Exteriör på era distanshästar

Sv: Exteriör på era distanshästar

Ja, visst är hon underbar! :love: Partisk, jajamen. :laugh:

Själv har fastnat för Elcateros avkommor å tycker Canos hästar är jättefina. Elcatero verkar lämna rejäla hästar utan att de på något sätt blir tunga. Precis min smak!
 
Senast ändrad:
Sv: Exteriör på era distanshästar

Knapplån*

Här är lite bilder på min kille! Kan inte kalla han för distanshäst än, men vi siktar på ett par tävlingar i sommar! Hökensåsritten blir våran första tävling! :D

Han är ett arabiskt fullblod på 6 år som har varit i min ägo i ett underbart år nu! Min ögonsten,

21763795.jpg

24982540.jpg

24447775.jpg


/Sandra
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Är det samma Kurir som Ingrid Boström ridit en hel del? :idea:

STOR och fin hur som! :banana:
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Här är min blivande "distanshäst", vi får se hur många mil det blir i slutändan. Kommer fokusera mest på fälttävlan under ungponnyåren och sedan avel, men några distansritter skall vi nog lyckas klämma in. Hon är två år i år.

26146729.jpg
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Här kommer en bild på mitt pensionerade anglo-sto!
Numera är hon avelssto men har gått tom 120 km.
26441431.jpg

om det nu fungerar..........
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Är det samma Kurir som Ingrid Boström ridit en hel del? :idea:

STOR och fin hur som! :banana:

Om en tävling räknas som en hel del är det det. Jag är den som har tävlat honom mest, allt utom 16-milen men det är hon som äger och tränar honom.
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Aha ok, hade bara för mig att det va hennes och har sett dem tillsammans på någon bild så antog att hon brukade tävla honom normalt sett. :)

Bor du också här i närheten eller? Är ju nästan granne med Ingrid så. :d

Har hon skaffat eget stall nu? Såg någon annons om stallplatser för ett tag sen som hon hade satt ut. :)
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Aha ok, hade bara för mig att det va hennes och har sett dem tillsammans på någon bild så antog att hon brukade tävla honom normalt sett. :)

Bor du också här i närheten eller? Är ju nästan granne med Ingrid så. :d

Har hon skaffat eget stall nu? Såg någon annons om stallplatser för ett tag sen som hon hade satt ut. :)
Lätt hänt.

Jag bor i Stockholm men inte där ute i skogen :P

Ingrid har eget stall i Åkersberga där hennes hästar står.
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Aha ok, då förstår jag. :d

Rider du honom bara på tävling eller hjälper du henne även till vardags?
Vore jätteskoj och lärorikt att få följa med och grooma någon gång så om ni behöver lite extra hjälp någon gång är det ju bara att skrika till, om inte annat kanske jag får en uppfattning om hurvida det är så kul som det verkar. Så kan jag ta med systemaren och fota lite också! :idea:
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Aha ok, då förstår jag. :d

Rider du honom bara på tävling eller hjälper du henne även till vardags?
Vore jätteskoj och lärorikt att få följa med och grooma någon gång så om ni behöver lite extra hjälp någon gång är det ju bara att skrika till, om inte annat kanske jag får en uppfattning om hurvida det är så kul som det verkar. Så kan jag ta med systemaren och fota lite också! :idea:

Jag är en av hennes medryttare så jag hjälper henne till vardags också.

När det kommer till groomar har vi en del. Om du däremot bara vill titta så är det bara att dyka upp på någon tävling. Speciellt efteråt brukar alla ha tid att prata och svara på frågor, under tävling är det däremot lite stressigt. Det är så kul som det verkar!
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Jag knapplånar litegranna samt puttar upp tråden då jag tycker den är högintressant för egen del:P

Hästgalen som jag är kan jag inte låta bli att smygkolla på annonser. Har hittat dessa två shagyakillar (i frankrike för att gör det hela lite mer ouppnåeligt). Vilken av dessa ser rätt och slätt ut att få det lättast på distansbanorna? Ja jag förstår att det kanske är omöjligt att se på en ynka bild men några tankar kanske ni får?
Båda är välstammade shagyor, men den som jag tycker ser sämst ut har min favorithingst till pappa. Därav frågan, jag är ju endast en glad amatör och gissar hej vilt angående exteriör.

Så några tankar?

Häst nummer 1: 2 år gammal
pepito-du-cavallon-07.jpg


Häst nummer 2: Kanske inte helt optimalt uppställd direkt...3 år gammal
occitane_159870402.jpg
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Man skulle ju vilja se hästarna runt om, men från sidan ser 1an bäst ut. Tyvärr ser det på bilden ut som att han är sabelbent vf, är han det så går han bort direkt. Risken för senskador är alldeles för stor.

Sen kan jag inte få upp bilden att bli stor på nr 2, så det är svårt att se. Men han ser ut att vara den typ som rör sig ganska tungt.
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

När du nu säger det så anar jag det ju också! Och visst ser man det på den här bilden också?
pepito-du-cavallon-05.jpg


Jag får lov att återkomma med fler bilder på häst nummer 2, som förövrigt har den stam som tilltalar mig mest:) Ser han lite framtung ut eller?
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Han har branta bogar, och lågt ansatt hals. Inget man vill ha på ridhästar.
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Suck, jag borde läsa på om exteriör.. Tur att buke finns:)
Kan det vara bilden som luras tro? Jag tycker hans föräldrar ser så fina ut, med det säger väl kanske ingenting.

Dahoman_XI_61.jpg


Den här hästen då, hon har väl helt ok exteriör? Förlåt att jag tjatar ihjäl dig med bilder, men det är så skönt att kunna fråga någon kunnig:)
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Den kan jag inte se några direkta fel på. Ser faktiskt riktigt trevlig ut.
 
Sv: Exteriör på era distanshästar

Hmm..
Nån som kan tipsa hur man lägger in en bild som syns, direkt?
 
Senast ändrad:
Sv: Exteriör på era distanshästar

Man skulle ju vilja se hästarna runt om, men från sidan ser 1an bäst ut. Tyvärr ser det på bilden ut som att han är sabelbent vf, är han det så går han bort direkt. Risken för senskador är alldeles för stor.

Sen kan jag inte få upp bilden att bli stor på nr 2, så det är svårt att se. Men han ser ut att vara den typ som rör sig ganska tungt.

Hm... Jag vet att tråden handlar om exteriören, men nummer två har en stam som måste betraktas som exceptionell, både på fädernet och mödernet. Efter Shogun ****DRE, och ue en Florac-vinnare efter Persik. Så jag säger som han i sången: Om jag hade pengar...!
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
18 006
Senast: fio
·
Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 553
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej, Hästen fullt frisk i övrigt men emellanåt de sista dagarna har han svullnat upp o blivit hård vid kinden.Ej öm. Se bild. Ingen...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: FUNNY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp