiröster.... Samtidigt som det ju ändå egentligen inte går att tävla i musik, och ska man visa sitt statememt någongång så var kanske detta rätt tidpunkt?

JAG gillar vinnarlåten och är ändå nöjd m resultatet!
Men kan inte hjälpa att undra hur det sett ut om det inte varit krig... De höga ukrainska poängen, hur hade de fördelats istället?

Sverige en hedrande 4 plats. Tror hon föll mkt på kvällens framträdande, som i mitt tycke kändes väl raspig o lite slarvigt?
Italien lägre än jag hoppats men inte superförvånad.
Spanien gav en rejäl show men jag tyckte hon sjöng svagt.?
Tyskland oförtjänt en Sista plats, men fick iaf inte 0 i år! Det fick ist Schweiz, ja av tittarna iaf... Men omtyckt av juryn, kul!
Tyckte annars UK hade absolut starkast framträdande ikväll, wow!!

Bra show, kul Att höra Mika sjunga, synd att inte få höra Måneskin vinnarlåt, men... Hade önskat en facereveal ikväll! :D de norska Vargarna rockade scenen och greenroom!
Och grattis igen UKRAINA!
 
Har inte hört några andra låtar än Sveriges, Finlands och nu Ukrainas då jag inte är särskilt intresserad. Tycker väl inte att varken Sveriges eller Finlands var särskilt bra, inte dåliga men inte något speciellt bra heller. Tycker faktiskt att Ukrainas låt var bäst av dem tre.

Sen ser jag inte felet med att Ukraina får sympatiröster heller. Omvärlden ska liksom inte vara neutrala mot kriget, så det finns vad jag ser ingen anledning till att just eurovision skulle vara neutralt.

I så fall kan vi ju ge Ukraina en fördel i alla andra tävlingar också. Två extramål i fotboll, avdrag på tiden i löptävlingar osv.
 
VI HAR ETT RESULTAT!

Ja som ni ju redan vet så vann UKRAINA årets ESC!
Stort stort grattis!!

Otroligt spännande omröstning där juryn spred massa poäng omkring sig, och det kändes som vem som helst kunde vinna tillslut!

Hade våra aningar om att tittarna skulle ge mkt poäng till Ukraina.. Men inte SÅ mkt! Wow!!
Är ngt kluven i frågan, då det självklart inte känns rättvist gentemot de andra artisterna om det mest var sympatiröster.... Samtidigt som det ju ändå egentligen inte går att tävla i musik, och ska man visa sitt statememt någongång så var kanske detta rätt tidpunkt?

JAG gillar vinnarlåten och är ändå nöjd m resultatet!
Men kan inte hjälpa att undra hur det sett ut om det inte varit krig... De höga ukrainska poängen, hur hade de fördelats istället?

Sverige en hedrande 4 plats. Tror hon föll mkt på kvällens framträdande, som i mitt tycke kändes väl raspig o lite slarvigt?
Italien lägre än jag hoppats men inte superförvånad.
Spanien gav en rejäl show men jag tyckte hon sjöng svagt.?
Tyskland oförtjänt en Sista plats, men fick iaf inte 0 i år! Det fick ist Schweiz, ja av tittarna iaf... Men omtyckt av juryn, kul!
Tyckte annars UK hade absolut starkast framträdande ikväll, wow!!

Bra show, kul Att höra Mika sjunga, synd att inte få höra Måneskin vinnarlåt, men... Hade önskat en facereveal ikväll! :D de norska Vargarna rockade scenen och greenroom!
Och grattis igen UKRAINA!

Jag tror att Ukraina helt klart hade fått fler poäng från tittarna än från juryn. Men inte så mycket att det hade gett dem vinsten.
 
I så fall kan vi ju ge Ukraina en fördel i alla andra tävlingar också. Två extramål i fotboll, avdrag på tiden i löptävlingar osv.

Är det inte lite svårt att bestämma just hur stor fördel Ukraina hade av sin nationella situation vid omröstningen ikväll? Två extramål eller x avdrag på tid är ju väldigt mätbara faktorer i sporter där man kan tävla objektivt. Det är desto svårare i musiktävlingar.
 
Tycker tävlingen hade många bra kandidater och Italien gjorde ett fantastiskt jobb som värd för årets Eurovision. :love:
Att Ukraina vann gjorde mig inte ett dugg förvånad, flera miljoner ukrainare har flytt landet och hade möjlighet att rösta på sin kandidat.
För dom var det extra viktigt att vinna i år.
 
EBU har gått ut med att de hittat konstigheter i 5-6 länders röster för röster lagda i andra semin och finalen. Inget om vilka länder det gäller.
 

Liknande trådar

Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 279
Senast: Lingon
·
Fritid I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia! Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
5 359
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 466
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 923
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad äter ni för sill i påsk`?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp