Bukefalos 28 år!

Få hem skrotig lastbil?

A

Allegra

Har fått möjligheten att köpa en riktigt skruttig hästlastbil, som varit avställd i flertalet år och som jag funderar på att köpa för att rusta upp och använda. Problemet (eller hm, det finns nog flera problem när det gäller skicket på bilen :o ) är att jag inte riktigt vet hur jag ska få hem den? Den finns bra många mil ifrån mig, eller runt 58 mil om man ska vara noga, och jag vet inte hur man på bästa sätt ska få hem den? Jag tvivlar på att den går att starta övht och för att man ska få köra hem den är den ju tvungen att besiktigas innan, men en besiktning går den definitivt inte igenom i nuvarande skick!

Det är dessutom en C-lastbil, runt 8 meter lång, och jag har ännu inte C-körkort (tänkte skaffa i sommar, då jag antar att det kommer att ta ungefär lika lång tid för mig att renovera den som för mig att ta körkortet... ;) )

Så, har nu Buke några bra idéer på hur jag ska få hem den på billigast sätt? Är det en bärgningsbil som gäller? Eller finns det några andra, fiffiga lågkostnadslösningar...? Är student och vill ju helst inte lägga ut lika mycket för frakten som jag måste lägga ut för lastbilen... :(
 
Sv: Få hem skrotig lastbil?

Lär bli dyrt att sätta bilen i skick hur du än gör tyvärr. För hemtransport kolla med tex scandiatransport de kör bilar/ mindre lastbilar mellan olika orter, har funkat bra då jag behövt flytta på servicebilar på jobbet iaf.
Nin
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 225
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 249
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 668
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp