Extremt dyr utrustning?

Jag tycker att det är riktigt tråkigt med folk som ser mer på människor med billiga saker...
När jag hopptränade för några år sen fick jag höra två ponnymammor viska bakom min rygg när jag hoppade. Bland annat sa dom att jag hade en fet, oduglig ponny som bara hoppar för att den är för lat för att stanna eller inte hinner stanna. Att jag red dåligt och att min ponny förtjänade bättre. Att mina saker var billiga och att vi helt enkelt inte var mycket för världen. 2 veckor senare kom jag och min ponny 2a i stilhoppning av 26 stycken så det kan inte ha varit så illa. Men deras viskningar satte sig i huvudet på mig och jag visste att jag hade den billigaste utrustningen, min ponny var lite småtjock, hon stannade ibland och ibland gick det dåligt. Jag tyckte det var riktigt jobbigt att vara så "efter" i utrustningen och jag ville ha en ädlare ponny som nästa häst för att det är "finare". Jag kände mig inte välkommen i hästvärlden och det var inte lika kul. Sen någon gång köpte jag mina första "fina"hästsaker som kingsland schabrak, freejump stigbyglar, ps of Sweden träns och plötsligt så hör jag skitsnacket igen. Hon är bortskämd, hon får vad hon vill för sina föräldrar, tror hon att hon är något osv. Jag är bara helt ärligt trött på skitsnacket och att man aldrig kommer ifrån det. Antingen är man för fattig eller för rik, för ful eller för rik, för bra eller för dålig.

Du sammanfattade ganska bra det damned if you do, damned if you don't som alltid kommer finnas från vissa håll. Beklagligt

Jag har tack och lov nästan aldrig mött det, men det beror nog mycket på bostadsort och så..
 
Men varför ser det fånigt ut?
Varför måste man rida på en viss nivå för att få ha fina saker?
Jag förstår det verkligen inte! Tycker det är så fruktansvärt nedlåtande och missunnsamt.

Antingen ser folk ner på en för att man har för billiga grejer eller så ser folk ner på en för att man har för dyra saker.
Vad är det här för jäkla inställning människor har?

Jag har blandat, från billigt till riktigt dyrt. Jag tänker iaf inte skämmas för det, inte åt något håll.
Tycker någon att det är pinsamt att jag har dyr häst och dyra grejer när jag inte rider bättre än vad jag gör, ja då säger det betydligt mer om den personen än om mig.
 
Jag bryr mig verkligen inte, tyckte bara det såg lite fånigt ut. Jag missunnar ingen något :)
 
Minns en träning med en ovan ryttare från topp till tå i det dyraste man kunde hitta på en lite trist men snäll häst. Såg lite kul ut men hjärtat smälte verkligen för ryttaren var så himla gullig mot sin häst och hästen likaså tillbaka :love:

Men det såg enbart kul ut med utrustningen för att ekipaget såg ut att vara helt dressat av någon insatt märkesnörd. Gissningsvis var det någon som börjat rida på äldre dagar och helt enkelt köpte det bästa. Jättegulligt hur som även om de ibland inte kunde svänga och snubblade över cavalettis :love:
 
För att göra en liknelse så hoppas jag inte de på gymmet skulle se snett på mig och tycka jag är fånig om jag skulle få för mig att köpa träningskläder från better bodies när jag ofta lite förvirrat funderar på vilken nästa maskin ska bli, krånglar en bra stund med inställningarna och sedan bara använder vikter på hälften av maskinerna och då de lättaste. När resten på gymmet är killar som kan lyfta mig*4 i en handvändning typ och har tränat en herrans massa år.

Det hade inte känts så kul även om de inte sa något eller menade något illa! Många är osäkra som de är på ny mark redan :-)
 
Varför är det värre att tycka Något ser fånigare ut än något annat?
Alla tycker vi olika, någon kanske anser det du tycker ser fånigt ut är jättegulligt..

Det är inget som någon ligger sömnlös för på nätterna.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Om en vecka ska jag på min första meeting- super nervös! Jag är så nervös så att jag redan börjat skriva en packlista. Jag behöver...
Svar
1
· Visningar
1 206
Senast: tundra
·
Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 528
Senast: Louiisee
·
M
Utrustning Jag har verkligen nollkoll på sadlar har aldrig köpt någon och har aldrig ens tänkt att det ska vara en hel vetenskap runt det hela...
Svar
2
· Visningar
973
Utrustning Vad är det dyraste ni har köpt i häst- och ryttarväg? Skriv Pris? Märke? Nöjd/missnöjd? och gärna bild också! :D Så vad är det...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
40 175
Senast: Laguna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp