Eurovision Song Contest 2024

Förstår inte varför Kroatien är favorit (om jag fattat rätt?). Låter lite som någon slags ravelåt som tuggar på utan melodi? Jag kanske är för gammal bara? :p
Jag tycker att Israels ballad är rätt fin och inte minst väldigt proffsigt framförd. Annars är min favorit Luxemburg tror jag.
(Och nej jag tycker inte att det är okej att bua/mobba ut ut en artist för att den kommer från ett visst land, varken Israel eller Ryssland eller nåt annat land).

Och jag tycker att Kroatien är riktigt bra! Israels låt är därför ett sömnpiller. Jag tycker att de flesta ESC-ballader är det. Sömnpiller man hört ungefär fem miljoner gånger innan. Hon sjunger fint och gör sig bra på scenen. Fint men tråkigt och fantasilöst.

Jag håller med dig. Det är inte ok att bua.
 
Jo, jag antar att det blev lite som när en propp drogs ut efter allt med Nederländerna.

Och jag tror att de passar på att sätta sig på sina höga hästar så fort chansen ges för att framstå som lite bättre människor... tröttsamt. Vill de inte bli filmade backstage så får de ta det med EBU i tid innan genrep och inte tjura som småbarn medan det finns en publik som betalat DYRA pengar för biljetter, resa och boende för att se dem! Frankrikes Slimane var en av mina favoriter ikväll men jag vill ju höra och se honom sjunga, inte hålla ett "Miss Universum tal". Framföra sin åsikter om världsläget, fred och Joosts diskvalificering kan de göra vid en annan tid när folk inte betalat dyra pengar för att se och höra dem uppträda.
 
Och jag tror att de passar på att sätta sig på sina höga hästar så fort chansen ges för att framstå som lite bättre människor... tröttsamt. Vill de inte bli filmade backstage så får de ta det med EBU i tid innan genrep och inte tjura som småbarn medan det finns en publik som betalat DYRA pengar för biljetter, resa och boende för att se dem! Frankrikes Slimane var en av mina favoriter ikväll men jag vill ju höra och se honom sjunga, inte hålla ett "Miss Universum tal". Framföra sin åsikter om världsläget, fred och Joosts diskvalificering kan de göra vid en annan tid när folk inte betalat dyra pengar för att se och höra dem uppträda.
+ att vi svenskar tvingas ju betala skatt till Statstelevisionen.
 
Och jag tror att de passar på att sätta sig på sina höga hästar så fort chansen ges för att framstå som lite bättre människor... tröttsamt. Vill de inte bli filmade backstage så får de ta det med EBU i tid innan genrep och inte tjura som småbarn medan det finns en publik som betalat DYRA pengar för biljetter, resa och boende för att se dem! Frankrikes Slimane var en av mina favoriter ikväll men jag vill ju höra och se honom sjunga, inte hålla ett "Miss Universum tal". Framföra sin åsikter om världsläget, fred och Joosts diskvalificering kan de göra vid en annan tid när folk inte betalat dyra pengar för att se och höra dem uppträda.
Men du såg ju själv hur provokativ den där Dov Gil-Har var? Jag tror kanske inte att man räknas med att filmas på det sättet backstage.
 
Lite på samma tema:
EBU riskerar att stå med en politisk vinnare i finalen, och med det menar jag en som vinner främst via röster som ges av politiska skäl. Jag kände redan till att det fanns de som tänkte rösta av politiska anledningar, men om man ska tolka de italienska läckta rösterna som riktiga och ej manipulerade (det har ännu inte kommenterats officiellt vad jag vet) så kan det bli med en ännu större marginal än för Ukraina 2022 som ju också var en slags politisk vinnare men betydligt mindre kontroversiell.
Angående de läckta italienska rösterna så var de ofullständiga enligt både italiensk tv och EBU.
 
Om nån av artisterna vägrar göra sitt jobb och ställa sig på scenen ikväll så förtjänar de inte att ha en publik senare heller.

Personer från 90 olika länder har rest hit, bor dyrt och köpt dyra biljetter för att se dem. Då ställer man sig på scen och gör sitt bästa. Många människor har jobbat hårt, sparat pengar länge för att få se dem. Det tycker jag ska respekteras.
 
Om nån av artisterna vägrar göra sitt jobb och ställa sig på scenen ikväll så förtjänar de inte att ha en publik senare heller.

Personer från 90 olika länder har rest hit, bor dyrt och köpt dyra biljetter för att se dem. Då ställer man sig på scen och gör sitt bästa. Många människor har jobbat hårt, sparat pengar länge för att få se dem. Det tycker jag ska respekteras.
Jag tror inte att de ens skulle kunna. Tobbe Ek pratade om möjliga konsekvenser av en israelisk vinst i Aftonbladets schlagerpodd igår. Det skulle kunna bli en mardröm för EBU för många länder skulle vilja dra sig ur nästa år isåfall. Men, sa han då, tiden för att hoppa av nästa år utan att få straffavgifter är redan passerad. Och då gissar jag att ett tv-bolag vars artist backar ur samma dag riskerar ekonomiskt spöstraff.
 
1000004419.jpg

Uttalande från AVROTROS (NLs tv-bolag) om deras syn på vad som hände. Joost ville inre bli filmad och när han fortsatte filmas så gjorde han en hotfull rörelse mot fotografen. De säger att han inte rörde fotografen. Det var iaf tillräckligt för att det skulle hamna på åklagarens bord. Låter som att Joost inte var riktigt medveten om att ESC är väldigt bevakat av media och nivån av bevakning. Alla artister filmades när de precis gått av scenen. De flesta vinkade glatt.
 
Om nån av artisterna vägrar göra sitt jobb och ställa sig på scenen ikväll så förtjänar de inte att ha en publik senare heller.

Personer från 90 olika länder har rest hit, bor dyrt och köpt dyra biljetter för att se dem. Då ställer man sig på scen och gör sitt bästa. Många människor har jobbat hårt, sparat pengar länge för att få se dem. Det tycker jag ska respekteras.
Precis! Alla visste ju att Israel skulle vara med. De länder som nu ev drar sig ur borde aldrig ha kommit ens.
 
Precis! Alla visste ju att Israel skulle vara med. De länder som nu ev drar sig ur borde aldrig ha kommit ens.
På något vis så kan jag tänka mig att de närde något önsketänkande om att dödandet skulle minska i sin intensitet istället för tvärt om, och kanske en tanke om att EBU skulle dragit i någon nödbroms när allt blivit värre. Om inte annat hade de nog kanske hoppats på bättre konflikthantering på plats.
 
Spinner vidare med att jag tror att hela stämningen hade varit annorlunda om EBU inte markerat hårt mot tysta protester, som Erik Saades palestinasjal eller låtit "eldupphör" fått stå kvar på Bambi Thugs ansikte. Många hade nog sett sig mer sedda, och det i sin tur hade säkert minskat buandet Eden Golan fått utstå. För då hade det nog inte känts lika viktigt, om man fick visa mer "positiva" tysta ställningstaganden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 390
Senast: Tonto
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 535
Senast: zassoo
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 908
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
558
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp